gardeshban.ir

گزارش/
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تهیه بلیت پروازهای اربعین خارج از سایت رسمی شرکت های هواپیمایی مورد تایید نیست و مسافران در هنگام خروج از کشور با مشکل مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۳۰۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
لیست دفاتر فروش بلیت اربعین اعلام شد



فروش بلیت‌های هواپیما برای زائران اربعین از روز شنبه آغاز شد، اما به دلیل تقاضای زیاد و اختلال در سیستم‌های فنی سامانه‌های فروش شرکت‌های هواپیمایی در ساعات ابتدایی، بسیاری از متقاضیان نتوانستند بلیت تهیه کنند و خریداری بلیت را به روزهای آینده موکول کردند.

در این راستا طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل این سازمان گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است بلیت‌هایی که به‌صورت گروهی از ایرلاین‌ها خریداری شده، با سوءاستفاده به‌صورت تکی به مردم فروخته می‌شود بنابراین به مردم اعلام می‌کنیم که فقط از طریق سایت‌های رسمی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند. صحت بلیت‌هایی که خارج از سایت رسمی یا دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی خریداری شده باشد مورد تایید نیست و خریداران این بلیت‌ها موقع خروج از کشور با مشکل مواجه شده و از سوار شدن به پرواز ممانعت خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای دریافتی، تاکنون بیش از ۵۰ هزار بلیت رفت‌وبرگشت صادر شده که عمدتا در مسیر رفت بوده و بیشتر بلیت‌های دریافتی از طریق سایت‌های فروش شرکت هواپیمایی خریداری شده است. تاکنون مجوز هزار پرواز صادر شده و هر چقدر به روز اربعین نزدیک می‌شویم، تعداد پروازها افزایش خواهد یافت، به‌طوری که در روزهای نزدیک اربعین به روزانه ۷۰ پرواز نیز خواهد رسید.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برای ایجاد تسهیلات و رفع مشکلات پروازها، فردا تیمی به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عراق سفر خواهند کرد. همچنین چنانچه تست پی‌سی‌آر مسافران با مشکل مواجه باشد، در عراق مسافران ملزم به تکرار تست می‌شوند.

سازمان هواپیمایی کشوری موکدا اعلام کرد سایت چارتر ۷۲۴ و پرواز ۲۴ دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نبوده و درصورت خرید بلیت توسط متقاضیان هیچ مسئولیتی متوجه این سازمان نخواهد بود. این سازمان همچنین لیست سایت‌ها و دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای اربعین را در وب‌سایت خود قرار داد که به شرح زیر است:


لیست دفاتر فروش بلیت اربعین اعلام شد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار