gardeshban.ir

نان چای یکی از سوغاتی های خوراکی و خوشمزه قزوین است که به صورت ساده ای تهیه می شود در این مطلب همراه شوید تا آموزش نان چایی قزوین را بیاموزید.
کد خبر: ۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :



اگر به تهیه شیرینی های متفاوت علاقمند هستید می توانید شیرینی های مختلف شهرهای ایران را تهیه کنید در این مطلب به آموزش نان چای قزوین پرداخته ایم. 
 
نان چای یکی از سوغاتی های خوراکی و خوشمزه قزوین است که به صورت ساده ای تهیه می شود در این مطلب همراه شوید تا آموزش نان چایی قزوین را بیاموزید.

آموزش نان چایی قزوین

نان چایی، شیرینی سنتی قزوین می باشد که به سادگی و بسیار آسان قابل آماده کردن می باشد که در این مطلب دستور تهیه شیرینی نان چایی را برای شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای شیرینی نان چایی

آرد به میزان لازم کره ۱پیمانه تخم مرغ ۳ عدد پودر قند ۱ پیمانه ماست ۱ قاشق سوپخوری بکینگ پودر ۱ دوم قاشق چایخوری

هل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

۱٫ کره و پودر قند رو میزنیم تا کاملا یکدست بشه. ۱ عدد تخم مرغ کامل و ۲ تا زرده و هل رو اضافه کرده و مجددا میزنیم. (دو تا سفیده اضافه است)

۲٫ ماست و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه میکنیم . در انتها آرد رو بتدریج اضافه میکنیم تا وقتی که خمیر نرم و یکدستی به دست بیاد. خمیر رو به قطر یکسانت با وردنه باز کرده و با قالب دلخواه بهش شکل میدیم.

۳٫ خمیرهای قالب زده رو داخل سینی فر میچینیم و روش رو زرده ی تخم مرغ مالیده و کنجد میپاشیم و به مدت نیم ساعت داخل فر ۱۷۰ درجه قرار میدیم تا بپزه.

نان چای چیست ؟

دلیل نام گذاری نان این است که معمولا این شیرینی را در کنار چای سرو می کنند که برای صبحانه و عصرانه بسیار دلچسب است. نکته جالب این است که با وجود نام این شیرینی، که نان چای است اما بر خلاف نام آن بافت آن کاملا ترد و مثل شیرینی های خشک بوده و شباهتی به نان ندارد.

نکات مهم برای تهیه نان چایی خانگی ساده و نرم به روش اصیل

وقتی کره یا روغن زیتون را روی بخار کتری قرار بدهیم تا ذوب شود باعث می شود که شیرینی زودتر منسجم تر شود.

نان چایی ها را بعد از سرد شدن، داخل ظرف درب بسته قرار دهید تا تازه بماند.

نان چایی را می توانید داخل ظرف درب بسته به مدت طولانی نگهداری کنید.

می توانید از قالب های مختلف با طرح های مختلف استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار