gardeshban.ir

رییس گمرک منطقه آزاد قشم از رشد بیش از 1500 درصدی این منطقه در قالب صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد تا پایان مردادماه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
رشد 1500 درصدی صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم



مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، افزود: مجموع صادرات از منطقه آزاد قشم در قالب صادرات مجدد و صادرات از محل تولید به خارج از کشور در پنج ماهه ابتدای سال جاری معادل بیش از 107 میلیون و 317 هزار دلار بوده است.

گرشاسبی با اشاره میزان صادرات صورت گرفته به خارج از کشور، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه بیش از 97 میلیون و 428 هزار دلار صادرات از محل تولید به خارج از کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور در این زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل 459 درصد رشد دارد.

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ تا پایان مردادماه امسال بیش از 9 میلیون و 888 هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

گرشاسبی اضافه کرد: همچنین صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 1072 درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم در این مدت به مقصد کشورهای هدف از جمله امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته جهت تسهیل فرآیند صادرات، وعده جهش صادراتی و تراز تجاری مثبت در پنج ماهه ابتدایی امسال محقق شد.

گرشاسبی در پایان گفت: با هدف گذاری صورت گرفته توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای مدیریت حوزه تجارت و تسهیل فرآیندهای صادرات، شاهد رشد و توسعه حوزه صادرات به منظور خلق ثروت و ارزش آفرینی اقتصادی در این قشم هستیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار