gardeshban.ir

پارک دره امواج در اقامتگاه سان‌ سیتی با دارا بودن طیف وسیعی از تفریحات و سرگرمی‌های آبی، سینما، مراکز تفریحی و ... در 200 کیلومتری شهر ژوهانسبورگ قرار داشته و می تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگرانی محسوب شود که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۳۸۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک دره امواج (The Valley of the Waves theme park) در اقامتگاه سان‌سیتی یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار مشهور در کشور آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که در آن می‌توان انواع ورزش‌ها و تفریحات مختلفی از قبیل موج‌سواری، شنا، قایق‌سواری در آب‌های خروشان و ... را در زیر آفتاب گرم آفریقا و در میان دشت‌های منحصر به فرد این سرزمین تجربه کرد. 




به باور بسیاری از افرادی که در این محل اقامت کرده‌اند، پارک دره موج ها را می‌توان نوعی تجسم بهشت در روی زمین محسوب کرد. تین پارک در اقامتگاه سان‌سیتی دارای تنوع بسیار وسیعی از بازی‌ها و تفریحات گوناگونی برای سنین مختلف است. یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این پارک، مرداب خروشان یا (The Roaring Lagoon) نام دارد که در آن در هر فاصله 90 ثانیه‌ای، امواجی به بلندی 120 سانتیمتر ایجاد می‌شود.

بخشی از این پارک آبی بر روی دهانه خاموش یک آتشفشان باستانی قرار دارد. این پارک برای افراد مشتاق ورزش‌های آبی، دوستداران آفتاب و تفریحات هیجان‌انگیز، یک مکان ایده‌آل محسوب می‌شود که در آن انواع فعالیت‌ها ارائه شده و همچنین می‌توان در آن از آرامش بی‌نظیر خلیجی کوچک و زیبا نیز بهره برد. گردشگران می‌توانند در طول روز به این پارک مراجعه کرده و یا در یکی از هتل‌ها و مراکز اقامتی لوکس و پر شمار این محل اقامت کنند. در دره امواج شما می توانید طیف وسیعی از تفریحات را انتخاب کرده و یا در صورت نیاز به تمدد اعصاب، در کنار رودخانه و خلیج روی یک تخت استراحت کرده و یا به شنا بپردازید. اگر هم جز آن گروه از افرادی هستید که در پی تجربه کردن اوج هیجان و تفریحات جدید هستند، مستقیماً به مرداب خروشان یا معبد شجاعت (Temple of Courage)  مراجعه کنید. 




یکی از بخش‌های بسیار جالب‌توجه در این پارک نیز رودخانه مقدس (Sacred River) نام دارد که در آن در مسیری زیرزمینی سوار بر تیوپ‌های رنگی و زیبا شده و حرکت می‌کنید. در این مسیر فراموش نشدنی که از گوشه و کنار پارک عبور می‌کند، حوادثی غیر قابل پیش‌بینی از قبیل ورود به بخش‌های تاریک، مواجه با ماکت‌های حیواناتی مانند رتیل‌های غول‌آسا و ... انتظار شما را می‌کشد. از دیگر تفریحات این پارک می توان به پل زمان (Bridge of Time)؛ بخش فیل‌ها، آتشفشان مصنوعی به همراه دود و مواد مذاب مصنوعی و تفریحات آبی اشاره کرد. در هنگام مراجعه به این پارک، نگران کودکان و نوجوانان نباشید زیرا در پارک دره امواج؛ بخش‌های مناسب کودکان نیز وجود دارد که در آن تفریحات و بازی‌های مناسب اطفال یا افراد مسن طراحی شده است.




بهترین زمان بازدید

با توجه به شرایط آب و هوایی آفریقای جنوبی امکان استفاده از امکانات این مرکز در تمامی ماه‌های سال وجود دارد. در طول تابستان نیمکره جنوبی که مقارن با زمستان نیمکره شمالی است، هوا گرم‌تر بوده و ورزش‌ها و تفریحات آبی در این زمان بسیار لذت‌بخش هستند. در طول فصل زمستان هوا خنک‌تر می‌شود اما پارک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این مجموعه تنها در دوره کوتاهی از فصل زمستان و برای انجام تعمیرات سالانه تعطیل می‌شود؛ بنابراین اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی در فصل زمستان را دارید؛ حتما از قبل نسبت به زمان تعطیلی این پارک اطلاعات لازم را کسب کنید.


برآورد هزینه‌ها

 در این مرکز تفریحی علاوه بر موارد فوق، انواع امکانات و سرگرمی‌ها از قبیل سالن‌های بازی، سینما، تئاتر؛ مزرعه کروکودیل‌ها، زمین گلف و ... وجود داشته و از همه مهم‌تر اینکه پارک حیات وحش پیلانسبرگ (Pilansberg National Park) در مجاورت پارک دره امواج واقع شده است. گردشگران می‌توانند بر اساس برنامه ریزی خود اقامتی از یک روز تا بیش از یک هفته در این پارک داشته باشند. میهمانان هتل و اقامتگاه سان سیتی می‌توانند به تمامی بخش‌های این پارک به طور رایگان دسترسی داشته باشند. گردشگران و میهمانانی که صرفاً برای استفاده از پارک به این محل مراجعه می‌کنند نیز باید مبلغ 60 رند برابر با چهارو نیم دلار ورودیه پرداخت کرده و برای استفاده از مجموعه پارک دره امواج نیز باید بلیط‌هایی به مبلغ 11 و نیم دلار برای افراد بزرگسال، 6 دلار برای کودکان و 4 و نیم دلار برای کودکان زیر 12 پرداخت شود.




وسایل مورد نیاز

برای استفاده از تفریحات پارک دره امواج حتما حوله اختصاصی، کرم ضدآفتاب، صندلی تاشو و تجهیزات شخصی خود از قبیل عینک آفتابی، وسایل شنا و ... را به همراه داشته باشید. در این محل تعداد زیادی مراکز اقامتی و رستوران‌های مختلف مطابق با بودجه‌ها و سلیقه‌های گوناگون وجود دارد که شما می توانید از امکانات و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار