gardeshban.ir

ته چین آلو اسفناج با مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع ته چین مرغ و گوشت است که می‌توانید آن را هم با ران و هم سینه مرغ درست کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ آشنا شوید.
کد خبر: ۵۵۴۰۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :




مواد لازم برای تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

 برنج: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
اسفناج: ۱ کیلوگرم
سینه یا ران مرغ: ۵ تکه
سیر: ۳ حبه
آلو برقانی یا آلو بخارا: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز: ۲ عدد
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
ماست چکیده: ۶ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، برگ بو، زردچوبه: به مقدار لازم

 مراحل طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

 ته چین آلو اسفناج با مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع ته چین مرغ و گوشت است که می‌توانید آن را هم با ران و هم سینه مرغ درست کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ خیساندن برنج

در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ باید برنج را بشویید و چند دور آبکشی کنید. سپس آن را در ظرف آب و مقداری نمک بگذارید تا برای چند ساعت در آب خیسانده شود.

مرحله دوم؛ آماده کردن آلو

بعد از خیساندن برنج، در این مرحله از طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ باید آلوها را بشویید و در صورت تمایل هسته آن‌ها را جدا کنید. برای این که آلوها کمی نرم شوند، باید آن‌ها را در آب قرار دهید. می‌توانید برای ملس شدن طعم آلو اسفناج از ترکیب قیسی در کنار آلوها استفاده کنید.

مرحله سوم؛ پختن مرغ‌ها

در این مرحله از طرز تهیه ته چین آلو اسفناج باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس مرغ‌ها را در روغن سرخ کنید. کمی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران آب شده به مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن پیاز به مرغ‌ها

بعد از مزه‌دار کردن مرغ‌ها یک عدد پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کنید و به مرغ‌ها اضافه کنید. به اندازه نصف لیوان آب در ماهیتابه بریزید و بعد از اضافه کردن برگ‌ بو درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا با حرارت ملایم بپزد. پخت مرغ به این روش حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

مرحله پنجم، خرد کردن مرغ‌ها

بعد از این که مرغ‌ها پختند، باید صبر کنید تا کمی خنک شوند. سپس استخوان‌های مرغ را جدا کنید و آن را به هر شکلی که دوست دارید خرد نمایید.

مرحله ششم؛ سرخ کردن پیاز و سیر

 در این مرحله باید ابتدا یک پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کنید و آن را در کمی روغن سرخ کنید تا سبک شود. سپس سیرها را خرد یا رنده کنید و به پیازها اضافه کنید. اجازه دهید عطر سیر خارج شود و کمی سرخ شود.

مرحله هفتم؛ تفت دادن اسفناج

بعد از این که سیر و پیاز سرخ شدند، در این مرحله از طرز تهیه ته چین آلو با اسفناج باید اسفناج‌های شسته شده و خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. تفت دادن اسفناج‌ها تنها باید به اندازه‌ای باشد که آب اضافه آن کشیده شود. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم؛ ترکیب کردن تخم مرغ و ماست

در این مرحله از طرز پخت ته چین آلو اسفناج با مرغ باید ماست را با زرده تخم مرغ ترکیب کنید و کمی زعفران به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. می‌توانید مقداری گلاب نیز به مواد ته چین اضافه کنید تا خوش عطرتر شود.

مرحله نهم؛ آماده کردن ته چین آلو اسفناج

 در این مرحله از آماده کردن ته چین آلو اسفناج با مرغ باید برنج را در آب جوش بریزید و آبکش کنید. سپس یک لایه برنج در قابلمه بریزید و یک لایه از ترکیب اسفناج و آلو و مرغ را روی آن بریزید. برنج را در هر مرحله کمی فشار دهید و این کار را تا تمام شدن همه مواد ادامه دهید.

مرحله دهم؛ پختن ته چین آلو اسفناج با مرغ

بعد از این که مایه ته چین را آماده کردید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید برنج شما ۱۵ دقیقه روی گاز بماند، سپس نصف استکان آب را با مقداری روغن یا کره ترکیب کنید و روی برنج بریزید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد و آماده شود. در انتها ته چین را برگردانید و با خلال، زرشک و یا هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار