gardeshban.ir

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات عالیات، با اعلام این‌که ۵۷۰ کارگزار در ۷۱ ایستگاه در عراق و مرزها، مسؤولیت راهنمایی زائران و امداد گمشدگان را انجام می‌دهد، خبر داد: تاکنون ۹۴۳۵ نفر گمشده در عراق، امدادرسانی شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۴۱۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
گمشدگان در اربعین را چگونه می‌توان پیدا کرد؟


حمیدرضا محمدی درباره شرایط امداد و راهنمایی زائران در اربعین، توضیح داد: یکی از وظایفی که از سوی ستاد اربعین به سازمان حج و زیارت به عنوان مسؤول ثبت‌نام اربعین واگذار کرده، راهنمایی زائران و امور گمشدگان است. بر این اساس، سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت کارگزارن حج که با امور زائران و چالش‌های سفرهای زیارتی آشنا هستند، طی فراخوانی حدود ۵۷۰ نفر کارگزار زیارتی را از تمام استان‌ها به عراق اعزام کرد.

گمشدگان در اربعین را چگونه می‌توان پیدا کرد؟


مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات افزود: درحال حاضر ۲۰ ایستگاه امداد و راهنمایی در شهر کربلا، ۱۸ ایستگاه در شهر نجف، ۹ ایستگاه در شهر کاظمین، ۴ ایستگاه در شهر سامرا و ۹ ایستگاه در مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق ایجاد شده که کارگزاران مستقر در آن مسؤولیت امداد گمشدگان و راهنمایی زائران را به عهده دارند. ماموران مستقر در این ایستگاه‌ها با کاور کِرِم‌رنگ که روی آن پرچم ایران و آرم سازمان حج و زیارت، حک شده و در پشت کاور عنوان «خادم الزوار» نوشته شده است، قابل شناسایی هستند.

به گفته او، در مدت فعالیت این ایستگاه‌ها حدود ۱۰۵ هزار زائر راهنمایی شده‌اند، ۹ هزار و ۴۳۵ زائر گمشده، امداد شده‌اند و ۲۳۹۰ شیء گمشده نیز تحویل آن‌ها شده که با سازوکاری و در همکاری با پست در صورت داشتن مشخصات به صاحبان آن‌ها در ایران تحویل داده خواهد شد.

محمدی همچنین از راه‌اندازی یک مرکز پاسخگویی ویژه اربعین به شماره تلفن ۶۴۵۱۱ و با پیش‌شماره تهران (۰۲۱) برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت زائران شرکت‌کننده در اربعین خبرداد و درباره آن توضیح داد: این شماره تلفن برای مواقعی است که خانواده‌ها در ایران از وضعیت زائر خود بی‌خبر هستند که می‌توانند از این طریق مشخصات زائر را اعلام کرده و آن اطلاعات در اختیار شبکه راهنمای زائر قرار می‌گیرد و پی‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.

برای اطلاع از نشانی ایستگاه‌های امداد گمشدگان و راهنمایی زائران اینجا لینک شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار