gardeshban.ir

سالاد ایتالیایی پانزانلا یک غذای ایتالیایی بسیار ساده و سبک است. اصالت این سالاد به منطقه توسکانی ایتالیا برمی‌گردد.
کد خبر: ۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :




سالاد ایتالیایی پانزانلا یک غذای ایتالیایی بسیار ساده و سبک است. اصالت این سالاد به منطقه توسکانی ایتالیا برمی‌گردد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. سالاد پانزانلا بیشتر به عنوان یک سالاد تابستانی شناخته می‌شود. البته به دلیل فواید زیاد این سالاد برای سلامتی، بهتر است در نیمه سرد سال هم که افراد، به خصوص کودکان، بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند تهیه شود.

در نیمه دوم سال معمولا به دلیل فراوانی و خواص فراوان میوه کدو زرد یا همان کدو حلوایی از آن در طرز تهیه سالاد پانزانلا استفاده می‌شود. قابل توجه افراد وگان یا حساس به لاکتوز، در این سالاد سبزیجات از هیچ محصول لبنی استفاده نشده‌ است. در ادامه، با آموزش قدم به قدم طرز تهیه سالاد پانزانلا با کدو حلوایی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا

نان تست بدون گلوتن هشت عدد
گردویک فنجان
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
کدو حلوایی متوسطیک عدد
پیاز متوسطیک عدد
کلم بروکسل500 گرم
سیب خردشدهیک عدد
زرشک یا کرنبرییک‌دوم فنجان
دارچین دو قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد ایتالیایی پانزانلا

سرکه سیب یک‌چهارم فنجان
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
عسل دو قاشق چای‌خوری
سس خردل یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا

مرحله اول

برای تهیه این سالاد ایتالیایی، قبل از هر کاری نیاز است تا فر را روی 400 درجه فارنهایت (205 درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید. در همین حین که فر داغ می‌شود به سراغ مراحل دیگر آماده‌سازی بروید.

مرحله دوم

نان‌های تست را به مکعب‌های کوچک تقسیم کنید. گردوها را مغز کنید و هر کدام را به چهار قسمت تقسیم کنید. نان‌ها و گردوها را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در ظرف پیرکس (یا سینی فر) قرار دهید. ظرف را به مدت هفت تا 10 دقیقه در فر قرار دهید تا نان‌ها ترد شوند و عطر گردوها بلند شود. زمانی که نان‌ها و گردوها برشته شدند، آن‌ها را از فر خارج کرده و به یک ظرف دیگر منتقل کنید.

مرحله سوم

حالا نوبت سبزیجات است. کدو حلوایی را به مکعب‌های کوچک تقسیم کنید و روی آن‌ها دارچین بپاشید تا طعم‌دار شوند. سپس، کلم‌های بروکسل را بشویید و از وسط نصف کنید. بعد از آن، پیاز را پوست بکنید و به اندازه دلخواه روی سالاد بریزیرد. حالا این سبزیجات را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون درون سینی فر قرار دهید. اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه در فر بماند تا همه سبزیجات کمی طلایی شوند. سپس، سینی را از فر خارج کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سالاد پانزانلا مخلوط نان تست شده و گردو را همراه با سبزیجات در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. در این مرحله، سیب را به صورت مکعبی تکه تکه کنید و روی مخلوط در کاسه بریزید. اگر سیب تازه و سفت است، نیازی به پوست کندن ندارد. به خاطر خاصیت زیادی که در پوست سیب است، بهتر است سیب را پوست نگیرید.

مرحله پنجم

نوبت به درست کردن سس سالاد می‌رسد. برای تهیه این سس کافی‌ است که سرکه سیب، روغن زیتون، عسل و سس خردل را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. سس مخصوص را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید تا سس به خورد تمام مواد درون سالاد برود. سالاد شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا

برای طعم‌دار کردن کدو حلوایی‌ها و بهتر شدن این سالاد پاییزی می‌توانید از مخلوط دو قاشق چای‌خوری دارچین، یک قاشق چای‌خوری زنجبیل، یک قاشق چای‌خوری جوزهندی، یک قاشق چای‌خوری میخک و یک قاشق چای‌خوری پابریکا استفاده کنید.

این سالاد پاییزی حدود 325 کیلوکالری دارد.

اگر می‌خواهید این سالاد را بلافاصله پس از آماده شدن سرو کنید، بهتر است کمی قبل از سرو، نان و گردو را به سبزیجات را اضافه کنید. به این ترتیب، طعم آن‌ها تازه‌تر می‌ماند.

در طرز تهیه اصلی این سالاد، کلم بروکسل استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید کلم پیچ، بیبی اسفناج یا کاهو پیچ را جایگزین و به ترکیبات سالاد پانزانلا اضافه کنید.

به دلیل استفاده از نان تست بدون گلوتن سلینو در این سالاد، افرادی که حساسیت به گلوتن دارند به راحتی می‌توانند این سالاد پاییزی را نوش جان کنند.

در تهیه سالاد پانزانلا بسته به ذائقه سرآشپز می‌توان از ترکیبات متفاوتی استفاده کرد. یکی از روش‌های تهیه این سالاد ایتالیایی، سالاد پانزانلا با پنیر کبابی است که با وجود پنیر کبابی سرشار از پروتئین است. پروتئین فراوان در وعده‌های غذایی به بیشتر سیر ماندن کمک زیادی می‌کند.

برای روزهای سرد پاییز و زمستان می‌توانید این سالاد ایتالیایی و دیگر سالادهای گرم را تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار