gardeshban.ir

ازآنجایی‌که ظاهر شفق شمالی غیرقابل‌پیش‌بینی است، اکثر هتل‌ها و اپراتورهای اقامتی می‌توانند پیش‌بینی‌های شبانه را قبل از رفتن به رختخواب به شما ارائه دهند و شما را به لیست تماس‌های شبانه اضافه کنند.
کد خبر: ۵۵۴۶۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایسلند، جزیره آتش و یخ، به یکی از برترین مقاصد سفر در جهان تبدیل شده است. در این کشور نه‌تنها ماجراجویان هیجان‌انگیز، بلکه عاشقان طبیعت نیز به دنبال چیزی متفاوت هستند. در اینجا آتشفشان‌های فعال، آبفشان‌ها، چشمه‌های آب گرم، یخچال‌های طبیعی، میدان‌های یخی و آبدره‌ها را خواهید دید، زیرا این کشور کم‌جمعیت که در لبه دایره قطب شمال قرار دارد، در بالای یکی از فعال‌ترین مناطق آتشفشانی جهان قرار دارد.

درواقع آتشفشان­ها و سایر فعالیت‌های لرزه‌ای به‌طور منظم بخش‌هایی از کشور را تغییر شکل داده‌اند. در سال ۱۹۶۳، جزیره جدیدی به نام سارتسی از دریا در سواحل جنوبی پدیدار شد. بااین‌حال، ایسلندی‌ها این آشفتگی زمین‌شناسی را به نفع خود تبدیل کرده‌اند و از انرژی زمین‌گرمایی برای گرم کردن خانه‌ها و مشاغل خود و افزایش اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند.

درنتیجه هوا به طرز شگفت‌انگیزی تمیز است و مناظر ناهموار و دست‌نخورده زیادی برای کاوش و ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی وجود دارد. یکی از راه‌های کاوش در ایسلند این است که خودتان با ماشین کرایه‌ای، از چند روز تا یک هفته، سفر کنید، ازجمله سفر در امتداد جاده کمربندی که در یک دایره کامل در سراسر کشور می‌چرخد.

راه دیگر برای ترسیم ماجراجویی در ایسلند با تورهایی است که می‌توانند شما را به بهترین گزینه‌ها برای دیدن شفق شمالی ببرند.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌ها و کارهایی که در ایسلند باید انجام دهید، درباره بهترین مکان‌ها برای بازدید در این کشور بیشتر بدانید.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ایسلند+ عکس



تماشای وال، ریکیاویک

مهم نیست که چه زمانی قصد سفر به ایسلند را دارید، تماشای وال در تمام طول سال در این کشور جذاب است، اگرچه تابستان محبوب‌ترین زمان برای دیدن این غول‌های مهربان است. در طول ماه‌های گرم‌تر، تماشای وال­ها در شب انجام می‌شود.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ایسلند+ عکس


تالاب آبی، گرینداویک

این تالاب آبی نمادین‌ترین آبگرم زمین‌گرمایی تنها ۴۰ دقیقه با ماشین از ریکیاویک فاصله دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری ایسلند است که باید حتما ببینید. آب این تالاب از چشمه‌های آب­گرم زیرزمینی به ۳۷-۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گفته می‌شود که هم برای سلامتی و هم برای پوست بسیار مفید است.

در این تالاب جدای از حمام کردن در یک محیط منحصربه‌فرد، فروشگاهی برای محصولات مراقبت از پوست و مکان‌هایی برای خوردن و نوشیدن وجود دارد. در سفر خود به ایسلند حتما از این مکان دیدن کنید.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ایسلند+ عکس


آبفشان‌های دیدنی

این منطقه چشمه آب گرم بسیار فعال در جنوب غربی ایسلند در کنار رودخانه هویتا قرار دارد و یک ایستگاه موردعلاقه در امتداد آنچه به‌عنوان دایره طلایی شناخته می‌شود است.

گودال‌های گل جوشان و حدود ۱۰۰ آبفشان در حال انفجار کوچک‌تر در انتظار کاوش در اینجا هستند. این آبفشان هر چند دقیقه یک‌بار آب را تا عمق ۳۰ متری به هوا پرتاب می‌کند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ایسلند+ عکس


شفق شمالی، شفق قطبی

شفق شمالی یا شفق قطبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایسلند است. شفق‌های قطبی با باد خورشیدی، جریانی از یون‌های تابش شده از خورشید، مرتبط هستند.

این ذرات در دام میدان مغناطیسی زمین می‌افتند و با مولکول‌های اتمسفر برخورد می‌کنند و باعث انفجار انرژی می‌شوند که به‌صورت دایره‌های بزرگ در اطراف قطب‌ها ظاهر می‌شوند. این نمایش نور طبیعی تماشایی در مکان‌های دورافتاده زیبایی بیشتری دارد و به‌ویژه در مواقع افزایش فعالیت خورشیدی چشمگیر است.

ازآنجایی‌که ظاهر شفق شمالی غیرقابل‌پیش‌بینی است، اکثر هتل‌ها و اپراتورهای اقامتی می‌توانند پیش‌بینی‌های شبانه را قبل از رفتن به رختخواب به شما ارائه دهند و شما را به لیست تماس‌های شبانه اضافه کنند. اگر شفق­ها ظاهر شوند، آن‌ها با اتاق شما تماس خواهند گرفت، زیرا ممکن است فقط برای مدت کوتاهی قابل‌مشاهده باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار