gardeshban.ir

استان هرمزگان یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران است. کیش در این استان قرار گرفته و جاذبه‌های زیادی را در خودش نگه داشته است. یکی از زیبایی‌های کیش سواحل درخشان و مملو از زیبایی این شهر است.
کد خبر: ۵۵۴۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحلی نقره‌ای با مرجان‌های زیبا در کیش+ عکس



سواحل درخشان و طلایی جزیره‌های خلیج فارس از تماشایی‌ترین سواحل ایران و جهان هستند و زیبایی‌های بی‌حدوحصر آن‌ها، چشم هر بیینده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. ساحل مرجان کیش یکی از ساحل‌های صخره‌ای است که از محبوب‌ترین دیدنی های جزیره کیش به شمار می‌آید و با وجود امکانات رفاهی و تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد، مکانی مناسب برای گشت‌وگذار است. 

پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. ساحل مرجانی کیش به سبب وجود مرجانهایی به اشکال مختلف و صدفهای رنگارنگ و انواع حلزونها و سنگهای دریایی که هر از گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می آورد، چنان آبی و زلال است که هر موجود جنبنده ای را در داخل آب به راحتی می توان دید.

اگر ملوانان کشتی عظیم الجثه یونانی می دانستند که تماشای غروب خورشید از روی عرشه کشتی در جزیره کیش چقدر زیبا و دل انگیز است، شاید خود نیز چون کشتی به گل نشستن را بهانه کرده و جزیره را ترک نمی کردند تا هر روز غروب در محل تلاقی شرق و غرب، شاهد مناظر وصف ناپذیری از عروس جزایر دنیا باشند چراکه این کشتی ۱۳۶ متری یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را با اشتیاق به این جزیره زیبا می کشاند.

ساحلی نقره‌ای با مرجان‌های زیبا در کیش+ عکس



لازم به یادآوری است که این کشتی باری به وزن ۷۰۶۱ تن در سال ۱۳۲۲ در اسکاتلند ساخته شد و در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی ساحل مرجانی کیش هنگامی که در راه سفر به کشور یونان بود گرفتار طوفان شد و به گل نشست که امروزه تبدیل به یکی از مکانهای گردشگری ایران و جهان شده است.

جاذبه‌های ساحل

ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.

امکانات

هتل‌ها، قایق‌ سواری، مراکز خرید متنوع، پیست دوچرخه‌ سواری، کایت سواری، کافی‌شاپ و فست‌فود، کیوسک اجاره دوچرخه و موتور چهارچرخ و موتور برقی، آلاچیق و فضاهای استراحت مخصوص مسافران، رستوران‌های مختلف با انواع غذاهای دریایی و محلی، کلوپ بازی‌های دریایی با ارائه تفریحاتی چون غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای برد، شاتل، بنانا سواری و غیره از جمله امکانات ساحل مرجان کیش هستند.

ساحلی نقره‌ای با مرجان‌های زیبا در کیش+ عکس


نحوه دسترسی

برای رفتن به دریای مرجانی کیش باید ابتدا به جزیره کیش بروید. برای رسیدن به کیش علاوه بر مسیر هوایی، یک مسیر دیگر نیز وجود دارد و شما می‌توانید خود را از طریق مسیر زمینی و سپس با کمک لنج و از طریق مسیر دریایی، به این جزیره برسانید. فرودگاه بین‌المللی کیش تقریبا در مرکز جزیره است و شما می‌توانید خود را با تاکسی یا ماشین اجاره‌ای به ساحل مرجان در جنوب شرق جزیره برسانید. جاده ساحلی و زیبای «جهان» که دورتادور جزیره قرار دارد نیز از مسیرهایی است که از ساحل مرجان عبور می‌کند.

برای دسترسی به جزیره کیش به‌صورت زمینی و دریایی باید با هواپیما، اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی به بندر عباس بروید. سپس با لنج‌های دریایی به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب یا چارک سفر کنید. بهترین گزینه برای ورود به جزیره کیش بندر چارک است؛ زیرا دراین بندر به‌دلیل حجم زیاد مسافر، در فواصل زمانی مختلف، کشتی برای رفت و آمد وجود دارد و بیشترین تردد کشتی‌ها از بندر چارک به کیش انجام می‌شود. فاصله بندرعباس تا بندر چارک تقریبا ۲۹۱ کیلومتر است. فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش نیز حدود ۳۲ کیلومتر است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار