gardeshban.ir

یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذاهای کشور مقصد است. در ادامه شما را با بهترین شیرینی های قطر آشنا می کنیم.
کد خبر: ۵۵۴۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. 

این کشور تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال ۱۹۷۱ به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. مجله فوربز نیز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده ‌است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد.

کشور قطر به ۱۰۰ مقصد مختلف در سرتاسر جهان متصل و از این بابت یک نقطه حمل و نقل بسیار شلوغ است؛ در واقع فرودگاه بین‌المللی Hamad به سرعت به یک دروازه جهانی برای مسافران خارجی تبدیل شده است. در طول سفر با فرهنگ، آداب و رسوم و غذاهای یک کشور آشنا می شوید. غذاها و شیرینی های عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس آوازه زیادی در سراسر دنیا دارند و به ذائقه ما ایرانیان بسیار نزدیک است. بنابراین یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذاهای کشور مقصد است. در ادامه شما را با بهترین شیرینی های قطر آشنا می کنیم.


لقمات – Luqaimat

لقمات هم در واقع یک نوع دسر و شیرینی است و بیشتر در ماه رمضان استفاده می شود. اگر بخواهیم با شیرینی های ماه رمضان خودمان آن را مقایسه کنیم می توانیم بگوییم کمی شبیه به بامیه است. لقمات توپک های گرد و کوچکی هستند که از ترکیب کره، شیر، آرد، شکر، زعفران و هل تهیه می شود. لقمات بسیار خوشمزه است و از بیرون ترد و داخلش نرم و شهددار است. در تمام طول سال هم می توانید این شیرینی خوشمزه قطری را امتحان کنید.

ام علی – Umm Ali

غذاهای سنتی قطر


ام علی یکی از بهترین دسرهای دوحه است که اغلب به عنوان یک غذای راحتی کلاسیک نیز شناخته می شود. منشا این دسر کشور مصر است. ام علی که بسیار شبیه به پودینگ است با کشمش، آجیل، میوه های خشک، شیر و… تهیه می شود و روی آن دارچین پاشیده می شود. این دسر اغلب به عنوان یکی از شیرین ترین دسرهایی که می توان در قطر میل کرد، در نظر گرفته می شود.

باقلوا – Baklava

شیرینی های معروف قطر


باقلوا یکی از بهترین شیرینی های قطری است که از لایه های شیرینی فیلو تهیه می شود و با مغزهای خرد شده، فندق یا پسته پر می شود و روی آنها شربتی غلیظ ریخته می شود. بافت لایه لایه باقلوا و مغزها طعم بی نظیری به این دسر می دهند. منشا این شیرینی از امپراتوری عثمانی و ترکیه است و بیشتر در کشورهای منطقه آسیای مرکزی و جنوب غربی و همچنین در منطقه خاورمیانه سرو می شود.



عیش السرایا – Esh Asaraya

عیش السرایا یکی از معروف ترین دسرهای عربی و کشور قطر است. این دسر خوشمزه که شبیه به چیز کیک است از نان، شیر،شکر، خامه، گلاب، مغزهاو… تهیه می شود. این دسر در اکثر کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس تهیه می شود و به دلیل وجود گلاب و زعفران طعم بسیار لذیذی دارد.

شیرینی های معروف قطر


باسبوسا – Basboussa

باسبوسا یکی از بهترین دسرهای دوحه است که تقریبا در تمام رستوران های قطر آن را پیدا می کنید. باسبوسا نوعی کیک معروف در خاورمیانه است که با استفاده از سمولینا، شربت یا گلاب درست می شود. این شیرینی به دلیل طعم لذیذ و ظاهر زیبایش در مصر و قطر بسیار معروف است. از نارگیل گاهی برای تزیین آن استفاده می شود و روی آن میوه های خشک مانند بادام و گردو نیز اضافه می شود.




کونفه – Kunefe

به جرات می توان گفت که کونفه از جمله شیرینی هایی است که به راحتی عاشق آن می شوید. این دسر در کشور ترکیه و اغلب کشورهای خلیج فارس تهیه می شود. کونفه در واقع ترکیب دلپذیری از یک لایه رشته ای و برشته شیرینی به همراه پنیر آب شده بوده که با هم پخته میشوند و البته در نهایت این شیرینی را با شربت بسیار خوشمزه و شیرینی مخلوط کرده و سپس روی آن را با پودر پسته تزیین می کنند.

غذاهای سنتی قطر


خانفروش – Khanfaroosh

اگر به‌ دنبال شیرینی‌های محبوب دوحه هستید، پیشنهاد می‌کنیم خانفروش را امتحان کنید. این شیرینی ترکیبی فوق‌العاده از آرد، تخم‌مرغ، شکر، مایه‌خمیر، دارچین، زعفران و گلاب دارد و روی آنها پودر قند یا عسل پاشیده می شود و طعم آن را بیشتر می کنند. این شیرینی خوشمزه معمولا با چای سرو می‌شود. این دسر را می‌توانید در هر یک از نانوایی‌های دوحه پیدا کنید، زیرا در این کشور بسیار محبوب است. خانفروش با طعمی لطیف به دلیل عطر و طعم گلاب موجود در آن بوی شگفت انگیزی نیز دارد.



مهلبیه – Muhallabia

مهلبیه از دسرهای معروف قطر و یک دسر سنتی عربی است. این دسر از نظر طعم و ظاهر شبیه پودینگ شیری است و از شیر خامه ای، هل و گلاب به عنوان مواد اصلی تهیه می شود. علاوه بر این، از میوه های خشک نیز به عنوان تزیین برای افزایش طعم دسر استفاده می شود. این دسر در بسته بندی های آماده هم می باشد و می توان بعدا نیز مصرف کرد.


شیرینی های معروف قطر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار