gardeshban.ir

یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران و خلیج همیشه فارس، جزیره هرمز است. با ما همراه باشید تا بدانیم جزیره هرمز کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد.
کد خبر: ۵۵۵۰۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 31
گردشبان (gardeshban.ir) :




"جزیره هرمز کجاست" سؤال بسیاری از گردشگران و مسافرانی است که به جنوب ایران زمین سفر می‌کنند، اگر شما نیز مایل باشید با رفتن به جنوب، شگفتی‌های یک جزیره کوچک در نزدیکی بندرعباس را ببینید و حیرت کنید بدون شک نیاز است تا سفری به جزیره هرمز داشته باشید. هرمز، جزیره‌ای اعجاب‌آور با خاکی منحصر به فرد در دل خلیج همیشه فارس است و وسعتی ۴۲ کیلومتر مربعی دارد. این جزیره کم‌نظیر به لحاظ جغرافیایی موقعیتی خاص را شامل می‌شود و در همسایگی تنگه هرمز قرار گرفته است.

در پاسخ اینکه جزیره هرمز کجاست، باید گفت این جزیره از نظر جغرافیایی در خلیج همیشه فارس قرار دارد با بندرعباس حدود ۲۸ کیلومتر فاصله. هرمز دارای مساحتی بالغ بر ۴۲ کیلومتر مربع و مرتفع‌ترین نقطه در آن ۱۸۶ متر از سطح دریا بالاتر است. جزیره هرمز به لحاظ تقسیمات کشوری، جزو استان هرمزگان و شهرستان بندعباس این استان به حساب می‌آید و طبق آخرین سرشماری کشور حدود ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این نقطه کوچک پر از زیبایی‌های دیدنی و بی‌نظیر است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بعد از اینکه پی بردیم جزیره هرمز کجاست، خوب است برای سفر به آن با توجه به بهترین زمانی که می‌شود به این جزیره جذاب رفت و در آن گشت‌وگذار داشت اطلاعات کامل‌تری کسب کنیم. گفتنی است که بهترین زمان سفر برای رفتن به جزیره هرمز با در نظر گرفتن شرایط مسافر و گردشگر تعیین می‌شود و امری است نسبی، اما با نگاهی به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی جزیره هرمز که مشابه دیگر جزیره‌ها و مناطق جنوب ایران است چه بسا بهترین زمان برای داشتن یک سفر در آب‌وهوای مطلوب و مطبوع در فصول سرد سال باشد.




دانستن راجع‌به اینکه جزیره هرمز کجاست، چه ویژگی‌ها و جاذبه‌هایی دارد به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای سفر کمک شایانی می‌کند. جزیره هرمز نیز مانند جزیره‌ها و منطقه‌های اطراف خود دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است و همین سبب شده تا تابستان‌هایی خیلی گرم و مرطوب داشته باشد و زمستان‌ها هوایی معتدل را به ارمغان بیاورد، از این رو بسیاری از اواخر پاییز تا اوایل بهار به این نقطه جذاب گردشگری سفر می‌کنند و این برهه را بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز می‌دانند این در حالی است که شمار زیادی از مسافران تمایل دارند تا ارزان سفر کنند و در تابستان این مقصد را انتخاب می‌کنند.

هر یک از جاهای دیدنی هرمز در نقطه‌ای متفاوت قرار دارد و برای اینکه بدانیم جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز کجاست نیاز است تا به طور مجزا به هر کدام پرداخته شود.

دره مجسمه‌ها: دره‌ای در بخش جنوب غربی جزیره هرمز که به دلیل فرسایش در مدتی طولانی تشکیل شده و در حال حاضر می‌شود با استفاده از قوه تخیل و دقیق شدن در صخره‌های این دره، طرح‌ها و شکل‌های مختلفی را تشخیص داد. سکوت حاکم بر این جاذبه طبیعی از جمله جذابیت‌های بی‌نظیر آن به حساب می‌آید و منظره‌هایی که در طول دره به چشم می‌خورد به شدت تماشایی است.

ساحل سرخ: این ساحل شگفت‌انگیز در جنوب جزیره هرمز قرار دارد و از مقاصد دیدنی آن به شمار می‌آید، بسیاری از مسافران تمایل دارند به تماشای طلوع یا غروب آفتاب در این ساحل جذاب بنشینند و شاهد سرخی مرز خشکی و آب این ساحل باشند. ساحلی که به دلیل شن‌هایی منحصر به فرد سرخی را تا چند متری آب دریا کشانده و تجربه قدم زدن در ساحل و دیدن امواج دریا را برای هر بیننده‌ای متفاوت می‌کند.




قلعه پرتغالی‌ها: با رفتن به شمال جزیره هرمز می‌توان از قلعه‌ای که متعلق به پرتغالی‌ها در زمان اشغال جنوب ایران بوده، بازدید داشت. از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر به صورت رایگان می‌توان از این قلعه که دارای ورودی، مقر فرماندهی، تالار، سربازخانه، زندان، سیاه‌چال، برج، انبار تسلیحات و کلیسا است، دیدن کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار