gardeshban.ir

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده گل افشان در استان سیستان و بلوچستان، شهر کنارک، روستای کهیر واقع شده است.
کد خبر: ۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از مهم ترین انتخاب ها قبل از سفر، انتخاب محل اقامت است که به موارد بسیاری بستگی دارد. اگر می خواهید در سفرتان با فرهنگ و سبک زندگی بومی مردم چابهار هر چه بیشتر آشنا شوید، یکی از بهترین تجربه ها اقامت در هتل ها و خانه های بوم گردی است. 




اقامتگاه های بوم گردی چابهار نیز به دلیل اینکه این شهر یکی از مقاصد توریستی محبوب محسوب می شود دارای تنوع خوبی است. در این میان اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده گل افشان یکی از زیباترین بومگردی های چابهار است.

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده گل افشان در استان سیستان و بلوچستان، شهر کنارک، روستای کهیر واقع شده است. اگر از علاقه مندان به بافت سنتی هستید و می خواهید در سفر به چابهار هرچه بیشتر حال و هوای زندگی مردم این منطقه و فرهنگ آنها را لمس کنید، اقامتگاه بلوچ زاده گل افشان کنارک یکی از بهترین انتخاب هاست.

این بوم گردی با ظرفیت اسکان 150 نفر، 10 کپر و 2 سوئیت، یک رستوران و امکانات رفاهی، پذیرش گردشگران می باشد. در محوطه اقامتگاه بوم گردی گل افشان، 10 کپر با ظرفیت 6 الی 10 نفر، برای اقامت مسافران مهیا شده است.

کپرها، آلاچیق هایی ساخته شده از تنه و برگ درخت نخل و حصیر هستند که مردم نواحی گرمسیر آن را برای محافظت از گرما می سازند. این کپرهای حصیری تجربه اقامتی به سبک مردم محلی منطقه را به شما می دهد که قطعا یکی از بهترین تجربه هایتان در سفر به چابهار خواهد بود.




امکانات بوم گردی بلوچ زاده

از امکانات داخل کپرها می توان فرش، پنکه، تشک و پتو را نام برد. کپرها برخلاف اقامتگاه بومگردی دُر بلوچ سرویس بهداشتی مستقل ندارند. در محوطه این مجموعه 7 توالت ایرانی، فرنگی و 2 حمام نیز تعبیه شده و مهمانانی که در کپر اقامت دارند می بایست از سرویس بهداشتی بصورت مشترک استفاده کنند.

علاوه بر آن، 2 سوئیت نیز با یک حیاط، یک سالن پذیرایی، 3 اتاق 21 متری، 16 متری و 12 متری و امکاناتی نظیر توالت ایرانی، حمام، آشپزخانه و سیستم سرمایشی پنکه برای اقامت مهمانان این خانه بومی، فراهم شده است. اینترنت رایگان و ارائه انواع نوشیدنی های گرم و سرد، همچنین گشت در داخل چابهار به همراه تور لیدر از دیگر امکانات مجموعه می باشد.

در این بوم گردی آشپزخانه مشترک برای مسافران ساکن کپرها وجود ندارد. گردشگران می توانند در رستوران مجموعه انواع غذاها نظیر جوجه کباب، چلو کباب کوبیده و… را سفارش دهند و یا از غذاهای طبخ شده توسط بانوان بومی استفاده کنند.

بریانی، ماهی، کراهی و سبزی پلو برخی از این غذاهای خانگی هستند که در صورت هماهنگی قبلی، برای مسافران طبخ می شود. از سایر امکانات این بومگردی می توان به راهنمای محلی، پرسنل آشنا به زبان انگلیسی و پارکینگ غیر مسقف اشاره کرد.




جاذبه های اطراف

بندر تنگ در 20 کیلومتری اقامتگاه واقع شده که یکی از ویژگی ها و عجایب آن، پدیده طبیعی چشمه گل افشان است. در این منطقه تپه هایی وجود دارد که در فاصله زمانی مشخص، گل های خاکستری رنگ از آن فوران می کند و برای رسیدن به آن می بایست مسیری را پیاده تا بالای تپه طی کنید.

این اقامتگاه نزدیک روستای درک می باشد و یکی دیگر از جاذبه های طبیعت گردی، تنگ تلاقی کویر و دریا در 20 کیلومتری اقامتگاه است. گشت و گذار در باغات میوه های گرمسیری نظیر موز، زیتون، خربزه درختی، انبه و… نیز می تواند برای گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار باشد.




چطور به اقامتگاه بلوچ زاده برویم؟

روستای کهیر در 70 کیلومتری جنوب شرقی بندر چابهار و 30 کیلومتری فرودگاه این شهر قرار دارد. کهیر در فاصله 55 کیلومتری کنارک واقع شده که از جنوب با دریای عمان همجوار است. 55 کیلومتر که از کنارک به سمت بندر تنگ بروید، تابلوهای روستای کهیر را خواهید دید. این مسیر را یا با ماشین شخصی خودتان طی کنید یا با سرویسی دربستی از چابهار. فاصله‌ی کوتاه و حدودا 40 دقیقه‌ای فرودگاه کنارک تا این اقامتگاه برای مسافران خطوط هوایی امتیاز ویژه‌ای به حساب می‌آید. بعد از رسیدن به روستای کهیر، مسیر کوتاهی تا اقامتگاه گل‌افشان پیش رو خواهید داشت که آسفالته بودن این مسیر دسترسی به آن را بسیار راحت‌تر می‌کند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، بندر کنارک، 70 کیلومتری چابهار، روستای کهیر

شماره تماس برای رزرو: 09159467004 (آقای بلوچ زاده)

صفحه اینستاگرام مجموعه: baloochzadeh_boumgardi

وبسایت مجموعه: balouchzadehecolodge.ir



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار