gardeshban.ir

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد/
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد تاکید و افزود: اخذ مجوز برای بورس بین الملل و اقدامات برای بورس و بانک هستیم و این از هدفگذاری‌های بزرگ برای سرمایه گذاری‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۵۵۵۴۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد


سعید محمد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست منطقه آزادچابهار افزود: خیلی‌ها فکر می‌کردند دبیرخانه مناطق آزاد روند انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد را طولانی کرده که در اینجا باید عنوان کنم دبیرخانه نقش زیادی ندارد و پیش از آن باید دستگاه‌های مختلف نظر و تاییدیه بدهند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تراز تجاری مناطق آزاد کشور برای نخستین بار بعد از گذشت ۳۰ سال مثبت شده و این جای خوشحالی دارد که میزان تولید و صادرات افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در این مناطق رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد در کشور وجود دارد که مدیران برنامه‌های مختلفی را برای پیشبرد اهداف اجرا می‌کنند و در یک سال اخیر ۲۵ هزار شغل با افتتاح طرح‌های مناطق آزاد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد در حوزه مختلف آغاز شده و در یک سال اخیر ۱۲۳ هزار میلیارد تومان املاک که به طریق شبهه‌ناک به سرمایه گذارنماها واگذار شده بود با دستور و پیگیری قضایی و دستگاه‌های نظارتی به بیت المال برگشته است.

محمد تصریح کرد: در اواخر سال گذشته شوک مدیریتی در منطقه آزاد چابهار وارد و برای مدیر قبلی مشکلاتی ایجاد که بازداشت شد بعد از آن ۹ نفر تاکنون که بیشتر بومی برای پست مدیرعامل معرفی و توسط نهادهای مختلف می‌بایست تایید صلاحیت تا منجر به صدور حکم شود که این به دلیل سلایق مختلف و برخی موارد پیش رو و بیشتر با هدف بومی گرایی نتوانستیم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را انتخاب کنیم.

همچنین در این جلسه «امیر مقدم» سرپرست جدید منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار معرفی شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار