gardeshban.ir

گزارش/
هواپیماهای لاکچری در عین اینکه می‌توانند تعداد افراد خیلی زیادی را جا‌به‌جا کنند؛ امکانات رفاهی و پیشرفته‌ترین خدمات و تجهیزات را در اختیار مسافرهای خودشان قرار می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱-1401 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
لوکس ترین هواپیماهای جهان



لوکس ترین هواپیماهای جهان که برای مسافرت استفاده می‌شوند، امکانات عجیب و غریب و فوق العاده‌ای دارند، طوری‌ که اصلا این احساس را ندارید که مایل‌ها از زمین دور شده‌اید و میان زمین و آسمان در حال حرکت هستید. 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند هواپیماهای لوکس همان هواپیماهای شخصی هستند که فقط در اختیار یک سری از افراد خاص می‌باشند. اما در حقیقت خیلی از این هواپیماهای لوکس و لاکچری برای مسافر‌بری استفاده می‌شوند. 

هواپیماهای لاکچری در عین اینکه می‌توانند تعداد افراد خیلی زیادی را جا‌به‌جا کنند؛ امکانات رفاهی و پیشرفته‌ترین خدمات و تجهیزات را در اختیار مسافرهای خودشان قرار می‌دهند که می‌توانیم به امکاناتی همچون سالن ماساژ، تخت‌های نرم و مخملی، صندلی‌های تاشو، تلویزیون و حتی گاوصندوق شخصی اشاره کنیم.

سفر با این هواپیماها، قطعا هیچوقت از ذهن و خاطره شما پاک نمی‌شود. تماشای ابرهای پنبه‌ای سفید از پنجره‌های هواپیما در حالی‌‌که ماساژ میگیرید و یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان را می‌نوشید و یا زمانی‌ که در راحت‌ترین حالت ممکن نشسته‌اید و فیلم مورد علاقه‌تان را از تلویزیون‌های داخل کابین اختصاصی‌تان می‌بینید، آن‌قدر لذت بخش هست که گویا خواب می‌بینید.

چرا باید لوکس ترین هواپیماهای جهان را بشناسیم ؟

هواپیما‌های لوکس و گران قیمتی در دنیا وجود دارند که افرادی از طبقات اقتصادی بالا می‌توانند با پرداخت مبالغ خیلی بالایی به راحتی از آن‌ها استفاده کنند و در مسیر سفرشان؛ لذت را در بالاترین حد ممکن تجربه کنند. امکانات رفاهی و تفریحی این رویا‌پیماها به قدری متنوع و وسوسه انگیز هستند که گاهی گمان می‌رود، بودن درون آن‌ها ممکن است خیلی بیشتر از مقصد افراد روی زمین، خوش بگذرد. امکانات گاه عجیب و غریبی که روزی انسان در خواب هم نمی‌دید به آن‌ها برسد، حالا بین زمین و هوا و درست میان ابرهای سفید کوچک و بزرگ به افراد ارائه می‌شود، با ما همراه باشید تا سفری رویایی و  شگفت انگیز به لوکس ترین هواپیماهای جهان داشته باشیم.

لوکس ترین هواپیماهای جهان


‏۱.  جایگاه فرست کلاس هواپیمایی قطر ایرویز‏

با پرداخت چیزی حدود ۵۰۰۰ دلار می‌توانید بلیط یکی از کابین های ‏first class‏ هواپیمایی ‏Qatar‏ ‏airways‏ را بخرید و یک سفر فوق العاده را در یکی از بهترین و لوکس ترین هواپیماهای جهان که تا به امروز ساخته شده است را تجربه کنید. در کابین‌های اختصاصی Qatar Airway’s first class‏ امکانات رفاهی خوب و زیادی مثل؛ تخت نرم و مخملی، نوشیدنی و غذاهای ‏سبک، تلوزیون، سوکت برق و … به مسافرها ارائه می‌شود.

تصورش را بکنید که وقتی روی یک تخت نرم و منعطف به پهلو خوابیده‌اید و در حالی‌که به موزیک مورد علاقه‌ی خودتان گوش می‌دهید، زمین را از آن فاصله نگاه کنید و به خاطراتی که روی آن ساخته‌اید فکر کنید، یا حتی می‌توانید وقتی از فراز کشور‌ها و شهر‌های مختلف گذر می‌کنید؛ مقصد سفر بعدی خودتان را انتخاب کنید. حال اگر شب هم باشد که دیگر هم فال است و هم تماشا، چرا‌که روشنایی نقطه‌های مختلف زمین می‌تواند آنقدر جذاب و حیرت‌انگیز باشد که غرق در زیبایی آن بشوید و دلتان بخواهد آن لحظه هیچوقت تمام نشود.

ایرلاین قطر


۲. فرست کلاس شرکت هواپیمایی ایر فرانس

فکر کنید میان آسمان یک خانه‌ی متحرک دارید که موقع حمام کردن در حمام شیشه‌ای آن؛ بتوانید کره‌ی زمین را از فاصله‌ی چندین کیلومتری ببینید و غرق در تفکر بشوید. جالب است بدانید که این ایده‌ی عجیب و جالب به واسطه‌ی رویاپیماهای یک شرکت هواپیمایی اجرایی شده است!

شرکت هواپیمایی ‏‏Air France la Premiere یکی از لوکس ترین هواپیماهای جهان می‌باشد که یک سوئیت بزرگ با امکانات کامل در اختیار مسافرهای هواپیماهای لوکس خود قرار می‌دهد و مشتری‌های علاقمند به همچین امکاناتی می‌توانند بلیط خودشان را از این شرکت هواپیمایی بخرند تا بتوانند از فضا و امکانات بی‌نظیر و حیرت آوری که در اختیارشان قرار می‌دهند، استفاده کنند تا سفر خوبی تا مقصد خود تجربه کنند. از امکانات این پرواز‌ها می‌توانیم به صندلی‌های تخت خواب شو و تلویزیون‌های آن اشاره کنیم. قیمت بلیط این هواپیماهای لوکس چیزی حدود ۱۰ هزار دلار می‌باشد.

فرست کلاس شرکت هواپیمایی ایر فرانس| لوکس ترین هواپیماهای جهان



۳. فرست کلاس شرکت هواپیمایی کانتاس

چه کسی فکرش را می‌کرد انسان، روزی توانایی این را داشته باشد تا بتواند در هواپیما ماساژ بگیرد یا یا در یک تخت خواب گرم و نرم، درست زمانی که با سرعت خیلی زیادی با فاصله‌ی چندین کیلومتری از زمین در حال حرکت می‌باشد، یک خواب راحت داشته باشد؟

و یا وقتی در حال تلویزیون دیدن می‌باشد، نوشیدنی مورد علاقه‌‌اش را بنوشد؟ این هواپیما که یک هواپیمای لوکس استرالیایی می‌باشد، امکانات بسیار مجللی را به مسافر‌های پروازهایش ارائه می‌کند. مسافر‌های تور استرالیا در این پروازها می‌توانند از امکانات موجود در ‏کابین‌های شخصی که در اختیارشان قرار می‌دهند، استفاده کنند و نهایت راحتی و لذت ‏را تجربه کنند. از جمله این امکانات می‌توانیم به موارد بی‌نظیری مثل مرکز ارائه ‏خدمات ماساژ و ‏spa‏ در فضای سبز، تلویزیون و تخت خواب و اشاره کنیم . همچنین لازم به ذکر است که قیمت بلیط‌های ‏Qanta first class flights‏ بیشتر از ۱۵ هزار دلار ‏می‌باشد.

فرست کلاس شرکت هواپیمایی کانتاس | لوکس ترین هواپیماهای جهان



۴. فرست کلاس شرکت هواپیمایی بوئینگ دریم لاینر ۹-۷۸۷‏

شرکت هواپیمایی ‏British Airways‏ هم یکی دیگر از لوکس ترین هواپیماهای جهان را دارد که اگر مبلغی حدود ۵ هزار دلار بپردازین، می‌توانین بلیط یک طرفه‌ی پرواز‌های فوق‌العاده لوکس این شرکت هواپیمایی را بخرین و یک سفر عالی تجربه کنین. در کابین‌هایی که در هواپیما‌های British Airways first class 787-9 dreamliner‏ در اختیار افراد قرار می‌دهند، امکانات زیادی چون؛ نمایشگر لمسی ۳۲ ‏اینچی، صندلی راحتی مخملی، دو پورت یو اس بی، گاوصندوق شخصی، آینه و غیره ‏وجود دارد که مسافرها می‌توانند طی سفر از آن‌ها استفاده کنند.

فرست کلاس شرکت هواپیمایی بوئینگ دریم لاینر ۹-۷۸۷‏



۵. فرست کلاس سوئیت اسکای هواپیمای بوئینگ ۷۷۷‏

این شرکت هواپیمایی که متعلق به کشور ژاپن می‌باشد، یکی از لوکس ترین ‏هواپیما‌ها و پرواز‌های دنیا را دارد که در کابین‌های هواپیما‌های لوکس این شرکت از ‏پوست گران قیمت گربه ‏woodgrain‏ استفاده شده است و طراحی آن هم طوری می‌باشد که ‏هیچ‌کدام از مسافر‌ها نمی‌توانند کابین سایر مسافر‌ها را ببینند، و این باعث میشود در یک جای عمومی، پرایوسی داشته باشید و آرامش را در آسمان تجربه کنین. در کابین‌های این هواپیمای لوکس Japan Airlines Sky Suite 777 first class cabin‏، امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ و متعددی وجود دارد؛ مثل نمایشگر ۳۲ اینچی، تخت خواب، سوکت برق و امکانات دیگر.

فرست کلاس سوئیت اسکای هواپیمای بوئینگ ۷۷۷


 
‏۶. هواپیمای اتحاد ایرویز ‏

شرکت هواپیمایی Etihad Airways‏ ، لوکس ترین هواپیماهای جهان را دارد که پرواز‌هایی با امکانات عجیب و غریب که شاید تا به حال نشنیده باشید را به مشتری‌ها و مسافرهای خود ارائه می‌کند، که یکی از آن‌ها کابین‌های آپارتمانی هستند و مسافرهایی‌ که این کابین‌ها را انتخاب می‌کنند، بدون شک ‏بهترین و لوکس‌ ترین پروازی که در عمر خود می‌توانستند داشته باشند را تجربه می‌کنند. در این کابین‌ها امکاناتی مثل؛ حمام ‏شخصی، تخت، صندلی و … وجود دارد و قیمت بلیط های یک طرفه‌اش هم چیزی حدود ۱۱ هزار ‏دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که گردشگر‌های هر کدام از تور‌های خارجی مثل؛ تور فرانسه و تور استرالیا می ‏توانند با این پرواز‌های لوکس سفر کنند.لوکس‌ ترین و مرفه‌ترین هواپیماهای مسافربری کدوم هواپیماها هستن؟

   ایرلاین اتحاد ایرویز


 ایرلاین اتحاد ایرویز

ایرباس آ – ۳۸۰ لوکس‌‌ترین و مرفه‌ترین هوا‌پیمای مسافربری جهان است که توانایی جا‌به‌جایی تعداد بسیار زیادی مسافر را دارد و در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی از آن استفاده می‌شود. تعداد صندلی‌های آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر هست‌ و در مدل‌هایی که فقط یک کلاس اقتصادی دارند، این ظرفیت تا ۸۵۳ نفر نیز  قابلیت گسترش دارد. علی‌رغم این که ابعاد این هواپیما بسیار بزرگ و عظیم می‌باشد، اما A۳۸۰ بر اساس ابعاد عرف و مقبول و استوانه‏ای شکل، درست مثل بوئینگ۷۴۷ ساخته شده است و بدنهٔ آن هم، فقط  کمی از Boeing ۷۴۷ عریض‏تر است.

لوکس ترین هواپیماهای جهان


هواپیمای کریستال اسکای:

لوکس ترین هواپیماهای جهان، هواپیمای کریستال اسکای هست که به طور اختصاصی توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است. این هواپـیما تنها ظرفیت ۸۰ نفر را دارد و اولین بلیط آن نیز ۱۸ هزار دلار فروخته شده است.  ایـن رویاپیما مثل یک هتل پنج ستاره ساخته شده که فضای داخلی آن با تمام هواپیما‌های دیگر متفاوت است. این هواپیمای رویایی یک آشپز حرفه‌ای نیز دارد که مسافر‌ها هر غذایی که دلشان بخواهد را می‌توانن به او سفارش بدهند. کریستال اسکای یکی از زیر گروه‌های هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ هست که به نام ۲۰۰lr – ۷۰۰ شناخته می شود. شاید تصور کنین؛

هواپیمای کریستال اسکای با این همه امکانات متنوع یک جت شخصی و خصوصی مجلل می‌باشد، اما اینطور نیست و مسافر‌های ثابتی ندارد، بلکه هر کسی که مایل به سفر با این رویاپیما باشد، بایستی بلیط آن را خریداری کند. افرادی که با هواپیمای کریستال اسکای سفر می‌کنند، می‌توانند بدون توقف، چیزی حدود ۱۹ ساعت و نیم بر فراز ابرها پرواز کنند که این موضوع یکی از شگفتی‌های بی‌نظیر این هواپیما محسوب می‌شود.

لوکس ترین هواپیماهای جهان | هواپیمای کریستال اسکای



نتیجه گیری؛

سفری که با هواپیما‌های لوکس انجام شود، قطعا سفری شگفت‌‌انگیز و فوق‌العاده هیجان‌انگیز خواهد بود. در واقع این هواپیما‌های لوکس در برابر امکانات رفاهی بی‌نظیری که به مسافر‌های خودشان ارائه می‌کنند، هزینه‌های بسیار بالایی ر هم از مشتری‌های خودشان می‌گیرند. احساس راحتی بر فراز ابرها، گرفتن ماساژ و تماشای تلویزیون در یک محیط آرام و یا حمام کردن در حمام‌های شخصی کابین‌ها آن هم زمانی که میان زمین و هوا هستید؛

چیزی که احتمالا خیلی از افراد در خواب هم به آن فکر نکرده باشند؛ همه و همه با پرداخت مبالغی بالا، بین ۵ هزار دلار تا ۱۱ هزار دلار و بیشتر، برای افراد میسر می‌شود.

پرسش‌های متداول:

۱. امکانات هواپیما‌های لوکس چه چیزهایی می‌باشد؟

تخت خواب، حمام شخصی، کابین خصوصی، امکان سفارش غذا، امکان سفارش نوشیدنی، تلویزیون، سوکت برق و …

۲. رنج قیمتی بلیط‌های هواپیما‌های لوکس چه میزان می‌باشد؟

از پنج هزار دلار تا ۱۱ هزار دلار و بالاتر

۳. لوکس ترین هواپیمای دنیا متعلق به چه کسی است؟

تا به امروز، گران‌ترین جت شخصی در جهان، ایرباس A380 شاهزاده آل ولید سعودی است. این جواهر هواپیمایی با ارزش باورنکردنی ۵۰۰ میلیون دلاری نام گران‌ترین جت شخصی جهان را یدک می‌کشد.




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار