gardeshban.ir

طولانی‌ترین خیابان دنیا Yonge نام دارد که در تورنتو کانادا واقع شده است و ۸۶ کیلومتر طول دارد.
کد خبر: ۵۵۶۲۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱-1401 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
طولانی‌ترین خیابان دنیا Yonge نام دارد که در تورنتو کانادا واقع شده است و ۸۶ کیلومتر طول دارد. خیابان یانگ (Yonge street) در سال ۱۷۹۳ در جریان درگیری بین فرانسه و بریتانیا ساخته شد و در سال ۱۸۱۲ نقش نظامی مهمی در این منطقه ایفا کرد. این خیابان جزو آثار تاریخی و ملی کانادا به حساب می آید که محل بسیاری از جاذبه های گردشگری مانند تئاتر، مرکز خرید ایتون، موزه هاکی، روزنامه تورنتو استار و میدان دونداس کانادا است.

این خیابان به دلیل دربرگیری این مراکز مهم، خیابانی بسیار زنده و شلوغ است که تعداد زیادی از بازیگران، نقاشان، شعبده بازان و نوازندگان و خوانندگان آماتور در گوشه و کنار آن برنامه اجرا می ‌کنند. علاوه بر این، خیابان یانگ مراکز خرید بزرگ و بسیار متنوعی دارد که طیف وسیعی از کالاها و برندها را می توان در آن پیدا کرد.

خیابان یانگ 

 
این خیابان محل همچنین محل قدیمی ترین ایستگاه قطار تورنتو، بازار سنت لورنس (یکی از قدیمی ترین مراکز تولید مواد غذایی)، سینما AMC (از قدیمی ترین خانه ‌های سینما) و بزرگترین مرکز فروش کتاب دنیا، است. خیابان یانگ از ساحل دریاچه اونتاریو تا تاندربی کشیده شده است و جایی است برای خرید، تفریح، گردش و وقت گذراندن.

خیابان یانگ امکانات زیادی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های یانگ، وجود فروشگاه‌ها است. این خیابان پر از مغازه‌های لوکس است و انواع و اقسام برندهای معتبر در آن یافت می‌شود. معمولا دیدن فروشگاه‌ها و محصولات متنوع همه علاقه‌مندان به خرید را شگفت‌زده خواهد کرد.

خیابان یانگ 


تاریخچه
 
طولانی‌ترین خیابان جهان سال‌ها و رویدادهای بسیاری را پشت‌سر گذاشته است و بیش از دو قرن تمدن‌های گوناگون، فرهنگ و هنر و خاطره در آن جای دارند؛ خیابانی که از سال ۱۷۹۳ میلادی جنگ‌ها، صلح‌ها، شادی‌ها و غم‌های بسیاری را به خود دیده ‌است. داستان این خیابان کهنسال به جنگ میان فرانسه و انگلیس مربوط می‌شود. این رخداد باعث به وجود آمدن خیابان یانگ شد.

در واقع علت به وجود آمدن خیابان یانگ، نگرانی‌های سیاسی در آمریکای شمالی بود. در گذشته‌های بسیار دور و برای سال‌ها از این خیابان فقط برای تردد و حمل‌و‌نقل استفاده می‌شد؛ اما درسال ۱۸۱۲ برای ارتش و امور نظامی مورد استفاده قرار گرفت؛ تا اینکه به مرور زمان اندازه خیابان و موارد استفاده از آن تغییر کرد.

خوب است بدانید که اولین خط مترو، نه‌تنها در شهر تورنتو بلکه در کشور کانادا، روی این خیابان طولانی احداث شد. این خیابان از جهات مختلف روی کیفیت زندگی در شهر تورنتو و استان انتاریو تاثیر بسزایی گذاشته است. به همین جهت دو کشور کانادا و آمریکا به این خیابان بسیار اهمیت می‌دهند.

خیابان یانگ 


خیابان یانگ یک بازار معروف مواد غذایی به نام سنت لورنس دارد؛ بازاری که می‌توان از آن مواد غذایی مرغوب را با نازل‌ترین قیمت و مستقیم از کارخانه خریداری کرد. عطر خوشایند غذاهای محلی دست‌فروش‌ها و هم‌زمان وجود رستوران‌های لوکس تناقض شگفت‌انگیز و زیبایی را در این خیابان به وجود آورده‌اند. پس حتما در سفر به تورنتو و هنگام بازدید از این خیابان غذاهای دست‌فروشان را امتحان کنید و با طعم‌هایی از ملیت‌های مختلف آشنا شوید؛ زیرا تجربه‌ای متفاوت از غذاهای خیابانی خواهد بود.

صدای موسیقی نوازندگان، خوانندگان و شعبده‌بازها در خیابان یانگ از هر سو به گوش می‌رسد. نوای دلنشین، ریتم خاص، صدای آهنگین و آرامش‌بخش قطعا روحتان را نوازش خواهد داد. تماشای برنامه‌ شعبده‌بازهای چیره‌دست که با حرکات هماهنگ و سریع خود سعی در انجام کار خارق‌العاده دارند، سبب حیرت شما می‌شود و لحظات خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این خیابان تقریبا هر روز شاهد حضور مردمان بسیاری ‌است؛ مردمانی که به‌راحتی از آن عبور می‌کنند و با هر قدم از  لحظات حضور در خیابان یانگ لذت می‌برند.

خیابان یانگ 


بهترین زمان بازدید از خیابان یانگ

شهر تورنتو آب‌وهوای تقریبا سردی دارد. پس اگر از سرما لذت نمی‌برید قطعا زمستان فصل نامناسبی برای سفر شما به این شهر خواهد بود. البته قابل ذکر است که تورنتو در مقایسه با شهرهای دیگر کشور کانادا آب‌وهوای نسبتا گرم‌تری دارد.

شهر تورنتو به‌دلیل قرارگیری در کنار سواحل دریاچه انتاریو در تابستان هوای مطلوب و خنکی دارد. بهترین زمان سفر به شهر تورنتو و تماشای طولانی‌ترین خیابان جهان فصل بهار و پاییز است. شنیدن صدای لذت‌بخش آواز پرنده‌‌ها همراه با بوی مطبوع گل‌های رنگارنگ که بر پیراهن خیابان یانگ سنجاق شده‌اند، در شهر تورنتو نویدبخش فصل بهار خواهند بود.

فصل پاییز در خیابان یانگ با وجود برگ‌های رنگارنگی که چون فرش پهن شده‌اند، زیبایی این خیابان را دو چندان می‌کند. شهر تورنتو بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای کشور کانادا به‌شمار می‌آید. و وجود طولانی‌ترین خیابان جهان محبوبیت این شهر را افزایش داده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار