gardeshban.ir

اگر دوست دارید در سفرتان به ژاپن غذاهایی عالی و به یادماندنی را امتحان کنید، در این راهنما با ما همراه شوید.
کد خبر: ۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱-1401 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
وقتی پای غذاهای تخصصی و ویژه در میان باشد، هیچ کشوری به اندازه ژاپن نمی‌تواند خودنمایی کند. اگر چه توکیو همه چیز دارد و کیوتو مهد غذاهای سنتی‌ است، ولی هنوز مکان‌های بسیار زیادی هم وجود دارند که می‌توانید در سفرتان به این کشور به آن‌ها سر بزنید. در این راهنما به ۹ مکان عالی با غذاهای ویژه پرداخته‌ایم که شکم گردان از تجربه‌اش لذت خواهند برد.

شیمودا: سرزمین عجایب غذای دریایی

شیمودا (Shimoda) در قسمت جنوبی شبه جزیره ایزو (Izu) واقع شده و چهار ساعت از توکیو فاصله دارد. جدای از اینکه اینجا برای فرار از انرژی دیوانه‌وار شهری پناهگاه زیبایی به حساب می‌آید، می‌توانید برخی از بهترین غذاهای دریایی کل جهان را هم در آن تجربه کنید. این شهر کوچک چند بازار ماهی داشته و رستوران‌های بومی‌اش در طبخ ماهی مرکب، ماهی کبابی و کین مدای (Kinmedai)، یک نوع خرچنگ ترد چشم طلایی که به سرعت در جهان محبوبیت کسب می‌کند، متخصص هستند.

غذاهای ژاپنی



هوکایدو: لبنیات، به ویژه پنیر

اگر به سمت نقاط شمالی‌تر ژاپن بروید، به هوکایدو (Hokkaido) خواهید رسید. مرکز این منطقه، شهر ساپورو (Sapporo) است که میزبان برخی از جذاب‌ترین فستیوال‌های زمستانی بوده و برخی از بهترین محصولات لبنی ژاپن را تولید می‌کند. اگر چه ژاپن در برابر رقبای اروپایی خود به خاطر پنیرهایش شهرت چندانی ندارد، اما در هوکایدو پنیرهای خوشمزه و با کیفیت بین‌المللی خواهید یافت. یکی از خوردنی‌هایی که نباید در هوکایدو از دست بدهید، تارت پنیر است که کمی به چیزکیک شباهت دارد. این شیرینی ترد و کره‌ای با پنیر شیرین پر شده و احتمالاً یکی از لذیذترین شیرینی‌هایی است که تاکنون امتحان نکرده‌اید.

تارت پنیر ژاپنی


موریوکا: وانکو سوبا

نودل‌های سوبا در ژاپن بی‌مانند نیستند، هر چند شهر موریوکا (Morioka) در استان ایواته (Iwate) این غذا را کمی متفاوت درست می‌کند. «وانکو» در زبان محلی به معنی «کاسه» است و در این شهر سوبا را در کاسه‌های کوچک حاضر می‌کنند. اگر به سراغ یکی از رستوران‌های مخصوص سوبا بروید، خدمتکاری با حوصله صبر می‌کند تا کاسه کوچک شما تمام شود و آن را دوباره برایتان با نودل گرم و تازه پر کند. هر وقت سیر شدید به سادگی روی کاسه را بپوشانید. این علامتی از پایان یافتن غذا است.

نودل های ژاپنی


اوزاکا: کوفته اختاپوس تاکویاکی

اوزاکا هم چیزهای زیادی برای پیشنهاد به شکم گردان دارد،‌ اما چیزی که بیش از همه می‌درخشد، «تاکویاکی» است. اغلب به این غذا کوفته اختاپوس سرخ شده هم می‌گویند. این غذا به عنوان یک خوراکی وسط راهی، بعد از نوشیدنی یا حین آن یا حتی به عنوان اسنک هم ایده‌آل است. می‌توان تاکویاکی را از این نظر همان فست فود سنتی نامید. این غذا از کوفته‌هایی متشکل از گوشت اختاپوس درست شده که اندازه یک توپ گلف هستند و با سس و مایونز پوشیده می‌شوند. تاکویاکی بسیار لذیذتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

غذاهای ژاپنی اوزاکا


اوکیناوا: اومیبودو

اوکیناوا (Okinawa) جزیره‌ای شگفت انگیز است. می‌توانید برخی از خیره‌کننده‌ترین سواحل جهان و برخی از پیرترین مردم را در این جزیره پیدا کنید؛ پس با این حساب حتماً آن‌ها چیزی را درست انجام می‌دهند! غذایی که باید حتماً هنگام بازدید از اوکیناوا امتحان کنید، اومیبودو (umibudo) است. این اسنک رایج که نوعی علف دریایی با دانه‌های کوچک و شور است، اندکی طعم شوری دریا را به یادتان می‌آورد.

غذاهای ژاپنی اوکیناوا


کوبه: بیف کوبه

کوبه (Kobe) احتمالاً یکی از معروف‌ترین بیف‌های جهان را دارد که جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپنی به حساب می‌آید. این غذا یکی از مشهورترین خوردنی‌های منطقه‌ای ویژه این کشور است. بیف کوبه یکی از نژادهای متنوع «واگیو» یا گوساله ژاپنی به شمار می‌رود که همیشه ترد، خوشمزه و چرب است. یکی از رایج‌ترین راه‌های لذت بردن از بیف کوبه در غذای شابو شابو (Shabu shabu)، سوپ با تکه‌های گوشت آب‌پز شده، سوکیاکی (sukiyaki) یا تپانیاکی (teppanyaki) خواهد بود که در آن آشپز، گوشت را جلوی خود مهمان گریل می‌کند.

بیف کوبه


یوکوهاما: رامن

یوکوهاما (Yokohama) در فاصله‌ ۴۰ دقیقه‌ای توکیو واقع شده و اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر از توکیو بازدید می‌کنید، این موقعیت را از دست نداده و از اینجا هم دیدن کنید. یوکوهاما اکثر موزه‌های غذای کشور ژاپن را در خود جای می‌دهد که یکی از آن‌ها موزه رامِن است. به نظر منطقی می‌رسد چون اینجا یکی از دست‌کم گرفته شده‌ترین مراکز رامن جهان به شمار می‌رود. برخی افسانه‌های محلی باور دارند اولین مغازه رامن فروشی کشور در یوکوهاما فعالیتش را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون رامن در این شهر پیشرفت زیادی کرده و فقط به موزه ختم نمی‌شود بلکه سالانه یک فستیوال رامن هم در آن برپا می‌گردد.

رامن یوکوهاما


نیکو: یوبا

اگر به نیکو (Nikko) سر زدید، تنها غذایی که باید امتحان کنید یوبا (yuba) خواهد بود. این غذا در اصل نسخه دیگری از توفو بوده و طعم بسیار لذیذی دارد. بزرگ‌ترین جذابیت یوبا تنوع آن است. این غذا هم مانند توفو طعم‌هایی را که در آن طبخ شده منعکس می‌کند اما بسیار جذاب‌تر بوده و بافتی جویدنی دارد. بهترین راه خوردن یوبا روش مردم محلی یعنی داخل یک کاسه نودل داغ است.

یوبا نیکو


فوکوئوکا: فوگو

فوگو (fugu) در منظره غذایی ژاپن تا حدی یک افسانه شهری است اما به هر حال کاملاً وجود دارد و یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید آن را امتحان کنید، فوکوئوکا (Fukuoka) خواهد بود. این ماهی بادکنکی خوشمزه (ولی مرگبار اگر آن را درست طبخ نکنید) در مرکز جزیره کیوشو (Kyushu) با قیمتی مناسب قابل دسترس است. چه بخواهید آن را به سبک ساشیمی بخورید یا سرخ شده و داخل سوپ داغ، می‌توانید آن را در فوکوئوکا پیدا کنید.


فوگو فوکوئوکا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار