gardeshban.ir

پیراشکی قارچ و اسفناج یکی از انواع فینگرفودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود.
کد خبر: ۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱-1401 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیراشکی قارچ و اسفناج یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود.




 
مواد لازم پیراشکی قارچ و اسفناج

اسفناج۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
قارچ ۲۵۰ گرم
خمیر آماده پیراشکی ۱ بسته
 فلفل سیاه و پودر آویشن به مقدار کافی
نمک و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج 

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج خوشمزه در ابتدای کار قارچ را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به همراه پیاز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از شستن اسفناج آنرا به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا حرارت را زیاد کرده و اجازه می دهیم آب میان بافتی قارچ تبخیر شود، سپس اسفناج را افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ اسفناج تغییر کند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

 مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته تا کمی از دمای مواد میانی کاسته شود. در ادامه از مواد میانی مقداری در مرکز خمیر پیراشکی ریخته و لبه های خمیر را به هم می چسبانیم.

مرحله ششم

حالا لبه های خمیر را با چنگال فیکس کرده تا مواد میانی از خمیر خارج نشوند. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای پیراشکی را درون سینی می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

 مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم پیراشکی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و طلایی شوند. در صورت تمایل می توانید پیراشکی ها را درون روغن سرخ کرده و یا به دلخواه از پنیر پیتزا درون پیراشکی ها استفاده کنید.

 مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده، سپس پیراشکی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت مقداری جعفری خرد شده به صورت پخش روی پیراشکی ها ریخته و یه همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار