gardeshban.ir

در گزارش زیربا لیستی از خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت آشنا شوید.
کد خبر: ۵۵۶۶۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱-1401 July 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
عجایب زیادی روی این کره خاکی پر رمز و راز وجود دارد که انسان‌ها را شگفت زده می‌کند و در هر گوشه و کنار خود چیزی باور نکردنی دارد که حتی متعصب‌ترین انسان‌ها را به معجزه معتقد می‌کند.

در این جا با لیستی از خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت آشنا شوید.

گراویتی هیلز، هندوستان

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


اگردر پای تپه‌های این کوهستان ماشین خود را پارک کنید ماشین شروع به حرکت به سمت بالا می‌کند. مثل این که نیروی آن را به سمت بالا می‌کشد. هیچ توضیح خاصی برای این پدیده وجود ندارد، اما به گفته برخی این توهمی است که بوسیه کوهستان ایجاد می‌شود.

دلمن (رومانی، کره، چین، هندوستان، اسکاندیناوی، روس)

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


این قطعه سنگ‌هایی که به شکل میز چیده شده اند در نقاط مختلفی روی کره زمین وجود دارد که به گفته باستان شناسان قبر کشیشان بوده است.

آبشار آتش جاودان، ایالات متحده آمریکا

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


این آبشار غیرعادی که توسط خود طبیعت بوجود آمده است درز‌هایی دارد که از خود گاز طبیعی منتشر می‌کند. این شعله‌ها گاهی خاموش می‌شوند و باید دوباره روشن شوند. برخی معتقدند هر کس این شعله‌ها را دوباره احیا کند بخت و اقبال به او روی خواهد آورد.

قلعه فرانگوکاستلو، یونان

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


شهر کرت تنها سراب زمان ثبت شده در دنیاست. هر سال در پایان ماه می‌اشباح سربازان پیاده و سواره ارتش از سمت صومعه آگیوس به سوی فرانگوکاستلو حرکت می‌کنند. این پدیده صبح زود زمانی که دریا آرام و هوا مه آلود است رخ می‌دهد و به مدت ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. نیرو‌های آلمانی که این مناطق را اشغال کرده اند با دیدن این سراب مات و وحشت زده می‌مانند.

دخمه مردگان چک

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


این مسیر زیرزمینی ۹ متر عمق دارد و به گفته افسانه‌ها صدای موسیقی از این قبرستان شنیده می‌شود. اما در این دخمه هیچ نوع ابزار موسیقی وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های باور نکردنی این دخمه راهرو درخشان آن است. این راهرو در ابتدا کاملا عادی به نظر می‌رسد، اما ناگهان شروع به انتشار نور نارنجی مایل به قرمز می‌کند.

جنگل سنگ، چین

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


جنگل سنگ یکی از جالب‌ترین عجایب این کشور است و حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش ظاهر شده است. این مکان قبلا دریایی با لایه‌های سنگ آهک بوده که این ساختار عظیم را با حرکات تکتونیکی ساخته است. زیر زمین این جنگل غاری به نام Qifeng وجود دارد که هر سال از ماه آگوست تا نوامبر یک رودخانه زیرزمینی در این غار هر ۳۰ دقیقه یک بار گردابی را تشکیل می‌دهد و خیلی زود ناپدید می‌شود.

رودخانه ۵ رنگ، کلمبیا

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


این رودخانه بیشتر اوقات سال رودخانه‌ای طبیعی است، اما در فصل تابستان تبدیل به بوم نقاشی چند رنگ می‌شود. علف‌های هرز این رودخانه را با رنگ‌های قرمز، صورتی، آبی، سبز و زرد تزئین می‌کنند.

آبشار خون، قطب جنوب

خارق العاده‌ترین عجایب طبیعت + تصاویر


این آبشار قرمز رنگ حتی در دمای منفی ۱۰ درجه نیز منجمد نمی‌شود. این یخ رود یک از سردترین آب‌های جاری شناخته شده است. دانشمندان دریافته اند که میکروب‌های موجود در آبشار این پدیده عجیب طبیعت را بوجود آورده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار