gardeshban.ir

یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی و هیجانی تفلیس که دیدنش را در طی سفرتان به این شهر نباید از دست بدهید، پارک وسیع متاتسمیندا (Mtatsminda Park) است.
کد خبر: ۵۵۷۱۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱-1401 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی و هیجانی تفلیس که دیدنش را در طی سفرتان به این شهر نباید از دست بدهید، پارک وسیع متاتسمیندا (Mtatsminda Park) است. این پارک زیبا در بالای کوهی به همین نام قرار گرفته و در بلندترین نقطه شهر و ارتفاع 700 متری، دلبری می کند. 

برای آن که به این پارک دیدنی برسید، لازم نیست راه دوری بروید، چرا که درست در مرکز تفلیس قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی دارد. نکته جذاب تر این است که برای رسیدن به متاتسمیندا می توانید سوار قطار کابلی شوید و در حین بالا رفتن از کوه ، مناظر شهری تفلیس را هم دید بزنید.

قطار کابلی تفلیس


قطار کابلی تفلیس که با نام فیونیکولار (Tbilisi Funicular) نیز شناخته می‌شود، حدود ۵۰۰ متر طول دارد و در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد. این قطار سه ایستگاه دارد؛ پایین‌ترین ایستگاه در خیابان چانکادزه ، ایستگاه بعدی متاتسمیندا پانتئون و آخرین آن‌ها متاتسمیندا در بالای کوه است. ظرفیت قطار کابلی تفلیس ۴۰ نفر است و تمام سفر از پایین‌ترین تا بالاترین ایستگاه، کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

قطار کابلی تفلیس


پروژه حمل و نقل در میان کوه‌های شیب دار در ابتدا یک کار غیر عقلانی و خطرناک بود و افراد را با بیم و هراس مواجه می‌کرد. خوشبختانه چیزی نگذشت که تمام نکات ایمنی درباره ساخت آن رعایت شد و این راه آهن با اصول و قواعد ایمنی افتتاح گردید. مسافران در بالای فلات و همچنین پارک متاتسمیندا از داخل واگن‌های این قطارها مناظر و چشم اندازهای زیبایی را می‌دیدند.

قطار کابلی تفلیس


شما می‌توانید به وسیله قطار کابلی به یکی از جذاب‌ترین رستوران گرجستانی که غذاهای محلی خوشمزه‌ای دارد، بروید. علاوه بر آن به مجتمع فونیکلر که در بالای متاسمیندا قرار دارد نیز دسترسی پیدا خواهید کرد که رستوران گرجستانی نیز در همین مکان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار