gardeshban.ir

یکی از جاذبه های گردشگری که در ۱۷ کیلومتری شهر آستانه اشرفیه قرار گرفته است و زیبایی بی نظیری دارد، پل چوبی کیاشهر می باشد.
کد خبر: ۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱-1401 July 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل چوبی کیاشهر کجاست ؟



یکی از جاذبه های گردشگری که در ۱۷ کیلومتری شهر آستانه اشرفیه قرار گرفته است پل چوبی کیاشهر می باشد. بهترین مسیری که برای رفتن به این پل می توانید انتخاب کنید از شهرستان آستانه اشرفیه است. این پل در شمال ایران واقع شده و جذابیت زیادی دارد. فاصله بندر کیاشهر تا شهر رشت ۵۰ کیلومتر می باشد. پل کیاشهر از بین تالاب بین المللی بوجاق رد می شود. طول این پل حدود ۷۵۰ متر است که شما می توانید پیاده روی کوتاه مدتی روی پل داشته باشید. همچنین عرض این پل دو و نیم متر است.

تاریخچه پل چوبی شهر کیاشهر

 پیش از اینکه در مورد ویژگی ها و جاذبه های طبیعی پل کیاشهر توضیح دهیم باید در مورد تاریخچه این پل اطلاعات بیشتری کسب کنید. این پل را تنها برای جذب گردشگران تاسیس کرده ‌اند. پل چوبی از بین تالاب رد می شود و شما زمانی که روی پل بایستید می توانید زیبایی های تالاب را مشاهده کنید. تالاب بوجاق به عنوان مهمترین تالاب کشور ایران شناخته می ‌شود. این تالاب را در سال ۱۳۵۴ تاسیس کرده ‌اند. در واقع تالاب بوجاق یکی از بهترین تالاب هایی است که در همان سال توانست به عنوان تالاب بین ‌المللی ایران شناسایی شود. وسعت تالاب بوجاق زیاد است و طبق بررسی هایی که انجام شده وسعت آن را ۳ هزار هکتار تخمین زده اند.

سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب بوجاق به طور کامل محافظت می نماید. با این وجود در بین انواع تالاب های مهم کشورهای گوناگون، تالاب بوجاق چندان مشهور نمی باشد و آن را تالاب مهمی نمی دانند. پل چوبی کیاشهر در دل تالاب قرار گرفته است. در واقع با استفاده از این پل افراد به راحتی می ‌توانند به سواحل شنی دریای خزر بروند. گردشگران از درون تالاب به راحتی رد می شوند و می ‌توانند وارد سواحل شنی گردند. در سال ۱۳۸۶ پل چوبی دچار فرسودگی گشت. بر همین اساس در همان سال بازسازی پل آغاز شد. در حال حاضر پل کیاشهر امنیت زیادی دارد و شما نیازی نیست که نگران فرسودگی این پل باشید.

بهترین زمان بازدید از پل چوبی کیاشهر چه زمانی است ؟

 استان گیلان به عنوان یکی از استان های چهارفصل شناخته می‌ شود. شما در هر فصلی می توانید از زیبایی این این استان لذت ببرید. بهار به عنوان زیباترین فصلی است که برای بازدید از پل زیبای کیاشهر می توانید انتخاب کنید. به همین دلیل اگر می خواهید از پل چوبی شهر کیاشهر بازدید نمایید بهتر است که فصل بهار به این شهر بروید. تماشا کردن مناظر تالاب برای بسیاری از افراد جذاب است. بنابراین باید در فصل هایی که بارش زیادی وجود ندارد به این بندر مراجعه نمایید تا زیبایی های تالاب را مشاهده کنید. در این چند سال به دلایل متفاوت تالاب بوجاق دچار خشکسالی گشته است. به همین دلیل منظره دیدنی که در گذشته وجود داشته است را دیگر از تالاب دریافت نمی کنید.  البته امکان دارد در آینده ای نزدیک وضعیت تالاب رو به بهبود برود.

پل چوبی کیاشهر کجاست ؟


امکانات رفاهی اطراف پل چوبی شهر کیاشهر چیست ؟

امکانات رفاهی که اطراف پل چوبی کیاشهر وجود دارد متفاوت است. در انتهای مسیر این پل شما به ساحل دریای خزر می رسید. در نزدیکی ساحل به راحتی می توانید هر یک از امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی را دریافت نمایید. در کنار خط ساحلی رستوران ها و کافه های متفاوتی وجود دارند. رستوران های بی نظیری در این فاصله وجود دارند که با کمی پرسش می توانید آنها را بیابید و طعم غذاهایشان را تست کنید. در نزدیکی ساحل دریای خزر نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، سوپرمارکت، آلاچیق و ... قرار گرفته است. بنابراین نیازی نیست که نگران امکانات رفاهی باشید.

تفریحات پل چوبی کیاشهر چیست ؟

 تفریحات پل کیاشهر بسیار زیاد است و شما می توانید از این تفریحات برای لذت بردن از فضا استفاده کنید. یکی از بهترین تفریحات، لذت بردن از مناظر تالاب می باشد. وجود پل چوبی این امکان را به شما می دهد که روی تالاب بایستید و از زیبایی منطقه لذت ببرید. با ایستادن روی تالاب احساس می‌ کنید که در تالاب قرار گرفته اید. این پل دقیقا از روی تالاب رد می‌ شود. به همین دلیل برای بسیاری از افراد، تماشای پل هیجان انگیز است. آلاچیق و قایق خانوادگی به عنوان بهترین امکانات پل چوبی می باشند. این آلاچیق ها برای استراحت مناسب هستند.

شما می توانید زیراندازی را در کف آلاچیق ها پهن کنید و از مناظر طبیعی این پل لذت ببرید. پارک کودک یکی دیگر از تفریحات پل چوبی کیاشهر است. در پارک کودک پل کیاشهر وسیله های زیادی را قرار داده اند. بازارچه ‌های صنایع‌ دستی شهر کیاهشر را به عنوان یکی دیگر از امکانات تفریحی کیاشهر می شناسند. موتورسواری را به عنوان یکی دیگر از تفریحات پل می دانیم. پیست موتور سواری در نزدیکی پل قرار گرفته است. شما می توانید در این منطقه  ازموتور سواری هیجان انگیز لذت ببرید.

مکان های دیدنی اطراف بندر کیاشهر

اگر شما برای بازدید از جاذبه های طبیعی پل کیاشهر به این بندر رفته اید بهتر است که از دیدنی های اطراف این بندر لذت ببرید. پل خشتی نیاکو، پارک جنگلی کیاشهر، ساحل عسگر آباد، تالاب امیر کلایه، بازار محلی فروش ماهی و ... از جمله دیدنی های اطراف بندر هستند. پل های چوبی چمخاله، پل های چوبی مرداب انزلی، تالاب امیر کلایه و ... از دیگر پل هایی هستند که به عنوان پل های معروف کشور ایران شناخته می شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار