gardeshban.ir

سفرهای بدون ویزا به ژاپن از ۶۸ کشور درحالی از سرگرفته شد که قوانین سختگیرانه دوران کرونا به تازگی از سوی دولت ژاپن لغو شده است.
کد خبر: ۵۵۷۵۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱-1401 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازگشت گردشگران بدون ویزا به ژاپن


ژاپن از سه‌شنبه گذشته (۱۱ اکتبر ۲۰۲۲)  پس از دو و نیم سال محدودیت، سفرهای بدون ویزا را برای مسافران ۶۸ کشور از سر گرفت. این کشور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین کنترل مرزها را در دوران همه‌گیری کرونا به اجرا گذاشته بود. همزمان با پایان این محدودیت‌ها، ‌تصاویری از گردشگران بدون ویزا که به تازگی وارد ژاپن شده‌اند در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده است.

ژاپن مرزهای خود را در اوایل همه‌گیری کرونا بست و حتی در مقطعی بازگشت اتباع ژاپنی ساکن در خارج از این کشور را منع کرد و اخیراً با احتیاط بازگشایی مرزها را آغاز کرده است. در ماه ژوئن ۲۰۲۲ به گردشگران خارجی اجازه داد به صورت گروهی با همراهی راهنما به این کشور سفر کنند. مرزهای ژاپن اینک درحالی به روی گردشگران باز شده که هنوز مشکلاتی همچون تعطیلی فروشگاه‌ها و کبود کارکنان حوزه گردشگری وجود دارد.

مقامات این کشور امیدوارند هجوم مسافرانی که توسط ینِ ضعیف، به این سفر ترغیب شده‌اند، اقتصاد ژاپن را تقویت کنند.

«فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن نیز گفته است: این کشور قصد دارد سالانه ۵ تریلیون ین معادل  ۳۴.۵ میلیون دلار از طریق حضور گردشگران بدست آورد، اما این چشم‌انداز بسیار جاه‌طلبانه است؛ چراکه حوزه گردشگری در دوران کرونا دچار خسارت شده است. با توجه به آمارهای دولتی، شمار کارکنان هتل‌ها در فاصله سل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با ۲۲ درصد کاهش مواجه شده است.

با این وجود، «تاکاشیدا کیوچی»، اقتصاددان «موسسه تحقیقاتی نامورا» در گزارشی اعلام کرد: سود حاصل از حضور گردشگران خارجی در ژاپن تا سال ۲۰۲۳ نهایتا به ۲.۱ تریلیون ین می‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ به آمارهای دوران پیش از همه‌گیری کرونا نمی‌رسد.

به گفته شرکت تحقیقات بازار «Teikoku Databank»، تقریباً ۷۳ درصد از هتل‌ها در سراسر کشور در ماه اوت با کمبود کارگر عادی مواجه بودند، این درحالی است که تعداد این هتل‌ها در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار