gardeshban.ir

میدان پیازا باتومی (piazza square batumi) فضای باز عمومی و محصور در میان ساختمان‌ها، به سبک میدان‌های ایتالیایی است و یکی از پر طرفدار‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌ها در باتومی به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۵۷۶۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
باتومی یکی از شهرهای بندری گرجستان است که به عنوان مرطوب ترین شهر این کشور شناخته می شود. این شهر بندری  از زیباترین و توریست پذیرترین شهرهای قفقاز است. به طوری که هم اینک به عنوان یکی از مقاصد پررونق و پرطرفدار گرجستان تبدیل شده است که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

میدان پیازا باتومی (piazza square batumi) فضای باز عمومی و محصور در میان ساختمان‌ها، به سبک میدان‌های ایتالیایی است و یکی از پر طرفدار‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌ها در باتومی به‌شمار می‌رود. این میدان مساحتی حدود ۵۷۰۰ متر مربع دارد و مجموعه‌ای از انواع رستوران‌ها‌، هتل‌ها، کلوپ‌ها و مکان‌های تفریحی پیرامون آن جای گرفته‌اند. موزاییک‌کاری مرکز میدان نیز با مساحت ۱۰۶ متر مربع، بزرگ‌ترین نقاشی موزاییکی با سنگ مرمر در سراسر اروپا است.

میدان پیازا باتومی


معماری این میدان بسیار منحصر به فرد است. به طوری که بسیاری از توریست ها و گردشگران بر این باورند که میدان پیازا باتومی را می توان کاملا متفاوت با سایر بخش های شهر دانست. آنها معتقدند که این میدان شیک و زیبا هیچ تناسبی با کوچه ها و خیابان های باریک شهر ندارد. در ساخت میدان پیازا از سبک شیشه و موزاییک استفاده شده است که نورپردازی منحصر به فرد آن، جلوه این میدان را در غروب و شب بیشتر کرده است. البته ناگفته نماند هنر رنگ آمیزی شیشه ها و مغازه های کوچک میدان هم به زیبایی آن افزوده است.

میدان پیازا باتومی


امکانات میدان پیازا گرجستان

گردشگران و توریست ها می توانند در این میدان از انواع امکانات رفاهی و گردشگری از قبیل بهترین و مجلل ترین هتل ها ، ارزان ترین و برترین مراکز خرید ، با کیفیت ترین کافه ها و رستوران های گرجستان ، کلوپ ها ، قهوه خانه های سنتی و کافه بارهای زیبا با اجراهای بسیار تماشای و انواع نوشیدنی نهایت لذت را ببرند و همچنین افراد در این میدان می توانند از موسیقی زنده که توسط نوازندگان معروف و مشهور جهان برگذار می شود نیز بهره ببرند و شبی پر از تجربه های فوق العاده و منحصر به فرد را سپری نمایند.

میدان پیازا باتومی

موقعیت میدان پیازا

این میدان که 5700 مترمربع مساحت دارد، مجموعه ای بی نظیر و کامل است که در سال 2009 میلادی افتتاح شد. پس از مراجعه به این میدان  در اطراف آن رستوران ها، هتل، کلوپ و مکان های تفریحی متعددی را مشاهده خواهید کرد. اگر به میدان پیازا علاقمند هستید، میتوانید هتلی را که در گوشه ای از این میدان قرار گرفته است، برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل که در کلیسای یونانی "سنت نیکولاس” قرار گرفته است در قرن نوزدهم ساخته شد.

عطر محسورکننده قهوه که در سرتاسر این میدان پیچیده است، فضا را برای همه خوشایندتر کرده است. یادتان باشد که خوردن یک فنجان قهوه و یا یک نوشیدنی تازه در نزدیکی های غروب در میدان پیازای باتومی بسیار دلپذیر و دلچسب خواهد بود. کافه باری که هر شب برنامه موسیقی زنده در میدان دارد، باعث شور و شادی همه افرادی می شود که به قصد تفریح و یا بازدید در این میدان پای گذاشته اند.

میدان پیازا باتومی


دسترسی 

در هر بخشی از شهر که اقامت داشته باشید، می توانید برای بازدید از میدان زیبای شهر، خود را به خط اتوبوس 10 یا 15 شهر برسانید.  هر دو خط اتوبوس در "میدان پیازا” ایستگاه دارند و شما را به مقصدتان می رسانند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار