gardeshban.ir

سد ژینوالی (Zhinvali Dam)، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان است.
کد خبر: ۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
سد ژینوالی (Zhinvali Dam)، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان است. چشم اندازهای فوق العاده زیبا و پوشش گیاهی منطقه پیرامون سد را در بر گرفته که از این نظر مورد توجه اغلب گردشگران به خصوص ایرانیان واقع می‌شود. می توان این چنین عنوان کرد که فضای منحصر به فرد دامنه‌های کوه، جنگل های انبوه، دریاچه و سد ژینوالی سبب شده که منطقه به یک فضای توریستی تبدیل شود.

سد ژینوالی در ۶۰ کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های گرجستان به شمار می رود. وقتی به کنار سد می رسید منظره جذاب و دلربا دریاچه در کنار کوه ها توجه تان را جلب می کند. بازدید از سد ژینوالی در فصل بهار و تابستان، بسیار لذت بخش خواهد بود هر چند که در سایر فصول هم این مکان دیدنی است. گفتنی است بازدید از این سد اغلب در فصل های گرم سال انجام می‌شود.

سد ژینوالی تفلیس


پوشش گیاهی

گفتنی است بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی در جنگل‌های اطراف سد ژینوالی یافت می‌شود. در واقع می‌توان گفت علاوه بر چشم انداز مسحور کننده سد ژینوالی، پوشش گیاهی منطقه نیز از ذخایر عمده طبیعی کشور گرجستان محسوب می‌شود. پوشش سبز دامنه کوه‌ها، جنگل‌های انبوه، انواع متعددی از درختانی نظیر راش، سرو، بلوط و غیره همگی گویای حاصلخیزی این ناحیه از کشور گرجستان است.

اگر چنانچه در صدد بازدید از این منطقه بکر و دست نخورده برآمدید حتما دوربین عکاسی خود را به همراه برده و تصاویر نابی را ثبت کنید. وجود چنین طبیعت سرسبز و فریبنده‌ای هر بیننده‌ای را به شوق می‌آورد.

سد ژینوالی تفلیس


تفریحات موجود در سد

از مهمترین تفریحات این سد می توان به ماهیگیری، قایق سواری، پیک نیک در اطراف سد و عکاسی در دل طبیعت اشاره نمود. اگر شما نیز قصد بازدید از سد ژینوالی گرجستان را در تابستان امسال دارید توصیه می کنیم که یک عدد دوربین حرفه ای به همراه داشته باشید تا بتوانید جذاب ترین و بی نظیرترین تصاویر را به ثبت رسانده و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید.

وجود انواع گونه ها گیاهی و جانوری در سد ژینوالی گرجستان نیز بر جذابیت آن افزوده است و گردشگران می توانند با انواع مختلفی از پوشش گیاهی و جانوری نیز از نزدیک آشنا شوند. 

سد ژینوالی تفلیس


امکانات

با توجه به آنکه سد ژینوالی در محدوده دامنه کوه‌ها واقع شده، امکانات آنچنانی مانند رستوران و یا کافه در دسترس نیست. بنا بر همین موضوع بهتر آن است که با خود خوراکی و یا مواد غذایی ساده به همراه داشته باشید.

امکانات سد ژینوالی گرجستان عبارتند از :

سرویس بهداشتی
فروشگاه
سوئیت
جایگاه ویژه برای کمپ
مسیر پیاده روی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار