gardeshban.ir

پارک متاتسمیندا (Mtatsminda Park) با فضایی ۱۰۰ هکتاری، سبز و دلچسب به بام تفلیس معروف است.
کد خبر: ۵۵۷۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر تفلیس، پایتخت معروف و پر گردشگر گرجستان است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران دنیا را به سمت خود جذب می کند. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی است به طوری هر کدام نمادی از فرهنگ و تاریخ این کشور به شمار می روند.

پارک متاتسمیندا (Mtatsminda Park) با فضایی ۱۰۰ هکتاری، سبز و دلچسب به بام تفلیس معروف است. بیش از یک قرن پیش درست در مرکز شهر تفلیس و بر روی کوه بلند متاتسمیندا در ارتفاع ۷۷۰ متری، پارکی زیبا احداث شد که در آن زمان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های سراسر اتحاد جماهیر شوروی بود. پس از سال‌ها از فروپاشی شوروی، این پارک دلنشین را با انواع امکانات به‌روز و مدرن مجهز کردند تا دوباره به یکی از خاطره‌انگیزترین مکان‌های تفلیس و گرجستان زیبا بدل شود.

پارک متاتسمیندا تفلیس


درباره متاتسمیندا شهربازی تفلیس

قدمت این بوستان بیش از 100 سال است و هم اکنون عضو انجمن بین المللی شهربازی ها (IAAPA) می‌باشد. برخی از جشن ها و رویدادها در این بوستان برگزار می شود و از بخش های زیر تشکیل شده است:

25 سرسره مختلف و وسایل تفریحی دیگر در این پارک وجود دارد که در سه بخش هیجانی، خانوادگی و کودک طبقه بندی شده اند.

بخش هیجان انگیز شامل: چرخ و فلک، ترن هوایی و رفتینگ.

بخش خانوادگی شامل: قایق دیوانه، خانه ارواح، بازی های ویدئویی و کامپیوتری، ماشین های کوبنده.

بخش بچه ها شامل: برج پرش، سرزمین آب، کاروسل، ماشین های مینی نامبر، ترن شادی، چرخ و فلک، سواری های مخصوص بچه ها و گشت و گذار سافاری.
فروشگاه.

محوطه ای مخصوص پیک نیک.

رستوران ها و کافی شاپ‌های مختلف.

سالن هایی جهت برگزاری جشن های تولد و مراسم عروسی.

بخش های شهربازی متاتسمیندا

رفتینگ در سرسره آبی

چرخ و فلک اختاپوس | Octopus

موتور چهار چرخ سواری

قلعه ارواح | Ghost Castle

پارک ژوراسیک متاتسمیندا

ترن امریکن مونتین | American Mountains

پارک متاتسمیندا تفلیس


چرخ و فلک بزرگ متاتسمیندا

درخت رقصان| Dancing Tree

قایق بانمک

بازی های ویدیویی

ماشین های کوبنده | Bumping Car

قطار خوشحال

سرزمین چوبی | Woodland

پارک متاتسمیندا تفلیس


موزه پیکرها یا تندیس های مومی

بازدید از پیکرها یا تندیس‌های مومی برای بسیاری از افراد می تواند جالب باشد. تندیس شخصیت های مشهور در اینجا وجود دارد و بسیاری از مردم برای عکس گرفتن با آن ها به اینجا می آیند. علاوه بر این، در این قسمت نمایشگاهی از پروانه‌های زیبا وجود دارد که توجه شما را جلب خواهد کرد. برای ورود به موزه موم می بایست GEL 5 پرداخت کنید.

پارک ژوراسیک متاتسمیندا

حالا که بازی های هیجانی را پشت سر گذاشته اید، وقت آن است که کمی نفس تازه کنید و به خودتان استراحت بدهید. پارک ژوراسیک انتخاب خانوادگی و خوبی برای شما و فرزندان دلبندتان خواهد بود. به این پارک بروید، در طی زمان سفر کنید و میزبانان چند میلیون ساله آن را از نزدیک ببینید.

پارک متاتسمیندا تفلیس


کلیسای سنت دیوید | St. David Church

یکی دیگر از دیدنی هایی که بر روی دامنه کوه متاتسمیندا دیده می شود، کلیسای سنت دیوید است که سال های پیش به افتخار فردی به همین نام احداث شد. در واقع سنت دیوید، یکی از بزرگان دین مسیحیت گرجستان محسوب می شد که روزگار خود را در غار می گذراند.

پانتئون متاتسمیندا | Mtatsminda Pantheon

پانتئون متاتسمیندا، آرامگاهی است که بسیاری از افراد سرشناس و مشهور گرجی چون نویسندگان، هنرمندان، محققان و قهرمانان ملی گرجستان را در خود جای داده است. بدن نخستین فرد سرشناسی که در این مکان آرام گرفت، الکساندر گریبایدوف (Alexander Griboyedov) سیاستمدار، نویسنده، هنرمند و آهنگساز مشهور روسی بود. بعدها همسر شاهدخت این فرد سرشناس یعنی نینو چاوچاوادزه (Nino Chavchavadze) نیز در کنارش و در همین مکان، به خاک سپرده شد.

پارک متاتسمیندا تفلیس


کافه‌ها و رستوران‌ها

یکی دیگر از لذت‌هایی که نباید در پارک متاتسمیندا تفلیس از دست بدهید، خوردن غذاهای خوشمزه گرجی در رستوران‌های خوب پارک است. همین‌طور می‌توانید انواع میان‌ وعده‌ها را در هر ساعتی که دلتان بخواهد از کافه‌های موجود در پارک بخرید و در فضای زیبایشان نوش جان کنید.

رستوران متاتسمیندا در نزدیکی ورودی پارک، با فضایی لوکس و دلنشین و غذاهای گرجی و اروپایی درجه یک، یکی از همین رستوران‌هاست. این رستوران بالکنی با منظره شهر تفلیس دارد که لذت یک وعده غذای خوشمزه را دوچندان می‌کند. رستوران ایرتمین یارد هم در همان حوالی با دکوراسیون قدیمی گرجی و غذاهای سنتی این دیار منتظر شماست تا شما را بیشتر با فرهنگ این مرز و بوم آشنا کند.

کافه اورنجری هم در نزدیکی ورودی پارک قرار دارد که با قیمت‌های مناسب غذاها و خوراکی‌های درجه یک و خوشمزه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در فضای باز زیبای این کافه بنشینید  یا در فضای صمیمی داخل ساختمان خوراکی خوشمزه‌تان را نوش جان کنید.

کافه کارسول که به شکل یک چرخ‌ و فلک طراحی شده است در قسمت کودکان شهربازی به شما امکان استراحت و خوردن میان‌وعده‌ای لذت‌بخش را می‌دهد.

کافه پانوراما هم در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پارک، منظره‌ای بی‌نظیر از اطراف دارد. در رستوران سامتسوید هم انواع غذاهای سنتی گرجی مخصوصا کباب‌های درجه یک را در فضای باز می‌توانید امتحان کنید.

پارک متاتسمیندا تفلیس


قطار کابلی پارک 

قطار کابلی تفلیس، خیابان چانکادزه (Chonkadze Street) پایتخت را به پارک متاتسمیندا و بام تفلیس متصل می کند و مدت هاست یکی از جاذبه های محبوب در میان بومیان و گردشگران محسوب می شود. چرا که با این قطار کابلی، منظره جذابی از شهر تفلیس را می توانید تماشا کنید. قطار کابلی تفلیس هر 10 دقیقه یک بار حرکت می کند، 6 دقیقه زمان می برد تا به بالا برسد و در کل برای جا به جایی 60 نفر ظرفیت دارد.

ایستگاه ها: قطار کابلی تفلیس سه ایستگاه پایینی، میانی و بالایی دارد. همان طور که می توان حدس زد ایستگاه پایینی همان جایی است که شما ابتدا سوار می شوید، سپس دو انتخاب پیش رو دارید. اگر در ایستگاه میانی پیاده شوید، امکان بازدید از کلیسای سنت دیوید و پانتئون متاتسمیندا را دارید. اگر هم به ایستگاه بالایی بروید، وارد پارک و شهربازی متاتسمیندا خواهید شد.

ساعات کار: 9:00 تا 4:00 بامداد روز بعد

پارک متاتسمیندا تفلیس


دسترسی به پارک

در هر کجای تفلیس که باشید به راحتی می‌توانید خودتان را به مرکز شهر و جایی که پارک قرار دارد برسانید. برای رسیدن به پارک یک قطار کابلی هم در نظر گرفته‌اند که از ایستگاه خیابان چانکادزه به پارک متاتسمیندا تفلیس می‌رسد. این قطار کابلی سه ایستگاه بیشتر ندارد.

ایستگاه اول که سوار قظار می‌شوید، ایستگاه دوم در میان مسیر است و می‌توانید از کلیسای سنت دوید و پانتئون متاتسمیندا در مسیر دیدن کنید و ایستگاه سوم همان پارک است. سوار شدن بر قطار کابلی بین گردشگران و محلی‌ها یک تفریح رایج محسوب می‌شود چرا که با دیدن از مناظر زیبا، سبز و دلنشین اطراف در طول مسیر حسابی سر ذوق خواهید آمد. منظره شهر هم بسیار دل‌انگیز است.

راه‌های دیگری هم برای رسیدن به پارک وجود دارد. می‌توانید با ماشین یا تاکسی مسیر کوه متاتسمیندا را طی کنید. حتی اگر تاکسی هم بگیرید هزینه‌هایتان زیاد بالا نمی‌رود. چند خط اتوبوس هم هست که تا پارک شما را می‌رساند. می‌توانید از ایستگاه میدان اربلیانی یا ایستگاه آکادمی آف ساینس در خیابان روستاولی سوار اتوبوس شوید و به پارک متاتسمیندا برسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار