gardeshban.ir

رئیس جامعه حرفه ای هتل‌های استان تهران گفت: اتفاقات روزهای اخیر موجب لغو رزرو هتلهای استان تهران و کاهش سطح اشغال ۸۰ درصدی هتلها شده است.
کد خبر: ۵۵۷۶۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱-1401 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاهش ۸۰ درصدی سطح اشغال هتل های تهران



در نامه‌ای که محمدعلی فرخ مهر رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و پانسیون‌های استان تهران به عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشته غیر از درخواست برای پیگیری مطالبات هتلداران به این موضوع نیز اشاره شده که هتل‌های تهران پس از اتفاقات اخیر و قطعی اینترنت تا ۸۰ درصد کاهش اشغال داشته اند.

در این نامه آمده: توسعه و پایداری همه جانبه صنعت گردشگری همواره نیازمند بستری امن و سالم و با آرامش را می‌طلبد. متأسفانه بعد از کوران های متعدد از بلایای طبیعی تا بحران‌های متفاوت که حضرت تعالی وقوف کامل دارید و پیامد آن، رکود حاصله از شیوع بیماری کرونا که موجب فلج کردن صنعت هتل داری شد بارقه امید از حضور گردشگران داخلی و خارجی که حاصل زحمات شما با حضور چشمگیر تجارب گران سنگ در بازدیدهای استانی و مسئولین استان‌ها و تلاش معاون گردشگری با کمیته ذیربط و فعال کردن گردشگری داخلی سهم بسزایی ایفا و آثار مطلوبی را بر اقتصاد گردشگری شاهد بودیم.

لیکن این امید سرانجامی کوتاه داشت و متأسفانه دور جدیدی از بحران را شاهد هستیم. قطع اینترنت این ابزار توسعه گردشگری موجب لغو همه رزروهای انجام شده به دلیل نابسامانی‌های اجتماعی بوده و هتلداران کاهش سطح اشغال ۸۰ درصدی را مجدداً تجربه می‌کنند.

بدیهی است چنانچه برنامه حساب‌های اقماری اجرایی می‌شد حضرتعالی به عینه شاهد این رکود می‌بودیم. لذا از آن مقام محترم تقاضا دارد موضوع به نحو مقتضی در هیئت دولت طرح و توسط وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذینفع یاد شده در سند راهبردی توسعه گردشگری مخصوصاً وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو سریعتا تمهیدات لازم جهت امهال با توجه به ضوابط امهال در پرداخت‌های بانکی و … و توقف در صدور اخطاریه، تعهدات مالی که در شرایط کنونی امکان پرداخت برای هتل‌ها میسر نیست در اولویت فوری قرار گیرد و نیز متعاقب آن نسبت به تمهیدات لازم ماند پرداخت وام جهت پایداری هتل‌ها در دستور کار قرار گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار