gardeshban.ir

روستای خرکت (Kharkat) روستایی دیدنی در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش مرکزی دهستان کارده است.
کد خبر: ۵۵۷۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱-1401 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر و جاذبه های تاریخی و قدیمی است. اگر اهل تجربه مکان های جدید و کمتر شناخته شده هستید، ما به شما بازدید از روستای بکر و دیدنی خرکت در نزدیکی مشهد را پیشنهاد می دهیم.

روستای خرکت (Kharkat) روستایی دیدنی در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش مرکزی دهستان کارده است. این روستا در 78 کیلومتری شمال شهر مشهد قرار دارد و از مسیر کوهستان 25 کیلومتر تا کلات نادری فاصله دارد. در گذشته یکی از راه های تردد مسافران به شهر کلات در 4 کیلومتری غرب این روستا واقع بوده است.

عکس از: مجتبی لطفی


روستای خرکت در منطقه کوهستانی و در دامنه واقع شده است و دارای آب و هوای سردسیری می باشد. معماری روستا شامل خانه های یک و دو طبقه است که با مصالح سنگ و کاهگل ساخته شده اند و در و پنجره های چوبی دارند.

محصولات روستا

اهالی این روستا بیشتر دامدار و گله دار هستند و محصول آنها در این حوزه محصولات دامی می باشد. محصولات زراعی روستا اغلب گندم و جو است. همچنین محصولات باغی و میوه های سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، انگور، گردو، بادام و آلو از سوغات روستا محسوب می شوند. از صنایع دستی محبوب روستا نیز قالی بافی می باشد.

روستای خرکت - عکس از: مجتبی لطفی


جاذبه های دیدنی روستا

جاذبه های تاریخی

برج های نگهبانی
قلعه قدیمی روستای خرکت
تمساح سنگی روستا
عکس از: مجتبی لطفی
عکس از: مجتبی لطفی

عکس از: مجتبی لطفی


جاذبه های طبیعی

قله هزار مسجد به ارتفاع 3100 متر
قله بایرام قلعه (قره لکه) به ارتفاع 2700 متر
دامنه های سرسبز رشته کوه هزار مسجد
رودخانه روستای خرکت

روستای خرکت - عکس از: مجتبی لطفی


دره ای به نام کج دره
دره سیستان با پوشش درختچه های ارس
آبشار فصلی دره سیستان

عکس از: مجتبی لطفی


دره های v شکل و u شکل
چشمه های آب طبیعی

همچنین روستاهای دیدنی و بکر بسیاری در نزدیکی روستای خرکت قرار دارند که می توانید از آنها نیز دیدن کنید تا سفر شما کامل تر شود. از جمله روستاهای دیدنی اطراف روستای توریستی و معروف مارشک و روستای تاریخی بلغور هستند.

کجا اقامت کنیم ؟

اگر قصد دارید شب را در این روستا بمانید، یک انتخاب برای شما اقامتگاه بومگردی روستاست. اگر به کمپینگ در طبیعت علاقه دارید حواستان باشد که در مکان های خطرناک کمپ برپا نکنید و حتما در مورد مکان امن و مناسب از اهالی روستا سوال کنید.

روستای خرکت - عکس از: قاسم کریمی


چطور به روستای خرکت برویم ؟

برای رسیدن به این روستا دو مسیر انتخابی پیش رو دارید؛ جاده مشهد- چناران و جاده مشهد- کلات، که مسیر دوم انتخاب بهتری است. برای رفتن از مسیر دوم، ابتدا از خیابان خواجه ربیع، انتهای بلوار بهمن وارد جاده کلات شوید و به سمت روستای پاژ در 17 کیلومتری از ابتدای خیابان خواجه ربیع بروید.

به روستای پاژ که رسیدید وارد راه روستا شده و مسیر را ادامه داده بعد از طی 25 کیلومتر به روستای کارده میرسید. از روستای کارده تا روستای خرکت مسیری که ماشین رو است بدین صورت میباشد؛ عبور از روستاهای کوشک آباد، گوش، بهره و مارشک. با طی 13 کیلومتر بعد از روستای مارشک که حدود 10 کیلومتر آن راه شوسه می باشد به روستای خرکت می رسید.

آدرس: استان خراسان رضوی، جاده مشهد- کلات، 78 کیلومتری مشهد و 25 کیلومتری کلات نادری
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار