gardeshban.ir

کیک ونیزی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که بافت و پف بسیار خوبی دارد.
کد خبر: ۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱-1401 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :




کیک ونیزی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که بافت و پف بسیار خوبی دارد. در رسپی اصلی این کیک از باترمیلک استفاده شده است که همان ترکیب سرکه و شیر است که در رسپی به شما یاد خواهیم داد. 

این کیک با موز تهیه می شود و اگر شکر قهوه ای در اختیار دارید می توانید استفاده کنید تا رنگ کیک تیره شود و اگر ندارید می توانید با همان شکر سفید نیز تهیه کنید. شما می توانید کیک ونیزی را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید که در رسپی امروز تهیه کیک ونیزی بدون فر نیز یاد خواهید گرفت.

مواد لازم برای تهیه کیک ونیزی

تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۲۰ گرم
شکر قهوه ای ۲۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه یا شکر سفید
شیر ۱ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
آرد سفید ۳۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه
موز ۱ عدد
سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
شکلات چیپسی ۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک ونیزی شیک و ساده با پف زیاد و طعم کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس همه مواد را با کمک پیمانه اندازه گیری کنید و یا می توانید از لیوان دسته دار فرانسوی یا ترازو برای وزن گیری مواد استفاده کنید. سرکه را به شیر اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند (باتر میلک). آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید و ۱۰ دقیقه گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن شکر و کره

شکر و کره را با همزن برقی برای ۴ الی ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر باید وانیل را به مواد اضافه کنید و بعد ترکیب شیر و سرکه یا همان باتر میلک را نیز اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک ونیزی

در ادامه باید مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید موز خرد شده و شکلات چیپسی را که با ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کردید به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. در این مرحله مایه کیک کمی سفت است که کاملا طبیعی می باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک ونیزی

برای تهیه این کیک بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید تا به بافت بهتر برسد. مواد را داخل قالب از قبل چرب شده بریزید و صاف کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید داخل تابه یا قابلمه ریخته و برای ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار