gardeshban.ir

وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که در حال بررسی منشا کتاب اهدایی رئیس جمهور فرانسه به پاپ فرانسیس است.
کد خبر: ۵۵۸۸۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱-1401 August 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
نسخه‌ای نادر از کتاب  «صلح پایدار: یک طرح فلسفی» (۱۹۷۶) از  «امانوئل کانت» اخیرا توسط  «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به پاپ فرانسیس هدیه شد اما وزارت خارجه لهستان گفته که بررسی می‌کند آیا این نسخه در زمانی که این کشور در طول جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها اشغال شده بود، غارت شده است یا خیر.

پس از انتشار عکس‌های این کتاب در فضای مجازی، کاربران به تمبری از یک انجمن کتابخوانی لهستانی اشاره کردند که توسط دانشجویان دانشگاه در لویو - که اکنون بخشی از اوکراین امروزی است - تأسیس شده است و وجود این تمبر باعث تحقیقات بیشتر توسط وزارت خارجه لهستان در این باره شده است.

 «لوکاس جاسینا» سخنگوی وزارت امور خارجه لهستان  به خبرگزاری‌های این کشور گفته، وزارت خارجه در حال بررسی شرایط هدیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به پاپ فرانسیس است.

یک روزنامه نگار فرانسوی به نام  «آرنو بدات» 
ادعا کرده که این نسخه نادر، از یک متخصص کتاب های کمیاب در پاریس خریداری شده است. بر اساس وب سایت فروشگاه، اثر مورد بحث از حدود سال ۱۹۰۰ در فرانسه بوده است.

ادعاهایی مانند این غیر معمول نیست، زیرا نیروهای آلمانی در لهستان هزاران اثر فرهنگی را در طول جنگ غارت کردند. برای مثال، در اوایل امسال، فرانسه ۱۵ اثر هنری غارت شده توسط نازی‌ها از جمله نقاشی‌های ذگوستاو کلیمت» و  «مارک شاگال» را بازگرداند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار