gardeshban.ir

حلوای نقل یکی از انواع حلواهای خوشمزه و محبوب شهر دبی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.
کد خبر: ۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱-1401 August 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
حلوای نقل یکی از انواع حلواهای خوشمزه و محبوب شهر دبی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.




 
مواد لازم حلوای نقل

شیر پرچرب۲ لیوان
روغن مایع½ لیوان
کافی گلد½ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق غذاخوری
آرد سفید½ لیوان
آب½ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب½ لیوان
کره۵۰ گرم

طرز تهیه حلوای نقل 

مرحله اول

برای تهیه حلوای نقل خوشمزه در ابتدای کار آب و آرد را درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق به خوبی هم می زنیم تا گلوله های آرد درون آب حل شوند، سپس شیر پرچرب را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
 
مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل درون یک لیوان مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاراملی شود.
 
مرحله سوم

توجه داشته باشید شکر با حرارت بسیار ملایم ذوب شود، در غیر اینصورت شکر سوخته و حلوا طعم تلخی پیدا می کند. زمانی که شکر کاملا آب شد را به قابلمه اضافه کرده و هم می‌ زنیم تا کره کاملا ذوب شود.
 
مرحله چهارم

زمانی که کره آب شد، مخلوط شیر و آرد را به قابلمه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن مخلوط شیر در ابتدای کار حلوا گلوله گلوله می شود.
 
مرحله پنجم

پس از هم زدن مداوم گلوله های حلوا باز شده و یکدست می شوند. برای سهولت کار می توانید از همزن دستی یا گوشت کوب برقی استفاده کنید زمانی که حلوا کمی غلیظ شد مخلوط گلاب را به قابلمه می افزاییم.
 
مرحله ششم

حالا کافه گلد را با مقداری کمی آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا روغن را کم کم به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا جذب حلوا شود.
 
مرحله هفتم

زمانی که روغن کاملا جذب حلوا شد، اجازه می دهیم حلوا به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ و کمی سفت شود. در همین حین حلوا را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا حلوا ته نگیرد.
 
مرحله هشتم

توجه داشته باشید حلوا پس از استراحت درون یخچال کمی سفت تر می شود. پس از گذشت این زمان حلوا رو از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با مغزیجات دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار