gardeshban.ir

مصرف ترشی یا شور به شرایط سلامت فرد یا وجود بیماری در فرد بستگی دارد و سوال این است که چه کسانی باید در مصرف این مواد خوراکی احتیاط کنند؟.
کد خبر: ۵۵۸۹۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
کدام افراد باید در مصرف ترشی یا شور احتیاط کنند؟



با فرا رسیدن فصول سرد سال، سوال این است که آیا ترشی و شور بخوریم یا خیر؟. پاسخ این سوال به شرایط بدنی شما بستگی دارد. برای مثال افرادی که دچار بیماری‌هایی مثل زخم معده، ریفلاکس، بیماری‌های کلیوی یا قلبی و فشار خون هستند، بهتر است از ترشی و شور به میزان کمتری استفاده کنند، اما سایر افراد که بیماری خاصی ندارند می‌توانند از این ماده غذایی در کنار غذا به میزان کم استفاه کنند.

باید توجه کرد که نه تنها در خوردن ترشی بلکه در مورد هر نوع ماده غذایی دیگر، زیاده‌روی در مصرف مضر است.

ترشی و شور حاوی فیبر و  باکتری‌های مفیدی به‌نام پروبیوتیک‌ها هستند که به سلامتی و عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها کمک زیادی می‌کنند.

فقط دو نکته مهم در مورد مصرف ترشی‌جات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ گاهی در تهیه ترشی و شور از نمک دریا استفاده می‌شود، اما از آنجایی که نمک دریا حاوی فلزات سنگین است مضر و سرطان‌زا است، بنابراین بهتر است در تهیه ترشی و شور از نمک یددار بسته‌بندی استفاده شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، همچنین ترشی و شور را در ظرف کوچک تهیه کنیم و بعد از باز شدن درب آن‌ها در یخچال نگهداری کنیم تا از کپک زدن آن جلوگیری کنیم. کپک مثل یک گیاه است که ریشه‌های آن در داخل ترشی بوده و قابل دیدن نیست و نباید مصرف شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار