gardeshban.ir

دریاچه رتبا (Lake Retba) یا دریاچه‌ سرخ در ۱۵ کیلومتری شمال شرق پایتخت کشور سنگال، شهر «داکار» (Dakar)، در آفریقا واقع شده است.
کد خبر: ۵۵۸۹۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه رتبا (Lake Retba) یا دریاچه‌ سرخ در ۱۵ کیلومتری شمال شرق پایتخت کشور سنگال، شهر «داکار» (Dakar)، در آفریقا واقع شده است. رنگ غیرمعمول این دریاچه به سبب باکتری‌های بی‌شمار و غیرمضر ساکن آن است. این تغییر رنگ در زمان‌های گرم سال بیشتر قابل رویت است و این دریاچه را به یکی از جاذبه های توریستی جهان تبدیل کرده است.

دریاچه رتبا سنگال


رنگ صورتی این دریاچه به دلیل وجود باکتری هایی فعال به نام Dunaliella salina است که موجب می شود آب این دریاچه به رنگ صورتی دیده شود. بسیاری از محلی ها از آب این دریاچه مواد معدنی و نمک استخراج می کنند که به اعتقادشان جنبه های درمانی و غذایی زیادی دارند. این دریاچه که در حدود ۳ کیلومتر مربع وسعت دارد، از دهه‌ ۷۰ قرن بیستم توسط محلی‌ها برای استخراج نمک مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

گردشگران بسیاری به سنگال و دریاچه رتبا می آیند تا این پهنه صورتی رنگ و جذاب را از نزدیک ببینند. عکاسی و گشت و گذار در اطراف این دریاچه نیز بسیار رایج است. اما هیجان انگیزترین تفریح و جاذبه دریاچه صورتی، معلق ماندن بر روی سطح آب است!

دریاچه را رتبا را به جهت غلظت نمکش بسیار مشابه دریای مرده در فلسطین اشغالی می دانند و شهرت این دریا به سبب آن است که می توانید بر روی آن به صورت غوطه ور باقی بمانید. جالب است بدانید که دریاچه رتبا 1.5 برابر از دریا مرده هم شورتر است و در نتیجه اگر به سراغ این دریاچه صورتی رنگ رفتید، لذت غوطه ور ماندن بر روی آبی صورتی را از دست ندهید.

منتها از آن جا که غلظت نمک آب دریاچه بسیار بالاست، پیش از آب تنی و غوطه ور شدن در آب رتبا، به جهت جلوگیری از آزرده شدن پوست خود، از روغن و کره های محلی برای پوشش پوست استفاده کنید.

دریاچه رتبا سنگال


رنگ دریاچه

رنگ دریاچه رتبا در طول سال بسیار متنوع است و بسته به این که چه زمانی را برای بازدید از این دریاچه انتخاب کنید، با منظره های متفاوتی رو به رو می شوید.

برخی از گردشگران به دریاچه رتبا رفته و تنها سایه های کم رنگی از صورتی بر روی دریاچه دیده در حالی که برخی دیگر از رنگ صورتی و قرمز دریاچه به وجد آمده اند. از آن جا که بارندگی در این ناحیه بسیار اندک است و میزان تبخیر آب بسیار بالاست و همچنین جریان های سالانه کمی در این محدوده جغرافیایی وجود دارد، بنابراین دریاچه صورتی رنگ رتبا در طی اوقات گرم و خشک سال صورتی رنگ تر از دیگر زمان هاست. در حالی در طی اوقات بارانی رنگ دریاچه بسیار روشن تر می باشد.

به طور کلی رنگ دریاچه رتبا در طی ماه های خشک سال ( آذر تا خرداد ) صورتی تر از ماه های بارانی (تیر تا آبان ) است، چرا که جلبک ها در حضور نور رنگیزه ( رنگدانه ) قرمز رنگ می سازند.


دسترسی به دریاچه رتبا

دریاچه رتبا در 30 کیلومتری شهر داکار قرار دارد و در کم تر از یک ساعت به این دریاچه صورتی رنگ خواهید رسید.

آدرس: سنگال، داکار، شبه جزیره کیپ ورت، دریاچه رتبا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار