gardeshban.ir

یکی از معضلات سفرهای خارجی پیدا کردن یک سیمکارت مناسب در کشور مقصد برای برقراری تماس‌ها است.
کد خبر: ۵۵۹۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از معضلات سفرهای خارجی پیدا کردن یک سیمکارت مناسب در کشور مقصد برای برقراری تماس‌ها است. آشنایی با انواع سیمکارت ترکیه، به عنوان کشوری که در همسایگی ایران قرار دارد و محل رفت‌وآمد بسیار زیاد ایرانی‌ها است و تور ترکیه طرفداران بسیار زیادی دارد، اهمیت بسزایی دارد و به شما کمک می‌کند تا بدون ایجاد مشکل و سختی، پس از ورود به کشور ترکیه، سیمکارت موردنظرتان را خریداری نمایید.

انواع سیمکارت ترکیه


سفر به ترکیه

ترکیه که یکی از همسایگان شمالی کشور ما است، هرساله تعداد زیادی گردشگر از ایران و سایر نقاط جهان به خود می‌بیند. مقصد بیشتر این گردشگران استانبول است؛ اما سایر شهرهای ترکیه نیز به‌مانند آنتالیا، ازمیر، آنکارا، قونیه و وان، پذیرای موج عظیم توریست‌هایی هستند که برای دیدن مناظر زیبای دریای سیاه، تنگه بسفر، دریاچه وان و طبیعت زیبا و مناطق تاریخی و امکانات گردشگری این کشور، بلیط هواپیما خارجی را خریداری می‌کنند. دنیای امروزی بر محور ارتباطات می‌گردد. افراد هیچ علاقه‌ای به اینکه حتی ثانیه‌ای از اخبار و اطلاعات دور بمانند ندارند. به همین خاطر داشتن یک سیمکارت که به‌واسطه آن بتوانند با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند ضروری است. در سفر به ترکیه نیاز نیست هیچ‌گونه نگرانی داشته باشید یا به دنبال یک مکان که ارائه‌دهنده وای فای رایگان هستند باشید؛ ما به شما اطلاعات جامعی در رابطه با انواع سیمکارت ترکیه ارائه خواهیم داد.

سیمکارت‌های ترکیه را بشناسید

استفاده از اینترنت رومینگ برای شما هزینه بسیاری دربر خواهد داشت. در نتیجه بهترین کار این است که پس از ورود به خاک یک کشور دیگر، سیمکارت اعتباری آن کشور را تهیه کنید. باوجوداینکه احتمالاً هتل محل اقامت شما یا رستوران‌ها و کافه‌هایی که در ترکیه می‌روید به شبکه اینترنت وای‌فای دسترسی دارند، اما داشتن یک سیمکارت برای زمان‌هایی که خارج از این محیط‌ها هستید و قصد استفاده از اینترنت را دارید بسیار مفید است. 

این سیمکارت‌ها اگر تا شش ماه فعال نباشند، غیرفعال می‌شوند. در غیر این صورت تا زمانی که با این سیمکارت‌ها به برقراری تماس یا استفاده از اینترنت بپردازید، فعال خواهند بود. پیش از خرید هر نوع سیمکارت باید توجه داشته باشید که مدت زمان اقامت شما در سفر به ترکیه چند روز است. نکته بعدی اینکه آیا لزوماً به توانایی ارسال پیامک این سیمکارت‌ها نیاز دارید یا واتساپ کافی است؟ آیا اینترنت این سیمکارت مهم‌ترین عملکرد آن برای شماست؟ آیا فقط شما از آن استفاده می‌کنید یا قصد دارید از یک هات اسپات موبایل برای دستگاه‌های دیگر استفاده کنید؟ درهرحال همیشه داشتن اینترنت زیاد بهتر از نداشتن حجم اینترنت کافی است. 

هرچند متأسفانه خرید سیم‌کارت ترکیه برای گردشگران در مقایسه با کشورهای همسایه آن مثل یونان، بلغارستان، گرجستان و غیره نسبتاً گران است. به هر رو، سیم‌کارت ترکیه مربوط به شرکت (Techon Yazılım ve Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş) این کشور است که خدمات چند نوع سیمکارت در ترکیه را ارائه می‌دهد و ما در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

سیمکارت دائمی ترکیه

بسته به زمان اقامت شما در این کشور، سیمکارت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت. اگر شما جزو شهروندان ترکیه هستید و به جهت تجارت، درس، کار و یا موارد دیگر مدام به این کشور سفر می‌کنید، داشتن یک سیمکارت دائمی برای شما ضروری است. برای خرید این نوع از سیمکارت شما باید یا صاحب یک ملک در ترکیه باشید یا حساب بانکی فعالی در این کشور به نام شما در جریان باشد.

سیمکارت اعتباری ترکیه

مزیت سیمکارت اعتباری این است که شما شرط خاصی برای خرید آن‌ها ندارید؛ اما نکته مهم این است که اگر پس از شش ماه از آن‌ها استفاده نکنید غیرفعال خواهند شد. این سیمکارت برای اقامت طولانی مدت در این کشور بسیار مناسب است. به طور مثال برای افرادی که به صورت دوره‌ای برای انجام کار خاصی وارد این کشور می‌شوند این سیمکارت مناسب‌تر است.

سیمکارت گردشگری ترکیه

این سیمکارت‌ها، همان‌طور که از نامش پیدا است، برای توریست‌هایی که وارد این کشور می‌شوند در نظر گرفته شده است و انقضای مشخصی دارد. از زمانی که این سیمکارت را فعال می‌کنید تا سه ماه آینده می‌توانید از آن استفاده کنید و پس از آن غیرفعال می‌شود. این سیمکارت با سیم‌کارت بین‌المللی ترکیه متفاوت است. در این نوع از سیمکارت، اپراتورهای تلفن همراه هم در کشور ترکیه و هم در ۲۰۰ کشور جهان، بدون اینکه نیاز باشد بعد از ورود به هر کشور پروسه خاصی را برای فعال‌سازی یا حفظ اعتبار سیمکارت انجام دهید، قابل استفاده خواهند بود.

انواع سیمکارت ترکیه


سیمکارت ترکسل Turkcell

گران‌ترین سیمکارت در ترکیه که قیمت پایه آن ۱۵۰ لیر است، سیمکارت ترکسل نام دارد. این سیمکارت قوی‌ترین شبکه 4Gکه از سال ۲۰۱۶ ارائه شده است را دارد و حتی نوید سیمکارت 5G را نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ داده‌ است. بر اساس نقشه‌های پوشش 4G/5G در ژانویه ۲۰۲۲، ترکسل دارای بهترین شبکه 4G در ترکیه است. اگر به مناطق دورتر سفر می‌کنید داشتن یک سیمکارت ترکسل بسیار به نفع شما است. چون پوشش دهی آنتن آن قوی‌‌تر از هر سیمکارتی در این کشور است. برای خرید این سیمکارت علاوه بر روش حضوری، یک راه آنلاین نیز وجود دارد. اگر شما از کردیت کارت یا حساب بانکی در ترکیه بهره می‌برید، می‌توانید این سیمکارت را به صورت آنلاین از وب‌سایت ترکسل خریداری کنید و در این صورت، از ۸۰ گیگابایت اینترنت رایگان نیز بهره‌مند خواهید شد. این سیمکارت‌ها در دو نوع ۷ و ۳۰ روزه عرضه می‌شوند. سیمکارت ترکسل در صورت فعال‌سازی به صورت رومینگ، در ایران نیز قابل استفاده خواهد بود. اگر این سیمکارت را خریدید، برای فعال‌سازی آن کافی است کلمه EVET (به فارسی: بله) را به شماره ۲۲۲۲ ارسال کنید و پس از اینکه یک سؤال برای شما نمایش داده شد، مجدداً کلمه EVET را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن خدماتی که نمی‌خواهید دیگر فعال باشند، باید شماره ۲۲۲۲ را بگیرید و کلمه IPTAL (به فارسی: ابطال) را انتخاب کنید تا همه پکیج‌های فعال شما نمایش داده شود و پکیج مورد نظر را غیر فعال کنید.

سیمکارت ودافون Vodafone

هنگامی‌که پس از خرید بلیط هواپیما استانبول وارد فرودگاه‌های بین‌المللی استانبول و آنکارا می‌شوید، سیمکارت Vodafone به شدت بر روی تابلوهای تبلیغاتی درحالی‌که در صف مهاجرت منتظر می‌مانید تبلیغ می‌شود و اولین ارائه‌دهنده شبکه‌ای است که هنگام عبور از سالن ورودی می‌بینید. بنابراین ودافون یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهنده‌های شبکه در این کشور بعد از ترکسل است. برای خرید این سیمکارت شما می‌توانید بین پرداخت سیمکارتی با قیمت ۴۹ TL و ۱۲۵ TL انتخاب کنید. 

ازآنجاکه اینترنت برای همه بسیار مهم است، شرکت وودافون در آلانیا بسته خوبی را برای کاربران اینترنت ارائه می‌دهد که ۱۰ گیگابایت اینترنت، تماس و پیام‌رسانی را در برمی‌گیرد که بسته بهتری است. توجه داشته باشید که زمان اقامت مسئله بسیار مهمی است. اگر شما قصد دارید سیمکارت سالانه این کشور را تهیه کنید، باید اجاره‌نامه منزلی که در آن اقامت کرده‌اید یا سند خانه را با خود همراه داشته باشید. 

مجموعاً کاری که ودافون در رقابت با سایر اپراتورها به‌ویژه ترکسل می‌کند این است که سعی می‌کند تنوع بیشتری در ارائه انواع مختلف بسته‌های خود داشته باشد. همچنین وجه تمایز آن، توجه ویژه به ارائه خدمات به گردشگران است. سیمکارت ودافون بسته‌های پیشنهادی شگفت‌انگیزی برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند دارد و به همین خاطر معمولاً انتخاب اول گردشگران است. به علاوه این سیمکارت پوشش‌دهی بسیار قوی دارد و در اکثر نقاط ترکیه آنتن می‌دهد. این سیمکارت نیز به‌مانند ترکسل، در حالت رومینک قابل استفاده در ایران نیز هست. قیمت این سیمکارت به صورت گردشگری ۴۰ لیر است و معمولاً حالت عادی آن از ۱۶۹ لیر آغاز خواهد شد.

انواع سیمکارت ترکیه


سیمکارت ترک تلکوم Turk Telekom

سومین سیمکارت در ترکیه از لحاظ تعداد مشترک، سیمکارت ترک تلکوم است. این سیمکارت شاید مشترکان کمتری داشته باشد؛ اما پوشش ‌دهی آنتن آن خوب است و از شبکه اینترنت با سرعت‌های 2G، 3G و 4G پشتیبانی می‌کند و مطلب بعدی اینکه این سیمکارت در ایران نیز در صورت فعال‌سازی به صورت رومینگ فعال خواهد بود و می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته منفی در این سیمکارت این است که تبلیغات مناسبی برای آن انجام نمی‌شود و از طرفی شفاف‌سازی مناسبی در انواع خدماتی که دارند صورت نمی‌گیرد. 

به همین خاطر پیشنهاد ما به شما در سفر به ترکیه، خرید سیمکارت ترکسل یا ودافون است. البته ترک تلکوم اخیراً پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و باید اشاره داشت که اساساً برای اینترنت خانگی کاربرد بیشتری دارد. به طور مثال این اپراتور از یک اپلیکیشن اندروید با نام Turk Telekom Islemler بهره می‌برد که میزانی از اطلاعات اولیه و همین‌طور میزان اعتبار باقی‌مانده از بسته شما را اعلام می‌کند. در این اپلیکیشن به صورت هفتگی هدایایی مثل اینترنت رایگان و یا مکالمه رایگان اهدا می‌شود. ترک تلکوم ارزان‌ترین سیمکارت در ترکیه است و قیمت ارزان‌ترین نوع آن ۱۲۰ لیر ترکیه است. در نظر داشته باشید که نام پیشین این اپراتور Avea بود و سپس به ترک تلکوم تغییر یافت.

کانون موبایل

در کنار سه اپراتور اصلی در ترکیه اپراتورهای حاشیه‌ای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال با توجه به این‌که اکثر مردم با استفاده از اسکایپ و یا مسنجر برای ایجاد تماس و ارسال پیام استفاده می‌کنند، اگر شما یک کاربر اینترنت در حال استفاده از چنین برنامه‌های سنگینی به صورت مرتب هستید، گزینه دیگر برای شما خرید کانون موبایل است. این اپراتور مقرون‌به‌صرفه، اگر شما در حال سفر در قالب یک خانواده یا گروه هستید، بسیار به دردتان می‌خورد؛ زیرا شما می‌توانید تا ده دستگاه را به یک کانون متصل کنید. این سیمکارت اینترنت 4G را نیز پوشش می‌دهد.

توریست‌سل برای استانبول Turistcell for Istanbul

این سیمکارت برای افرادی است که تنها قصد بازدید از استانبول را داشته باشند. زیرا پوشش‌دهی آنتن آن تنها منحصر به مرزهای این شهر است. در نتیجه اگر شما با خرید بلیط لحظه آخری استانبول وارد فرودگاه این شهر شوید، به راحتی می‌توانید سیمکارت توریست‌سل را تهیه کنید تا در طی تور استانبول از اینترنت این شهر بهره‌مند شوید. این سیمکارت به همراه خود پس از فعال‌سازی ۱۵ گیگابایت اینترنت و ۱۰۰۰ دقیقه تماس‌های بین‌المللی، تماس‌های محلی نامحدود رایگان و پوشش 4G ارائه می‌دهد. مزیت این سیمکارت اتصال قوی آن است؛ اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که فقط هفت روز معتبر است. سیمکارت توریست‌سل زیر چتر کارت خوش‌آمدگویی استانبول به فروش می‌رسد.

انواع سیمکارت ترکیه



روش های خرید سیمکارت در ترکیه

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش خرید سیمکارت در ترکیه، در فرودگاه‌های این کشور وجود دارد و شما می‌توانید در بدو ورود به خاک ترکیه، در همان فرودگاه سیمکارت اعتباری مورد نظرتان را خریداری کنید. مزیت این سیمکارت‌ها همان‌طور که بیان شد، در دسترس بودن آن‌ها و راحتی خرید است؛ اما هزینه آن‌ها کمی بیشتر است و شما می‌توانید با اندکی صبر، سیمکارت مورد نظر را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید. 

برای این کار راه سختی در پیش ندارید؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را در اکثر فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی مانند فرودگاه SAW و فرودگاه IST در استانبول پیدا کنید. یکی از بهترین چیزها در مورد خرید سیم‌کارت در فرودگاه استانبول این است که نسبتاً سریع و آسان است و به این معنی است که شما می‌توانید مدت کوتاهی پس از ورود به ترکیه متصل شوید. در نتیجه اگر قیمت برای شما اهمیتی ندارد، راه بسیار سریع و آسانی است. راه دوم خرید سیمکارت ترکیه، مراجعه به فروشگاه‌های رسمی هر اپراتور در این کشور است که سیمکارت‌ها را با قیمت واقعی آن و بسیار کمتر از فرودگاه‌ها به فروش می‌رسانند. 

این فروشگاه‌ها تعداد بسیار زیادی دارند و هر شهر چند مرکز پخش سیمکارت را در خود جای داده است. داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید سیمکارت ضروری است. روش بعدی خرید سیمکارت از برخی موبایل فروشی‌ها در ترکیه است. برای تشخیص اینکه این موبایل‌فروشی‌ها سیمکارت نیز عرضه می‌کنند، کافی است به شیشه ورودی مغازه‌ها توجه کنید. زیرا اگر سیمکارت نیز بفروشند بر روی در قید می‌کنند.

به عنوان یک توریست یا غیر مقیم شما فقط می‌توانید سیم‌کارت خط بازدیدکننده برای گردشگران در ترکیه خریداری کنید. به این معنی که سیم‌کارت شما در شماره پاسپورت شما ثبت می‌شود و حداکثر برای مدت دو ماه اعتبار دارد. بعد از آن سه ماه سیم‌کارت غیرفعال می‌شود و هیچ راه‌حلی ندارد. پس همیشه هنگام خرید سیم‌کارت در ترکیه پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. زیرا در فروشگاه یک کپی از پاسپورت شما را می‌گیرند.

انواع سیمکارت ترکیه


خدمات سیمکارت ودافون

دومین اپراتور مهم در ترکیه، خدمات اینترنت فوق‌العاده‌ای دارد. توریست‌ها می‌توانند سیمکارت توریستی ودافون را خریداری کنند که ۴۰ لیر قیمت دارد و با خرید آن ۲۰GB اینترنت دریافت خواهید کرد. به علاوه با ۷۵۰ دقیقه مکالمه داخلی و ۱۰۰۰ اس ام اس از دیگر خدامت این سیمکارت است که پس از ۳۰ روز خود به خود غیرفعال خواهد شد. جالب است بدانید این سیمکارت به صورت انحصاری برای توریست‌هایی که از کشورهای ایران، سوریه، افغانستان، عراق، سومالی، ازبکستان، ترکمنستان، یمن، فلسطین و اسرائیل به ترکیه می‌روند ارائه شده است. برای فعال‌سازی سیمکارت ودافون، باید کلمه SORGU را به شماره ۳۶۳۶ پیامک کنید.

خدمات سیمکارت ترکسل

ترکسل نام آشناتری هم برای شهروندان ترکیه و هم مهاجرین و گردشگران است. افرادی که در قالب تور استانبول و به عنوان گردشگر وارد این شهر می‌شوند، غالبا علاقه‌مند هستند تا تصاویر مربوط به سفر خود را بلافاصله به اشتراک بگذارند. 

اشاره کردیم که برخی از رستوران‌های ترکیه، هتل‌های ترکیه و حتی مراکز خرید استانبول به اینترنت وای فای مجهز هستند؛ اما کار جالبی که سیمکارت ترکسل انجام می‌دهد این است که در صورت خرید برخی از بسته‌های اینترنت مشخص آن، شما از اینترنت رایگان در لیست مشخص شده‌ای از رستوران‌ها و موزه‌های ترکیه و حتی هنگام کرایه کردن برخی از اتومبیل‌ها بهره‌مند خواهید شد. به علاوه، آن دسته از افرادی که شهروند ترکیه هستند یا با استفاده از کردیت کارت یا حساب بانکی فعال خود در ترکیه به صورت آنلاین از اپلیکیشن یا وب‌سایت ترکسل اقدام به خرید سیمکارت می‌کنند، از ۸۰ گیگ اینترنت رایگان برخوردار خواهند شد.

انواع سیمکارت ترکیه


خدمات سیمکارت ترک تلکوم

ترک تلکوم باوجوداینکه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما برای گردشگران و آن دسته از افرادی که جهت سفر کاری به ترکیه در پیش دارند یا موقتاً وارد این کشور می‌شوند انتخاب مناسبی است. غیر از آن و در جهت اقامت طولانی مدت پیشنهاد ما دو گزینه قبلی است. به هر رو این سیمکارت خدمات اینترنت عالی‌ای را ارائه می‌دهد. پکیج‌های سه روزه، پنج روزه و چهارده روزه این اپراتور برای اینترنت کارهایتان را به خوبی راه می‌اندازند. سیمکارت اولیه این اپراتور به همراه خود ۱۰ گیگابایت اینترنت رایگان به همراه دارد.

رومینگ تلفن همراه در ترکیه

فرض را بر این می‌گذاریم که شما علاقه‌ای به خرید سیمکارت در ترکیه ندارید؛ یا شرایط جوری پیش رفت که شما نتوانستید با خرید یک سیمکارت به شبکه اینترنت جهانی متصل شوید. در این حالت بهترین راه اتصال به صورت رومینگ است. به همین خاطر پیش از سفر به ترکیه از فعال بودن خط رومینگ خود مطمئن شوید.

رومینگ چیست و چگونه فعال می‌شود؟

حالت رومینگ (Roaming) تلفن همراه زمانی فعال می‌شود که گوشی هوشمند شما از محدوده شبکه‌‌ای که به آن متصل هستید دور شده باشد. در حقیقت رومینگ به گسترش خدمات شبکه بی‌سیم در منطقه‌ای اشاره دارد که با مکان ثبت شده شبکه خانگی متفاوت است. در این حالت اتصال داده به صورت عادی قطع خواهد شد و اینترنت در سطح بین‌المللی قرار می‌گیرد و هزینه‌های بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. مهم نیست شما در داخل کشور باشید یا خارج از آن. هنگامی‌که تلفن همراه شما هشدار اتصال رومینگ را نشان می‌دهد، فرض بر این می‌شود که شما از مرزهای کشور خارج شده‌اید.

برای فعال‌سازی گزینه رومینگ مهم است که موبایل شما قفل شده باشد یا نه. در حالت اول موبایل شما تنها یک اپراتور خاص را پذیرا است. مثلاً تنها به اپراتور همراه اول متصل خواهد شد ولا غیر. در این حالت شما مجبورید پیش از خروج از کشور گزینه قابلیت رومینگ را فعال کنید. برای این کار باید از طریق کد دستوری #۲۹۱*۱۰* را وارد کنید. در این حالت پس اینکه به ترکیه رسیدید، به صورت پیش‌فرض تعدادی اپراتور به شما نشان داده می‌شود که شما می‌توانید آن‌ها انتخاب کنید.

انواع سیمکارت ترکیه


فعال‌سازی رومینگ ایرانسل

اگر شما کاربر «اپلیکیشن ایرانسل من» باشید، می‌توانید به راحتی از اینکه رومینگ شما فعال است یا خیر باخبر شوید. جز آن با شماره‌گیری کد *۱۱۱۱*۱# نیز می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. هزینه رومینگ ایرانسل به این شرح است که به ازای هر دقیقه تماس از ایران به ترکیه ۶۹۰۰ تومان و هزینه تماس از ترکیه به ایران ۹۹۰۰ تومان خواهد بود.

فعال‌سازی رومینگ همراه اول در ترکیه

همراه اول خدمات رومینگ را به صورت پیش‌فرض برای مشترکان خود فعال کرده استِ اما برای آن دسته از افرادی که رومینگ تلفن همراه آن‌ها فعال نیست، برای فعال‌سازی باید کد دستوری *۱۰*۲۹# را وارد کنید. روش بعدی ارسال عدد ۲۹ به شماره ۱۰ است. یادآوری این نکته ضروری است که مشترکانی با پیش‌شماره ۰۹۱۰، خدمات رومینگ را به صورت پیش‌فرض ندارند و باید به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه کنند و با پرداخت هزینه این گزینه را فعال سازند. هزینه هر دقیقه مکالمه بین ایران و ترکیه، ۶۹۰۰ تومان است.

بهترین زمان سفر به ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری که در همسایگی ما قرار دارد، آب‌وهوایی نزدیک به ایران دارد. به این معنا که هر چهار فصل را به نمایش می‌گذارد و در هر زمانی از سال از سفر به ترکیه لذت خواهید برد. اما به هر رو، به آن دلیلی که شما تور ترکیه را به عنوان یک مقصد برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید، بهترین زمان سفر به ترکیه معنا می‌یابد. اگر شما قصد دارید در زمان خلوت‌تر و خارج از تعطیلات تابستانی به این کشور سفر کنید، بهترین زمان سفر به ترکیه فصل بهار یا پاییز است. هوای ترکیه بین مارس تا می (اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت) و سپتامبر تا نوامبر (اواخر شهریور تا اواخر مهر) دلپذیر است و جمعیت تابستانی پراکنده شده است. در این روزها هتل‌های ترکیه قیمت پایین‌تری دارند و قیمت هواپیما ترکیه نیز ارزان‌تر است. اما پرواضح است که در سه ماهه اصلی تعطیلات تابستانی، میزان امکانات ارائه شده و استفاده از سواحل زیبای ترکیه بیشتر است و فستیوال‌های بیشتری نیز برگزار می‌شود.

انواع سیمکارت ترکیه




سفرمارکت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار