gardeshban.ir

کاروانسرای وکیل در شهر کرمان قرار دارد. اینجا زمانی یکی از بزرگ‌ترین کاروانسراهای شهر محسوب می‌شده است.
کد خبر: ۵۵۹۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاروانسرای وکیل در شهر کرمان قرار دارد. اینجا زمانی یکی از بزرگ‌ترین کاروانسراهای شهر محسوب می‌شده و محل قرارگیری آن در قلب شهر کرمان در میان بازار قدیمی این شهر است، میدان‌های مشهور گنجعلی خان و ارگ در سمت غربی و شرقی این کاروانسرا قرار دارند. 

قدمت این کاروانسرا به سال ۱۲۴۴ برمی‌گردد که شخصی به نام محمد اسماعیل‌خان وکیل الملک دستور ساخت آن را داده است و در نهایت، در سال ۱۲۴۹ فعالیت کاروانسرا آغاز گردیده و به مرکز تجارت ادویه تبدیل‌شده است. 

حیاط این مجموعه به عنوان بازارهای فصلی و محلی استفاده می‌شده است. در زمان ناصرالدین‌شاه جزو به نام‌ترین بازارهای کشور شناخته می‌شده و در نهایت در زمان پهلوی نیز فروش پارچه در این محل انجام می‌شده است. 

با توسعه شهر کم‌کم این کاروانسرا به انبار بازاریان تبدیل گشت و سپس به عنوان محلی متروکه شناخته می‌شد. این مجموعه از قسمت‌های مختلفی مانند کاروانسرا، حمام، مسجد و بازار تشکیل‌شده است که در کنار همدیگر قرار دارند. 

سال‌ها بعد به دلیل معماری بی‌نظیر و ارزش و اهمیت تاریخی موردبازسازی قرار گرفت تا افراد با اقامت در این هتل بوتیک فضایی دلپذیر و آرام را تجربه کنند، بنابراین با خرید بلیط هواپیما و رزرو این هتل زیبا خودتان را برای سفری به‌یادماندنی آماده کنید و با سفر به این شهر حتما از قلعه راین کرمان بازدید کنید. 

همچنین با توجه به اینکه این کاروانسرا به بازار بزرگ کرمان منتهی می‌شود، دارای دو سر در با تزئینات مقرنس و کاشی‌کاری شده است و توجه همگان را به سوی خود جلب می‌کند. این کاروانسرا به شکل مربع‌مستطیل بوده و دارای دو طبقه و سه ورودی است. 

همچنین این هتل دارای یک حیاط مرکز بزرگ، یک حیاط اندرونی یا حوض‌خانه و دو حیاط بیرونی است. ترکیب‌بندی زیبا و فضای وسیع در این محیط و حجره‌ها و اتاق‌های اطراف این کاروانسرا به عنوان محلی برای اسکان میهمانان در نظر گرفته‌شده است.

امکانات عمومی کاروانسرای وکیل کرمان

در لابی این مجموعه قسمت پذیرش به صورت ۲۴ ساعته از میهمانان استقبال می‌کنند. اینترنت وای فای نیز در این قسمت رایگان ارائه می‌شود. همچنین پارکینگ در اطراف این هتل بوتیک دایر شده تا مسافرانی که با ماشین شخصی سفر می‌کنند، خیالشان از بابت ماشین راحت باشد. خدمات مربوط به خشک‌شویی نیز در این محل انجام می‌گیرد. برای تهیه پول نقد نیز خودپرداز بانکی تعبیه‌شده است. با توجه به اینکه این هتل ترانسفر فرودگاهی ندارد، بنابراین باید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل

در این مجموعه ۵۷ اتاق و سوئیت وجود دارند که عبارت‌اند از سرای مشتاق یک تخته، سرای مشتاق دو تخته دوبل یا توئين، سرای وکیل سه تخته، سرای وکیل چهار تخته، سوئیت گنجعلی خان یک تخت کینگ دوبل، سوئیت بی‌بی خاتون یک تخت دوبل کینگ و دو تخت سینگل، سوئیت لاله خاتون سه خوابه. اتاق‌های این مجموعه دارای پنجره‌های رنگارنگ بوده و همه وسایل از جنس چوب هستند. در اتاق‌های طبقه دوم تراس‌ها بزرگ هستند و چشم‌انداز بسیار زیبایی را می‌توانید تماشا کنید. در داخل این واحدهای اقامتی می‌توانید از خدماتی نظیر یخچال، تلویزیون، تلفن و حمام اختصاصی مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی بهره‌مند شوید. مینی بار با هزینه مجزا در داخل اتاق‌ها و سوئیت‌ها ارائه می‌شود. زمان تحویل اتاق‌ها ساعت ۲ ظهر و ساعت تخلیه اتاق‌ها نیز ساعت ۱۲ ظهر است.

رستوران هتل

رستوران این کاروانسرا نیز دایر بوده و مسافران می‌توانند در هنگام اقامت در این محل وعده صبحانه را به صورت رایگان میل کنند و برای وعده‌های ناهار و شام نیز می‌توانند از منو غذای موردعلاقه‌شان را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه مربوطه سفارش دهند یا اینکه به رستوران‌های نزدیک هتل بروند.

فاصله کاروانسرای وکیل کرمان تا جاذبه‌های دیدنی نزدیک

فاصله تا موزه مردم‌شناسی کرمان: ۶۰ متر
فاصله تا مسجد جامع کرمان: ۶۵۰ متر
فاصله تا بازار بزرگ کرمان: ۷۰۰ متر
فاصله تا باغ‌موزه هرندی کرمان: ۲.۴ کیلومتر
فاصله تا گنبد جبلیه: ۳.۹ کیلومتر


هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا

هتل کاروانسرای وکیل کرمان کاروانیکا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار