gardeshban.ir

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به آلودگی‌های صوتی، محیطی و مشکلاتی که مجموعه فرودگاه مهرآباد برای ساکنین غربی تهران ایجاد کرده است، گفت: فرودگاه مهرآباد حتما باید به حاشیه شهر منتقل شود.
کد خبر: ۵۵۹۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرودگاه مهرآباد به بیرون از تهران منتقل می‌شود؟



سید محمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد بیش از نیمی از مساحت منطقه 9 را اشغال کرده است،گفت: آلودگی های صوتی و محیطی و مشکلاتی که این مجموعه به خصوص برای ساکنین غربی تهران ایجاد کرده از معضلاتی است که پیگیر رفع آن هستیم.

وی افزود: علاوه بر آن پی گیر احقاق حقوق شهروندان و اخذ مطالبات شهرداری از مجموعه فرودگاهی در راستای ارائه خدمات به مردم هستیم.

 شهردار منطقه 9 تهران با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه مهرآباد برای شهروندان غربی پایتخت آزار دهنده است، گفت: در چشم انداز آینده شهر تهران تلاش می شود فرودگاه دیگر در مرکز شهر جایی نداشته باشد.

مرتضوی  تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان انتقال فرودگاه مهرآباد است که این اقدام بسیار سخت و دشواری است اما با توجه به رشد و پیشرفت شهری، وجود فرودگاه مهرآباد در شهر بواسطه مخاطراتی که می تواند در دراز مدت برای مردم داشته باشد، توجیهی ندارد و حتما باید به حاشیه شهر منتقل شود.

مرتضوی عنوان کرد: این مطالبه به حق شهروندان از سوی مجموعه شهری در حال پیگیری است و اگر فرودگاه مهرآباد به بیرون شهر منتقل شود فضای مناسبی برای توسعه شهری در قسمت غربی شهر تهران مهیا خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار