gardeshban.ir

چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران است. یکی از دیدنی های زیبای چالوس دریاچه سد دریوک است.
کد خبر: ۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱-1401 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته‌است. این شهر یکی از شهرهای مهم و پرطرفدار است که از محبوبیت بالایی در میان بازدیدکنندگان برخوردار است و جاذبه های بسیار زیادی دارد. چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران است. یکی از دیدنی های زیبای چالوس دریاچه سد دریوک است.

دریاچه سد دریوک (Lake Daryouk) با آبی شیرین، حدود یک هکتار وسعت دارد و روبروی دره ولی‌آباد هزارچم، در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. عمق دریاچه حدود 5 متر برآورد می‌شود و پیرامون آن را مراتع و مرغزارها احاطه کرده‌اند. اقلیم مناسب، فضای طبیعی و دلنشین و چشم‌اندازهای بدیع، جلوه تفرجگاهی جذابی به این منطقه بخشیده‌اند. دریاچه سد دریوک از جاذبه های گردشگری چالوس می باشد اما از لحاظ جغرافیایی در شمالی ترین نقطه استان تهران واقع شده است.

دریاچه سد دریوک


دره ولی آباد هزار چم که میزبان دریاچه سد دریوک می باشد، با شروع فصل بهار و تابستان علاقه مندان به طبیعت را به خود می کشاند. در نیمه دوم سال پرنده های مهاجر نادری در این دریاچه برای زاد و ولد اقامت می کنند و این منطقه را به مکانی بسیار عالی برای عکاسی های شما تبدیل می کند.

با توجه به اینکه اطراف دریاچه از مراتع و مزارع پوشیده شده، این دریاچه مامن و زیستگاه پرندگان بومی و وحشی است و در ماه‌های زمستان نیز پرندگان مهاجری مانند غاز و مرغابی در اطراف آن مشاهده می‌شود.

این دریاچه‌ دارای راه‌های دسترسی مناسب و محوطه‌های اتراق بوده و به جهت برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی، مرغزارهای وسیع و استفاده‌های طبی، مورد توجه دوستداران طبیعت می‌باشد.

دریاچه سد دریوک


در واقع این دریاچه در منطقه ای بزرگ تر به نام نمارستاق قرار گرفته است. نمارستاق روستایی است کوهستانی که در کوهپایه دماوند قرار گرفته است. این روستا را بیشتر از هر چیز به خاطر آب‌وهوای بسیار مطلوب و عالی که دارد می‌شناسند. در تابستان این روستا بسیار خنک و سرسبز است. از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه خوبی قرار گرفته و دسترسی مناسبی دارد؛ به همین دلیل از مناطق اطرافش محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است.

دیدنی‌های نمارستاق بسیار زیاد و متنوع است. از امامزاده‌های کوچک و قدیمی مثل امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده عبدالمناف و عبدالمطلب (ع)، شیخ حسن یعقوب و تی تی فاطمه گرفته تا جاذبه های طبیعی بی‌نظیر مثل دشت نمارستاق، دشت دریوک، دریاچه دریوک و آبشار دریوک که جزئی از این منطقه هستند. دشت دریوک نیز در ۴۰کیلومتری از شهر آمل و در منطقه نمارستاق قرار دارد.

دریاچه سد دریوک


چطور به دریاچه سد دریوک برویم ؟

دریاچه سد دریوک تا دشت دریوک فاصله بسیار زیادی دارد و برای رفتن به آن باید ابتدا به چالوس سفر کنید. دریاچه دریوک یک دریاچه با وسعت یک هکتار است و در منطقه البرز مرکزی روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم، در دامنه کوه دال کمر واقع شده است. این دریاچه حاصل ذوب‌شدن برف‌هاست. حتی تا اواخر فصل بهار هم اگر به این منطقه سفر کنید، می‌توانید برف را در قله‌های اطراف آن ببینید.

آدرس: استان مازندران، چالوس، روبه روی دره ولی آباد هزارچم، دامنه کوه دال کمر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار