gardeshban.ir

نوریگلی در میان یک فضای سبز و پارک وسیع با عظمت 13 هکتار قرار گرفته است؛ مساحت این دریاچه بالغ بر 5/5 هکتار و عمق آن 8 متر برآورد شده است.
کد خبر: ۵۵۹۱۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱-1401 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه باتومی یکی از شهرهای زیبا، تمیز و رویایی پس از تفلیس در گرجستان به شمار می‌آید که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از جاذبه های زیبای باتومی ، دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake) در شهر باتومی است که در فاصله 140 متری از سواحل دریا و در داخل محدوده شهر باتومی قرار گرفته است.

دریاچه نوریگلی باتومی


نوریگلی در میان یک فضای سبز و پارک وسیع با عظمت 13 هکتار قرار گرفته است؛ مساحت این دریاچه بالغ بر 5/5 هکتار و عمق آن 8 متر برآورد شده است. این دریاچه زیبا، از آب های زیر زمینی پدید آمده است و از طریق کانالی باریک با دریای سیاه مرتبط می باشد. وجود گونه های متنوعی از ماهی ها و آبزیان، این دریاچه را به مکانی پررونق برای ماهیگیران و گردشگران تبدیل کرده است.

علت نامگذاری این دریاچه از داستانی الهام گرفته که مادری، فرزند خود را در این دریاچه ازدست می‌دهد و سپس برای اینکه بتواند برای فرزندش عزاداری کند، هر روز به کنار دریاچه می‌رفت و فرزند خود را با نام نوریگلی صدا می‌کرد. در زمان‌های گذشته این دریاچه با رودخانه آنگیسا متصل بود و همچنین در اطراف این دریاچه حیوانات وحشی مانند شغال و گراز زندگی می‌کردند که مسئولین باتومی، تمامی حیوانات را به باغ‌وحش برد. سپس این محیط به یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته شد.

دریاچه نوریگلی باتومی


جاذبه‌های دریاچه 

از دیگر امکانات تفریحی موجود در اطراف دریاچه نوریگلی می توان به قایق رانی درون دریاچه، زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و باغ وحش اشاره کرد. قدم زدن در کنار این دریاچه و تماشای مناظر اطراف آن یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران می باشد. گردشگرانی که در فصل زمستان به این شهر سفر می کنند لازم است بدانند که زیبایی دریاچه نوریگلی در این فصل دو چندان می شود.

دریاچه نوریگلی باتومی


تاریخچه دریاچه نوریگلی

در قرن نوزدهم، آب این دریاچه به عنوان منبعی برای تالاب های مزارع و باغات مجاور پراکنده شد. جنگل اطراف دریاچه پر از شغال و گراز بود که برای شکار مجاز بودند. الكساندر فرنكل، گزارشگر نظامی، در مورد بازدید خود از باتومی در سال 1879 نوشت: ” از پنجره های خانه آنها می توان حیات وحش را نظاره کرد…”.

در سال 1881 ، شهردار عمومی – آل ملنیکو، فرماندار ناحیه باتومی، تصمیم به تمیز کردن قلمرو دریاچه به نفع ساخت "باغ شهر” گرفت. محل درياچه به صورت گياهان وحشي تميز شد و مسيرهاي پياده روي نيز در نظر گرفته شدند.در سال 1933 "باغ شهر” به "پارک بچه ها” تبدیل شد و توجه زیادی به بهسازی محل دریاچه شد و بندر جدیدی در این محل ساخته شد. قایقرانی نیز در دریاچه به فعالیت مورد علاقه ساکنان باتومی تبدیل شد.

دریاچه نوریگلی باتومی


دسترسی

دریاچه نوریگلی در شهر باتومی گرجستان و داخل پارک ۶ می باتومی قرار گرفته است، به همین دلیل توریست ها می توانند به راحتی و از طریق وسایل حمل و نقل درون شهری به این پارک رفته و از دریاچه زیبای نوریگلی دیدن کنند.

آدرس: تقاطع خیابان های روستاولی و ملیکیشولی، داخل پارک ۶ می
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار