gardeshban.ir

نان آلمانی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد
کد خبر: ۵۵۹۵۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱-1401 August 13
گردشبان (gardeshban.ir) :





نان آلمانی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد
 
مواد لازم نان آلمانی

آرد۵۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
شیر ولرم½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آب ولرم½ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
کنجد یا سیاهدانه به مقدار کافی

طرز تهیه نان آلمانی 

مرحله اول

برای تهیه نان آلمانی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه شکر، نمک، آب ولرم، شیر، و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.
 
مرحله دوم

در ادامه سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا بافت سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود. حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم‌ کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم.
 
مرحله سوم

زمانی که خمیری یکدست و کمی چسبنده حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف کرده، سپس خمیر را روی سطح کار آرد پاشی شده قرار می دهیم. حالا خمیر را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.
 
مرحله چهارم

در ادامه خمیر را درون یک کاسه آرد پاشی شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم.
 
مرحله پنجم

زمانی که پف اضافه خمیر گرفته شد، آنرا به ۶ چانه یکسان تقسیم کرده و آنها را به کمک وردنه روی سطح کار به صورت گرد باز می کنیم. حالا هر خمیر را به کمک پیتزا بر به صورت تکه های پیتزا به ۸ قسمت تقسیم می کنیم.
 
مرحله ششم

در ادامه تکه های مثلثی شکل را روی هم می گذاریم و یک سیخ چوبی وسط مثلث قرار داده، سپس به خوبی فشار می دهیم تا خمیر جمع شود. حالا ابتدای مثلث را می پیچانیم و با کمک دست درون خمیر فیکس می کنیم تا خمیر بقچه شود.
 
مرحله هفتم

در این مرحله مجددا روی خمیرها را با یک پارچه نخی تمیز پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کرده تا پف کنند. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.
 
مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت خمیر، زرده تخم مرغ را با وانیل مخلوط کرده و روی خمیرها را رومال می کنیم، سپس به دلخواه مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می ریزیم. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.
 
مرحله نهم
حالا خمیرها را با فاصله از هم درون سینی گذاشته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان ها به مدت ۲۰ دقیقه به خوبی پخته و روی آنها طلایی شود. پس از گذشت این زمان اجازه می‌ دهیم نان ها کاملا خنک شوند. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار