gardeshban.ir

با حضور مدیرعامل راه‌آهن، آیین بهره‌برداری از قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۹۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱-1401 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین راه‌اندازی قطار مسافری از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مقصد مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن سمنان، گفت: راه‌آهن در دو بخش باری و مسافری فعالیت دارد که بخش باری حوزه ترانزیتی را هم شامل می‌شود و بخش مسافری بخشی است که مردم بیشتر با آن سروکار دارند و در واقع ویترین صنعت ریلی است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد ضعیف صنعت ریلی در سال‌های اخیر و همچنین بیماری کرونا که موجب عدم توسعه صنعت ریلی به ویژه در حوزه مسافری شده بود، بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تقویت راه‌آهن در دستور کار قرار گرفت، ولی متاسفانه در چند سال‌ اخیر، لکوموتیوهای زیادی، تعمیر نشده باقی مانده و نوسازی لکوموتیوها نیز انجام نشده بود، همچنین بیش از دو هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران قطعات فنی بخش لکوموتیو وجود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه افزود: پنج سال از شروع برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران این عقب‌ماندگی بصورت ویژه تلاش می‌کند.

صالحی ادامه داد: تلاش کردیم که وضعیت را بهبود دهیم و به لطف پروردگار و تلاش همکاران در ستاد و مناطق، طی ۴ ماهه اول امسال، رکورد ۱۰ ساله جابجایی مسافر را شکستیم.

وی خاطر نشان کرد: در دوران پسا کرونا استان‌های متعددی متقاضی توسعه قطارهای مسافری به ویژه به مقصد مشهد مقدس هستند و استان سمنان نیز یکی از این متقاضیان بود.

صالحی درباره قطار مورد بهره‌برداری گفت: این قطار شامل واگن‌های ۴ تخته چهار ستاره و ۶ تخته بوده و با قیمت مناسب و زمان مطلوب، مسافران را از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و بالعکس جابجا می‌کند.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس، منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال مناسب است.

صالحی افزود: به دنبال مطالبات مردم و مسئولین و نمایندگان مجلس، علی‌رغم محدودیت‌های موجود، همانطور که وعده کردیم این کار انجام شد و امروز شاهد خدمت‌رسانی به زائران عزیز هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با اصلاح قوانین، کاهش بوروکراسی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

صالحی افزود: اگرچه تحریم‌های خارجی در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، ولی تحریم‌های داخلی، اثر به مراتب بیشتری دارد و خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم، برای رفع این مشکلات تلاش می‌شود.

در این آیین حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و تندیس متبرک آستان قدس رضوی و نشان خدمت «همه خادم‌الرضا هستیم» در آیینی به مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حرکت قطار محلی سمنان- دامغان- شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شد. حرکت این قطار همه روزه ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و در ایستگاه دامغان و ایستگاه شاهرود برای سوار شدن مسافران، توقف دارد.

ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس ۱۸:۳۰ است و بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار