gardeshban.ir

وزیر بهداشت اعلام کرد/
وزیر بهداشت گفت: خطر افزایش شیوع کرونا در جام جهانی بسیار زیاد است به همین علت کسانی که به تماشای جام جهانی می‌روند باید آزمایش پی سی آر داشته باشند و توصیه می‌کنیم دُز یادآور واکسن را تزریق کنند و در برگشت هم کنترل پی سی آر انجام شود تا آلودگی به کشور بازنگردد.
کد خبر: ۵۵۹۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱-1401 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
حضور در جام جهانی با ارائه تست پی‌سی‌آر و تزریق دُز یادآور واکسن



دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه دو ماه است که آمار مرگ و میر کرونایی به زیر ۱۰ نفر رسیده است و در بعضی از روزها آمار صفر را تجربه می‌کنیم در حالی که در بعضی از کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا آمار بالای ۲۰۰ و در اروپا آمار بالای ۱۰۰ نفر فوتی را شاهد هستیم.

دبیر شورای عالی سلامت با بیان اینکه موج کرونا در کشورهای شرق آسیا، مثل ژاپن و کره جنوبی در حال افزایش است، گفت: از مردم می‌خواهیم که حتما واکسیناسیون را انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسیناسیون نوبت یادآور برای یکبار در سال ۱۴۰۱ برای همه لازم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی و تجمعات بیشتر شده است، ماسک هم بسیار مهم است؛ به طور مثال در ارتباطات دو نفره بهتر است هر دو نفر ماسک بزنند، اما اگر یک طرف هم ماسک بزند خوب است و مانع از انتقال آلودگی می‌شود.

عین اللهی با اشاره به در پیش بودن مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر گفت: بالاخره مردم کشورهای مختلف به قطر می‌روند و خطر افزایش شیوع کرونا در جام جهانی بسیار زیاد است؛ به همین دلیل قرار شد کسانی که به جام جهانی می‌روند آزمایش پی سی آر داشته باشند و توصیه می‌کنیم که یک دُز یادآور تزریق کنند و در برگشت هم باید کنترل پی سی آر انجام بگیرد، باید مراقب باشیم که خدای ناکرده آلودگی به کشور برنگردد.

وی ادامه داد: بیماری آنفلوانزا یک هفته‌ای است که فروکش کرده است و این خبر خوبی برای مردم است.

دبیر شورای عالی سلامت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم مراکز درمان سرطان را افزایش دهیم و این مژده را به مردم بدهیم که اکنون صد مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور وجود دارد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه پیشگیری از سرطان در جلسات بعدی شورای عالی سلامت کار کنیم و به سازمان‌هایی که باید رعایت کنند و مانع از ایجاد سرطان شوند تذکر لازم به آن‌ها داده شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار