gardeshban.ir

گلستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار نفر از جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران بازدید کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان بازدیدها به بیش از ۲۰ هزار نفر در هر شب برسد
کد خبر: ۵۶۰۲۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش‌بینی بازدید شبانه ۲۰ هزار نفر از جشنواره اقوام/ حضور ۲۱ گروه موسیقی آیینی



یاسر قندهاری صبح پنج شنبه ۱۹ آبان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اقوام و اقتصاد اقوام ایران زمین، اظهار کرد: پس از دو سال وقفه کرونایی، برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اقوام در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ بین‌المللی اقوام از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی گرگان پذیرای علاقه‌مندان است، تصریح کرد: از همه مردم گلستان دعوت می‌کنم از جشنواره اقوام بازدید کنند و ما نیز سعی می‌کنیم شرایط بسیار خوبی را برای حضور مردم فراهم کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برپایی بیش از ۲۶۳ غرفه در پانزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه‌های صنایع دستی، سیاه چادرها، اقامتگاه‌های بومگردی، ظرفیت‌های روستاهای هدف گردشگری، سوغات و غذاهای سنتی در قالب این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شد.

قندهاری از حضور ۲۱ گروه موسیقی آیینی از سراسر کشور در پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی اقوام خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری ازدواج سنتی ۱۴ زوج جوان از قومیت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های جشنواره بین‌المللی اقوام در گلستان است.

وی اجرای بازی های بومی محلی را از دیگر برنامه های جشنواره بین المللی اقوام برشمرد و افزود: در این دوره از جشنواره به طور رسمی ۶ بازی بومی‌محلی هر روزه برگزار می‌شود، همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جشنواره حضور دارند و تدوین بسته‌های مختلف گردشگری در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با بیان اینکه در نخستین شب برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین حدود ۱۰ هزار نفر و در دومین شب برگزاری بیش از ۱۳ هزار نفر بازدید به ثبت رسید، تاکید کرد: امیدواریم با استقبال مطلوب گلستانی‌ها میزان بازدید از جشنواره بین‌المللی اقوام به ۲۰ هزار نفر در هر شب برسد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار