gardeshban.ir

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران با همکاری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گالری فکه افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱-1401 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی افتتاح شد



افتتاح نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی با حضور امیر قاسمی (سرپرست ستاد گردشگری)، سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه، حجت الاسلام جعفرپور معاونت فرهنگی موزه و جمعی از علاقمندان فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این مراسم امیر قاسمی افزود: کتاب گردشگری باید از مولفه‌های مناسب مانند نقشه‌های دقیق راهنما برای مسیریابی، ارائه اطلاعات مطمئن از مکان‌های استقرار گردشگران، معرفی نقاط گردشگری منطقه‌ای و شهر‌های دارای جاذبه، توضیح مسافت‌ها و چگونگی بازدید و گذر از مناطق گردشگری، چگونگی مدیریت زمان برای گردشگر و شیوه بازدید از طبیعت و محیط زیست منطقه برخوردار باشد و در نهایت شیوه‌ای درست برای سفری امن و آسان در اختیار خواننده کتاب بگذارد. 

وی همچنین افزود: در این نمایشگاه سعی شده است تا با نمایش گالری تصاویر و کتاب‌هایی از طهران قدیم، مخاطبان را با محله‌های تهران، جاذبه‌های گردشگری تهران، مسائل شهری و آداب و رسوم پایتخت ایران اسلامی آشنا کنیم. 

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان گفت: تاریخ تهران و برخی شهرهای پیرامونش به سده‌‍‌ها و به هزاره‌های دور بازمی‌گردد، اما سرگذشت تهران از زمانی که به پایتختی برگزیده شد چندان طولانی نیست و در همین دوران رویدادهای تاریخی و فرهنگی در شکل‌گیری محله‌های متعدد این شهر تاثیر گذار بوده است؛ تا آنجا که اکنون تهران به کلان‌شهری نام‌آور تبدیل شده است. 

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۵ آبان ماه در گالری فکه به نشانی تهران، بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق) انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی (ایستگاه مترو شهید حقانی)، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقمندان می‌باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار