gardeshban.ir

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز برنامه‌ریزی برای اسکان زائران حج ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۲۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱-1401 August 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
برنامه‌ریزی برای اسکان حج ۱۴۰۲ آغاز شد


اکبر رضایی با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های اجرایی برای حج تمتع ۱۴۰۲ و اسکان حجاج ایرانی در دست اقدام است، افزود: با توجه به بازنگری صورت گرفته در فرایندهای اجرایی حج در حوزه اسکان و با هدف به‌روز رسانی بانک اطلاعات مسکن و توسعه در تعداد افرادی که آمادگی دارند در حوزه اسکان همکاری داشته باشند، این برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

او با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و کار کارشناسی انجام شده و لحاظ شدن نظریه کارشناسان و مسؤولان مرتبط در این حوزه در سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و اعمال نظرات کارشناسی، اظهار کرد: موضوع فراخوان هتل‌های حج سال ۱۴۰۲ در مکه و مدینه برای نخستین‌بار از طریق سامانه جامع مسکن به مرحله اجراء درآمده است.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: در مرحله نخست، آگهی فراخوان هتل‌ها از طریق یکی از روزنامه‌های داخلی در عربستان درج شده و مراتب از طریق سامانه و سایت‌های رسمی و مجازی نیز به هتلداران و مستثمرین (سرمایه‌گذاران) هتل‌ها اطلاع‌رسانی شده و در حال انجام است. این فراخوان به مدت دو هفته برای افراد متقاضی شرکت در این فراخوان، قابل دسترس است.

اکبری بیان کرد: این اقدامات اجرایی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به حجاج ایرانی انجام می‌شود و در این ارتباط از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون سازمان حج و زیارت پیش‌تر گفته بود: سهمیه حج سال ۱۴۰۲ ایران هنوز تعیین نشده و پس از مذاکره با عربستان تعداد زائرانی که از ایران به حج اعزام خواهند شد. با این وجود سازمان حج و زیارت تمام ودیعه‌گذاران حج تمتع در سال‌های گذشته را فراخوانده تا اطلاعات خود را به‌روز رسانی کنند. هرچند عربستان هنوز وضعیتی را برای حج آینده معلوم نکرده است، اما اکبر رضایی گفته که اولویت در حج آینده با ودیعه‌گذارانی است که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار