gardeshban.ir

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «صد دانه یاقوت» را با برنامه‌های متنوع از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه در فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۶۱۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
برگزاری یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» در ۴ نقطه پایتخت



دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» با اعلام این خبر اظهارداشت: یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، فعال‌سازی مراکز فرهنگی هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رضا دوستعلی افزود: این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام، نمایشگاه فرش دستباف، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در چهار فرهنگسرای ولا، اشراق، خاوران و بهمن تدارک دیده شده است.

وی درباره حضور استان‌های مختلف در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» بیان کرد: از هفت استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا کرده‌اند. 

دوستعلی افزود: در جشنواره انار سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، کودک، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است. 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» اظهارداشت: امکان بازدید گروهی نیز فراهم شده و فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن با اجرای برنامه‌های متنوع تفریحی، ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان و برگزاری لیگ مسابقات از ساعت ۹ تا ۱۲ میزبان دانش‌آموزان مدارس شهر تهران هستند.

دوستعلی با اشاره به برگزاری ۱۰ دوره جشنواره گفت: پیشینه اجرا، این جشنواره را به یک برنامه‌ شاخص و متمایزی تبدیل کرده است که همواره با مشارکت خوب تولید و عرضه‌کنندگان انار و محصولات فرهنگی هنری، استقبال شهروندان را به همراه داشته است. امسال نیز اهتمام و تلاش‌مان این است تا جشنواره در فضایی بانشاط، آرام و امن نسبت به عرضه محصولات با کیفیت با استانداردهای قابل قبول به مخاطبان، اجرا شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» می‌توانند از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن مراجعه کنند. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ پاسخگوی سوال مخاطبان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار