gardeshban.ir

حشوی ماهی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهرهای جنوب کشورمان تعلق دارد.
کد خبر: ۵۶۱۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
حشوی ماهی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهرهای جنوب کشورمان تعلق دارد.




 
مواد لازم برای ۲ نفر

ماهی قزل آلا۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
گشنیز تازه۳۵۰ گرم
شنبلیله تازه۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۳ قاشق غذاخوری
تمر هندی½ بسته
آب جوش۱ لیوان
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه حشوی ماهی شکم پر 

مرحله اول

برای تهیه حشوی ماهی شکم پر به روش جنوبی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا کاملا گرم شود، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه پوره سیر به تابه می افزاییم.
 
مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع، زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد کمی سرخ شوند. در ادامه گشنیز و شنبلیله را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.
 
مرحله سوم

زمانی که سبزی کاملا سرخ شد، رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. حالا تمر هندی را به همراه آب جوش مخلوط کرده و از صافی رد می کنیم تا هسته های آن جدا شود.

مرحله چهارم

در ادامه عصاره تمر هندی را به تابه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. حالا ماهی قزل آلا را از وسط برش می زنیم و مقداری نمک و زردچوبه درون آن می پاشیم.
 
مرحله پنجم

حالا نصف مقدار مواد درون تابه را درون شکم ماهی ریخته و کاملا با نخ و سوزن می دوزیم تا مواد میانی از آن خارج نشود. در این مرحله روی ماهی را با چاقو چند برش ایجاد کرده، سپس درون سینی فر قرار می دهیم.
 
مرحله ششم

حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم ماهی شکم پر به مدت یک ساعت به خوبی بپزد. پس از گذشت این زمان ماهی شکم پر را به همراه حشو، شوید پلو و سیر ترشی و سیر شور سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار