gardeshban.ir

جزیره بورگاز آدا شاید خیلی شناخته شده نباشد اما یکی از آرامش بخش ترین جزایر پرنس در شهر استانبول است.
کد خبر: ۵۶۱۴۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. این شهر به خاطر زیبایی های طبیعی چون تنگه و ساحل، جزیره های دیدنی، معماری عثمانی و کوچه پس کوچه های رنگی و زیبا، مقصدی بسیار محبوب است.

جزیره بورگاز آدا (Burgaz Island) از نظر وسعت سومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره، در نزدیکی استانبول است و در غرب جزیره هیبلی آدا قرار گرفته است. این جزیره نسبت به دو جزیره بزرگ دیگر یعنی بویوک آدا و هیبلی آدا، آرام تر است. در این جزیره می توان با تمام وجود آرامش را حس کرد و از زیبایی های طبیعت آن لذت برد.




جزیره بورگاز آدا شاید خیلی شناخته شده نباشد اما یکی از آرامش بخش ترین جزایر پرنس در شهر استانبول است. جزیره بورگاز علاوه بر اینکه جزیره ای پر از آرامش است، دارای تفریحات و دیدنی های بسیار مهیج نیز می باشد. به طور عمده و در مراحل مختلف تاریخی، اقلیت های یونانی در این منطقه ساکن بوده اند ولی در سال های اخیر جمعیت زیادی به استانبول رفته اند.

جمعیت بورگاز آدا در فصول سرد سال حدود هزار نفر می باشد. در حالی که این عدد در فصول گرم، که آب و هوای جزیره برای استراحت، تفریح و ریلکس کردن بسیار عالیست نزدیک به ده برابر می شود. زیرا علاوه بر گردشگران، بسیاری از مردم نیز به ویلاهای خود می روند.

جزیره بورگاز آدا


دیدنی ها و تفریحات جزیره

یکی از قسمت های دیدنی در بورگاز، خانه نویسنده پر آوازه دوره بیزانس است. سیت فایک، در کتاب هایش هم به آرامش بی نظیر این مکان اشاره کرده است. بعد ها پس از مرگ او، با تشخیص مسئولان، خانه اش به موزه و یکی از پربازدید ترین بخش های جزیره تبدیل شد. کلیسای جذاب پیش روی عمارت را هم فراموش نکنید.

یکی از تفریحات در جزیره قایق سواری است. در روز منظره پیش رو بسیار فوق العاده است اما شب ها نیز مزایای خاص خود را به همراه دارد. قایق های شبانه همیشه با جشن و ساز و آواز معروف ترکی همراه اند. پس چنانچه قصد دارید به فکر روحیه خود باشید و شادی و نشاط بیشتری را تجربه کنید؛ قایق سواری در شب برای شما مناسب تر است.

کشتی های شبانه معمولا دو طبقه هستند که در طبقات بالا دارای بار نوشیدنی های فوق العاده ای هستند و در کنار آن می توانید به بالکن قایق بروید و دریا را هنگام شب ببینید و به رقص و پایکوبی بپردازید و لذت ببرید.




تپه بایراک (Bayrak Tepe) را باید به نوعی "بام بورگاز آدا” تلقی کرد. بلندترین قسمت در کل ناحیه که وقتی روی آن بایستید تمام فضا را زیر پاهای خود خواهید دید. از آنجا خرابه های بنایی به جا مانده از قرن 9 نیز قابل تماشاست. نکته دیگری که شاید از آن بالا بیشتر به چشم بی آید وجود مسجد و کلیسا با فاصله ای کم در کنار هم است. موضوعی که تفاوت های عقیدتی همراه با سازش را در این کشور به خوبی نشان می دهد.

کافه رستوران های جزیره

جزیره بورگاز آدا رستوران و کافه های کمی دارد. اما همین تعداد کم هم بسیار عالی و چشم نواز هستند. رستوران بسیار معروف جزیره، کالپازانکایا (Kalpazankaya) نام دارد که بیشتر گردشگران و مسافران برای لذت بردن از جزیره و خوردن یک غذای خوشمزه به آنجا می روند.

غذاهایی که در این رستوران برای مشتریان سرو می شود، از مواد اولیه تازه تهیه می شود. بیشتر غذاهای کالپازانکایا دریایی هستند و طعم بسیار عالی دارند. طعم ماهی های این رستوران بسیار خوشمزه است.

اما کافه چهار حرف (Four Letter Word Coffee) که واقعا در جزیره حرف ندارد. کافه چهار حرف کافه ای عالیست که می توانید یک روز خاطره انگیز را برای خودتان بسازید. دورتا دور کافه با شیشه پوشانده شده است و می توانید هنگام خوردن یک چای دلچسب یا قهوه ترکی عالی دریا را هم تماشا کنید و لذت ببرید.

جزیره بورگاز آدا


حمل و نقل در جزیره

عبور و مرور وسایل نقلیه همچون ماشین و موتور در جزیره ممنوع است، این یعنی یک فرصت عالی و بی تکرار برای گشت و گذار و تفریح با کالسکه هایی راحت و دوست داشتنی که شما را به یاد فیلم های قدیمی می اندازد.

همچنین دوچرخه سواری در جزیره نیز یکی از انتخاب های بسیار عالی و هیجان انگیز در این جزیره زیباست. با پای پیاده قدم زدن در دور جزیره نیز مدت زمان خیلی زیادی را طلب نمی کند، به همین دلیل پیاده روی نیز یک پیشنهاد خوب است تا از تمام زیبایی های جزیره لذت ببرید.




چطور به جزیره بورگاز آدا برویم ؟

برای دسترسی به بورگاز آدا می توانید از قایق های دولتی و یا شرکت های خصوصی استفاده کنید. مبدا حرکت این قایق ها از اسکله های کاباتاش، بوستانجی، امینونو و کادیکوی است و قیمت آن ها نیز با توجه به اسکله، فصل، خصوصی یا دولتی بودن آن تغییر می کند. 

زمان تقریبی که برای رسیدن به جزیره در کشتی هستید، حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت می باشد. دقت کنید برای سوار شدن به کشتی های مسافربری شما بایستی از استانبول کارت استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار