gardeshban.ir

جزیره هیبلی آدا (Heybeliada) از نظر وسعت دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس در دریای مرمره، در نزدیکی استانبول است.
کد خبر: ۵۶۱۴۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. این شهر به خاطر زیبایی های طبیعی چون تنگه و ساحل، جزیره های دیدنی، معماری عثمانی و کوچه پس کوچه های رنگی و زیبا، مقصدی بسیار محبوب است.

جزیره هیبلی آدا (Heybeliada) از نظر وسعت دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس در دریای مرمره، در نزدیکی استانبول است. این جزیره زیبا با کشتی، تنها حدود یک ساعت از استانبول فاصله دارد. بیوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر سه گانه پرنس می باشد و در کل دو جزیره بیوک آدا و هیبلی آدا به دلیل بزرگ تر بودن و زیبایی بی نظیرشان بیشتر مورد توجه توریست ها قرار گرفته اند.




در طول زمستان به خاطر برودت هوا، فقط 3 هزار نفر در جزیره ساکن می مانند، اما در طول تابستان، مالکان ویلاها و خانه های تابستانی به جزیره برمی گردند، به طوری که تعداد ساکنان جزیره به حدود 10 هزار نفر افزایش پیدا می کند و گردشگران نیز رنگ و بویی متفاوت و شاد به جزیره می دهند.

کوچه پس کوچه های جزیره، طبیعت زیبا و بهشتی، رنگ های مختلف خانه ها، درختان و دریا و صدای مرغ دریایی و بوی آب باعث می شود خود را در یکی از نقاط بهشتی تصور کنید و از قدم زدن در این جزیره لذت ببرید.

جزیره هیبلی آدا


دیدنی ها و تفریحات جزیره

کنسرت هایی که در فضای آزاد در جزیره برگزار می شود، باشگاه های شنا و بدنسازی فوق العاده ای که در این جزیره زیبا به چشم میخورد، جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری در جزیره هیبلی آدا در فصل تابستان می باشند. همچنین در روز استقلال یک راهپیمایی سالانه به وسیله گروه های دریایی ساکن جزیره هیبلی آدا انجام می شود.

این جزیره نیز همانند هر جزیره تاریخی دیگر دارای آثار باستانی می باشد. هنگامی که از کشتی پایین می آیید در سمت چپ خودتان یک مدرسه را مشاهده می کنید که مدرسه تاریخی نیروی دریایی نام دارد، درون این مدرسه دو سازه تاریخی قرار گرفته است.




یکی از این سازه های تاریخی به تنها کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس مربوط می شود. این بنا در دوران قبل از فتح قسطنطنیه ساخته شده است. بنای دیگر که در این مدرسه تاریخی قرار دارد، قبر ادوارد بارتون می باشد. این فرد دومین سفیر انگلیس است که به وسیله ملکه الیزابت اول به قسطنطنیه برده شد و در آنجا به خاطر فرار از بیماری طاعون اواخر عمر خود را در جزیره هیبلی آدا گذراند و با گذر زمان بعد از فوت ادوارد بارتون، جسد آن به قبرستان انگلیسی ها در استانبول انتقال یافت.

جالب است بدانید که خانه رئیس‌جمهور دوم ترکیه نیز در هیبلی ‌آدا قرار دارد و اکنون به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هیبلی ‌آدا، به شکل موزه در اختیار مردم قرار گرفته است.

جزیره هیبلی آدا


طبیعت گردی می تواند اصلی ترین علت و تفریح برای گردشگرانی باشد که به جزیره هیبلی آدا سفر می کنند. ارتفاعات جزیره هیبلی آدا بسیار شگفت انگیز است و ما پیشنهاد میکنیم که برای دیدن این جزیره زیبا وقت گذاشته و از تمامی مناظر موجود در جزیره لذت ببرید.

یکی دیگر از تفریحات جزیره پارک آبی هیبلی آدا می باشد. این پلاژ و پارک آبی که در یکی از ساحل های جزیره واقع شده است، می تواند لحظات خوش و هیجانی را برای شما و خانواده تان فراهم کند.




کافه رستوران های جزیره

یکی از ویژگی های مشترک تمام جزیره های استانبول رستوران های ساحلی و غذاهای دریایی آنهاست. امکان ندارد به جزیره بروید و هوس نکنید ماهی آن را امتحان کنید. بعد از گشت و گذار و تفریح در جزیره برای ناهار یا شام به رستوران های جزیره بروید.

برای صرف غذا می‌توانید از ماهی و غذاهای دیگر رستوران هیامولا آدا (Heyamola Ada Lokantası) لذت ببرید. همچنین یادتان باشد هنگام بازدید از جزیره هیبلی آدا، حتما سری به کافه لوز بزنید و از قهوه و شیرینی های آن میل کنید و از تزیینات دوست‌داشتنی داخل آن دیدن کنید.

حمل و نقل در جزیره

برای جلوگیری از آلودگی هوای جزیره، تنها وسایل نقلیه موتوری مجاز به تردد در جزیره هستند و البته وسایل نقلیه خدماتی (آمبولانس، آتش‌نشانی، پلیس و موارد مشابه) نیز مجاز هستند. تنها راه سفر به جزیره از استانبول، استفاده از قایق است. یکی از بزرگترین لذت های جزیره، دوچرخه سواری است. دوچرخه در جزیره اجاره داده می شود. کافی است سرتاسر جزیره را با دوچرخه پیموده و سپس از بالای ارتفاعات آن، نظاره گر مناظر اطراف باشید.

جالب است بدانید که خانه رئیس‌جمهور دوم ترکیه نیز در هیبلی ‌آدا قرار دارد و اکنون به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هیبلی ‌آدا، به شکل موزه در اختیار مردم قرارگرفته است.

جزیره هیبلی آدا


چطور به این جزیره زیبا برویم ؟

برای رفتن به جزیره هیبلی آدا باید از کشتی هایی که در اسکله های کاباتاش یا کادیکوی قرار دارد استفاده کنید. جزیره هیبلی آدا در ناحیه ای بعد از جزیره کینالی قرار دارد، که از آن عبور خواهید کرد. همچنین شما می توانید برای رسیدن به ساحل در جزیره هیبلی آدا از دوچرخه استفاده کنید و به مکان مورد پسند خود برسید، زیرا همانطور که گفتیم استفاده از وسایل نقلیه در این جزایر ممنوع می باشد. دقت کنید برای سوار شدن به کشتی های مسافربری شما بایستی از استانبول کارت استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار