gardeshban.ir

عبدالملکی/
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد کشور را به قطب هایی برای صادرات و رفاه مردم تبدیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۶۱۴۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱-1401 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
مناطق آزاد را به قطب صادرات تبدیل می‌کنیم



حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از منطقه آزاد اروند که امروز ۲۹ آبان ماه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار است مناطق آزاد کشور به قطب هایی برای صادرات و رفاه مردم تبدیل شوند. همچنین این مناطق باید دروازه ای برای ورود و انتقال فناوری و همچنین سرمایه گذاران خارجی باشند و ما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا این مهم اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه در مناطق آزاد، حاکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آن منطقه است و تمام دستگاه های دیگر باید تابعیت کامل داشته باشند، افزود: در برخی از مناطق آزاد کشور مسائل خاصی وجود دارد که در حال پیگیری این مسایل هستم.

شرایط برای تقویت تولید و حضور سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد فراهم است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: براساس تاکید قانون و همچنین شخص رئیس جمهور، حاکم در بخش های اداری مناطق آزاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آن منطقه است و همه دستگاه ها و بخش ها باید حاکمیت و مدیریت منطقه آزاد را بپذیرند.

عبدالملکی عنوان کرد: شرایط برای تقویت تولید و حضور سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد کشور به خوبی فراهم است. ما مناطق آزاد کشور را به مقاصدی برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل خواهیم کرد و تعاملات بین المللی به شکل متفاوتی در این حوزه در حال شکل گیری است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده اشکالاتی دارد

وی ادامه داد: در این مسیر به سراغ سرمایه گذاران خارجی رفته ایم و بسیاری از آن ها نیز مایل به سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور هستند البته مسایلی در این خصوص وجود دارد که آن ها را پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مساله قانون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان را در مناطق آزاد با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: این قانون اشکالاتی دارد و آماده هستیم تا از طریق مجلس برای اصلاح این قانون اقدام کنیم و شخص رئیس جمهور نیز بر این مساله تاکید دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار