gardeshban.ir

ویزا تایلند را گردشگران باید قبل از سفر به این کشور دریافت نمایند و سپس عازم این کشور در آسیای جنوب شرقی شوند.
کد خبر: ۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱-1401 August 30
گردشبان (gardeshban.ir) :




ویزا تایلند را گردشگران باید قبل از سفر به این کشور دریافت نمایند و سپس عازم این کشور در آسیای جنوب شرقی شوند. تایلند یک کشور محبوب در بین توریست‌ها است که به‌خاطر معابد بی‌شمار، مکان‌های باستانی، رودخانه‌ها، بازارهای شناور، سواحل شنی استوایی و مناظر شهری مدرن شهرت یافته و هر ساله میزبان مسافرانی بسیاری از مناطق مختلف جهان است.

در سال ۲۰۱۸ این کشور آسیایی توانست رکورد ۳۸.۲۷ میلیون گردشگر از سراسر جهان را به نام خود ثبت کند، اغلب گردشگران با ویزا توریستی وارد تایلند می‌شوند. دریافت ویزا در سفرهای خارجی معمولا با سوالات و ابهامات زیادی برای گردشگران همراه است، به خصوص افرادی که برای بار اول به کشور تایلند سفر می‌کنند سوالات زیادی درباره مدارک مورد نیاز و شرایط دریافت ویزا دارند.

شرایط دریافت ویزا تایلند

همه کسانی که تابعیت و یا اقامت کشور تایلند را ندارند، باید قبل از سفر برای ویزای تایلند درخواست دهند. شرایط دریافت ویزا تایلند  برای اتباع کشورهای مختلف متفاوت است، کشور تایلند برای اتباع چندین کشور ورود بدون ویزا با تعداد روزهای خاص (۱۴، ۳۰ یا ۹۰ روز) را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برخی دیگر با مجوز الکترونیکی قبلی واجد شرایط دریافت ویزا هنگام ورود هستند، اتباع کشورهای بلغارستان، بوتان، جمهوری خلق چین، قبرس، اتیوپی، فیجی، گرجستان، هندوستان، قزاقستان، مالت، مکزیک، نائورو، پاپوآ گینه نو، رومانی، روسیه، عربستان سعودی، تایوان و ازبکستان واجد شرایط دریافت ویزا تایلند در هنگام ورود با مدت حداکثر ۱۵ روز را دارند.

انواع ویزا تایلند برای اتباع خارجی به شرح زیر صادر می‌شود:

ویزا توریستی تایلند که ویژه اتباع خارجی که برای گردش و فعالیت‌های تفریحی وارد تایلند می‌شوند به صورت کوتاه مدت صادر می‌شود. اتباع کشورهای مختلف می‌توانند از این ویزا تایلند برای یک یا چند بار ورود استفاده نمایند.

ویزای ترانزیت تایلند مختص افراد خارجی صادر می‌شود که برای تردد به کشور ثالث قصد عبور از قلمرو پادشاهی تایلند را دارند.

ویزا هوشمند تایلند مختص آن دسته از اتباع خارجی است که مهارت ویژه یا شرایط سرمایه گذاری را دارند و به منظور تشویق به اقامت و سرمایه گذاری در تایلند صادر می‌شود، افراد ماهر در زمینه پزشکی، رباتیک، هوانوردی، کشاورزی و بیوتکنولوژی در اولویت دریافت ویزای تایلند به صورت هوشمند هستند.

ویزا غیر مهاجرتی تایلند که برای خارجی هایی که به دلایلی غیر از گردشگری یا تفریح به تایلند وارد می شوند، در سه نوع مختلف به شرح زیر صادر می شود:

ویزا کار تایلند ویژه اتباع خارجی مشغول به کار در خاک تایلند است.

ویزای دانشجویی تایلند برای آن دسته از اتباع خارجی که می خواهند تحصیلات آکادمیک خود را در یک موسسه آموزشی در کشور تایلند دنبال کنند.

ویزا تجاری تایلند مختص آن دسته از اتباع خارجی است که برای مقاصد تجاری مانند مذاکره، شرکت در یک جلسه و مواردی از این دست که به کشور تایلند سفر می‌کنند.

ویزا ازدواج تایلند برای اتباع خارجی صادر می‌شود که با یک شهروند تایلند ازدواج کرده‌اند.

ویزا بازنشستگی تایلند یا "ویزای ده ساله” یکی دیگر از انواع ویزای تایلند است که برای خارجی‌های بالای ۵۰ سال صادر می‌شود و دارای تمکن مالی مستقل برای تأمین زندگی خود بدون کار هستند.

قبل از سفر با بهترین و رنگارنگ ترین فستیوال های تایلند  آشنا شوید تا سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

چگونه برای ویزا تایلند اقدام کنیم؟

به جز کشورهایی که در ابتدا مقاله اسامی آنها را ذکر کردیم که در بدو ورود به تایلند امکان دریافت ویزا را دارند، اتباع سایر کشورها همچون ایران باید پیش از سفر درخواست ویزای تایلند را بدهند و پس از صدور ویزا عازم تایلند شوند. سوال بسیاری از مسافران تایلند این است که چگونه برای ویزای تایلند اقدام کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که ابتدا باید از یکی از نمایندگی‌های دیپلماتیک تایلند در خارج از کشور مانند سفارت یا کنسولگری برای ویزای تایلند درخواست بدهید، مراحل ثبت درخواست به شرح زیر است:

با نمایندگی دیپلماتیک تایلند در کشور خود تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

درخواست ویزای تایلند را ارسال کنید.

منتظر بمانید تا درخواست پردازش شود.

پاسپورت و ویزا را تحویل بگیرید.

ارتباط با سفارت تایلند برای دریافت ویزا

هنگامی که فرآیند درخواست ویزا را شروع می‌کنید، اولین قدم ارتباط با سفارت تایلند برای دریافت ویزا است. به طور معمول شما باید به سفارت یا کنسولگری کشور تایلند در کشور خود درخواست را بدهید، در صورتی که کشور تایلند در کشور شما نمایندگی ندارد باید این کار از طریق کشورهای همسایه  یا از طریق آژانس درخواست ویزا پیگیری نمایید.

شما باید ابتدا تلفنی یا از طریق سایت سفارت با آنها ارتباط بگیرید تا با نحوه گرفتن وقت ملاقات (در صورت نیاز)، ساعات کاری، روزهای کاری و روش ترجیحی پرداخت هزینه ویزا آشنا شوید. متاسفانه هیچ روند یکسانی برای ارسال درخواست ویزای تایلند برای همه اتباع وجود ندارد، شرایط و مراحل به سفارت یا کنسولگری خاص در هر کشور بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزا تایلند

برای دریافت ویزای تایلند باید برخی مدارک را هنگام مراجعه همراه خود داشته باشید تا مراحل صدور ویزا در نمایندگی این کشور انجام شود. مدارکی که باید هنگام درخواست ویزا تایلند ارسال کنید به هدف سفر شما بستگی دارد، با این حال مدارک مورد نیاز برای ویزا تایلند به صورت کلی برای همه متقاضیان به شرح زیر است:

گذرنامه معتبر باید حداقل شش ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی برای ویزا داشته باشد.

یک بلیط رفت و برگشت که ثابت می‌کند پس از پایان ویزای خود قصد خروج از کشور را دارید.

فرم تکمیل شده درخواست ویزای تایلند به همراه امضا متقاضی.

دو قطعه عکس جدید ۴*۳

اثبات وجوه مالی کافی برای پوشش مدت اقامت شما.

هزینه پرداخت شده ویزای تایلند.

ارائه درخواست ویزای تایلند

بسته به سفارت یا کنسولگری که از طریق آن درخواست ویزای تایلند را می دهید، ارائه درخواست ویزای تایلند به دو روش زیر امکان پذیر است:

حضوری، در تاریخ ملاقات شما.

از طریق پست، در این صورت باید یک پاکت از پیش پرداخت شده و خود آدرس را هم وارد کنید تا سفارت بتواند پاسپورت شما را همراه با ویزا برای شما ارسال کند.

مدت زمان رسیدگی به ویزا تایلند

مدت زمان رسیدگی به ویزای تایلند درخواستی هم بستگی به دفتر نمایندگی کشور تایلند در کشور شما دارد. در اغلب موارد قول می‌دهند که ظرف ۲ روز کاری به آن رسیدگی شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است بیشتر طول بکشد. با این حال، از زمانی که سفارت یا کنسولگری درخواست کامل شما را دریافت می‌کند، باید حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری منتظر بمانید تا ویزای تایلند شما بررسی شود.

دریافت ویزا تایلند

برای دریافت ویزای تایلند باید پس از گذشت مدت زمان لازم برای رسیدگی به درخواست ویزای تایلند، به سفارت یا کنسولگری مراجعه کرده و پاسپورت و مدارک خود را تحویل بگیرید. اگر از طریق پست درخواست دادید، آنها برای شما پاسپورت و ویزا را پست خواهند کرد. در صورت تایید درخواست، ویزا به پاسپورت شما الصاق و به شما تحویل داده می‌شود.

ویزا الکترونیکی تایلند

 اواخر سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه تایلند به صورت رسمی اعلام کرد که اجرای ویزا الکترونیکی تایلند را در سال بعد آغاز خواهد کرد. در ماه  فوریه ۲۰۱۹، اتباع چینی اولین اتباع خارجی بودند که واجد شرایط ویزای الکترونیکی تایلند شدند و در ماه آوریل اتباع بریتانیایی و فرانسوی به آنها پیوستند. در سه سال آینده، شهروندان تمام کشورهای خارجی که تایلند با آنها روابط دیپلماتیک دارند، واجد شرایط دریافت ویزای تایلند به صورت آنلاین هستند.

مدت زمان اعتبار ویزا تایلند

مدت زمان اعتبار ویزا تایلند را می توان را به سه صورت زیر اعلام کرد:

ویزا ترانزیت تایلند: تا سه ماه برای ویزا یکبار ورود تا شش ماه برای ویزای چند بار ورود (شما نمی‌توانید بیش از ۳۰ روز در کشور بمانید، با هر یک از ویزاها)

ویزا توریستی تایلند: حداکثر تا سه ماه برای ویزای یکبار ورود و تا شش ماه برای ویزا چند بار ورود (شما نمی‌توانید بیش از ۶۰ روز در کشور بمانید، با هر یک از ویزاها)

ویزا غیر مهاجرتی تایلند: حداکثر تا سه ماه، برای یک یا چند بار ورود. ویزای چند بار ورود نیز می‌تواند تا یک سال صادر شود. اگر واجد شرایط باشید، مجوز اقامت یک ساله دریافت خواهید کرد.

نحوه تمدید ویزا تایلند

نحوه تمدید ویزا تایلند در واقع به این صورت است که باید درخواست خود را به دفتر اداره مهاجرت تایلند در بانکوک ارسال کنید. ویزای تایلند در هنگام ورود که تا ۱۵ روز صادر می‌شود، جز ویزاهای غیر قابل تمدید است.

هزینه ویزا تایلند

برای دریافت ویزا  باید مبلغی را به عنوان هزینه ویزا تایلند پرداخت نمایید، این هزیئه بسته به عوامل مختلفی تغییر می‌کند که یکی از آنها کشوری است که از آن درخواست می‌کنید. با این حال، بر اساس یک برآورد کلی از هزینه ویزای تایلند در کشورهای مختلف  باید انتظار داشته باشید که بسته به واحد پول محلی بین ۳۰ تا ۵۰ دلار برای ویزای توریستی و بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار برای ویزای غیر مهاجرتی بپردازید. علاوه بر این، ممکن است طبق اولویت‌های سفارت یا کنسولگری تایلند که از طریق آن درخواست می‌کنید، در زمان درخواست یا از طریق انتقال بانکی به صورت نقدی این هزینه دریافت شود.

دریافت اقامت تایلند

برای اقامت تایلند، باید حداقل سه سال با ویزای تایلند غیر مهاجرتی در این کشور زندگی کرده باشید. پس از طی این مرحله برای دریافت اقامت تایلند باید تحت یکی از دسته بندی‌های زیر قرار بگیرید:

شما ویزا  کار تایلند دارید.

شما یک سرمایه گذار خارجی هستید.

شما با یک تبعه تایلندی رابطه خانوادگی دارید.

شما یک خارجی بسیار ماهر هستید (متخصص/آکادمیک).

اخذ شهروندی تایلند

برخی از افراد تمایل دارند به جای ویزا تایلند برای رفت و آمد به این کشور، برای اخذ شهروندی تایلند اقدام کنند که برای این کار باید شرایط زیر را داشته باشند:

شما باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

قبل از درخواست باید حداقل پنج سال متوالی در تایلند زندگی کرده باشید.

شما باید اقامت دائم تایلند داشته باشید.

شما باید یک سابقه کیفری تمیز داشته باشید.

شما باید بتوانید به زبان تایلندی صحبت کنید و این زبان را متوجه شوید.

سوالات متداول درباره ویزا تایلند

۱. اعتبار ویزا توریستی تایلند چقدر است؟

ویزای توریستی تایلند تا سه ماه پس از صدور اعتبار دارد.

۲. هزینه صدور ویزا توریستی تایلند چقدر است؟

برای صدور ویزای تایلند به صورت توریستی بین ۳۰ تا ۵۰ دلار و برای ویزای غیر مهاجرتی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار باید پرداخت نمایید.

۳. برای دریافت اقامت تایلند باید حداقل چند سال در این کشور سکونت داشته باشید؟

برای دریافت اقامت تایلند افراد متقاضی باید حداقل ۳ سال با ویزای غیر مهاجرتی در این کشور زندگی کرده باشند.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار