gardeshban.ir

کلوچه نادری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد
کد خبر: ۵۶۱۶۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱-1401 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلوچه نادری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد




 
مواد لازم خمیر کلوچه نادری

کره۴۲ گرم
آرد سفید۱۶۰ گرم
بکینگ پودر⅓ قاشق چایخوری
پودر قند۵۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
شیر۴۰ گرم
روغن مایع۱۰ گرم
مواد لازم درون کلوچه
کره۱۰ گرم
آرد سفید۸ گرم
پودر قند۵ گرم
پودر گردو۲۵ گرم
روغن مایع۱۰ گرم
پودر دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه نادری 

مرحله اول

برای تهیه کلوچه نادری به روش خانگی در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. حالا کره نرم شده را درون یک کاسه می ریزیم.
 
مرحله دوم

در ادامه روغن مایع را به همراه زرده تخم مرغ، وانیل و پودر قند به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست و یکنواخت شوند، سپس شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد را در حد مخلوط شدن هم زده، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد آردی را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.
 
مرحله پنجم

در ادامه به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع و پودر گردو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را به همراه آرد سفید درون الک می ریزیم.
 
مرحله ششم

حالا مواد خشک را درون کاسه الک کرده و با قاشق هم می زنیم تا مایه میانی یکدست شود. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا از یخچال خارج کرده و به اندازه یک گردو جدا می کنیم، سپس مقداری از مایه میانی وسط آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را جمع کرده و با فاصله از هم درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه مهره دلخواه را به آرد آغشته کرده و روی خمیرها را مهر می کنیم، و مقداری پودر دارچین روی آنها الک می کنیم.
  
مرحله هشتم

حالاسینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کلوچه ها خنک شوند. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار