gardeshban.ir

کاوش جدید باستان‌شناسان در یکی از گورستان‌های باستانی مصر به کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از جنس طلا منجر شد.
کد خبر: ۵۶۲۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱-1401 September 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از طلا+ عکس



باستان‌شناسان مصری با کاوش در بخشی از گورستان «قویسنا» در استان «منوفیه»، چندین مومیایی کشف کردند که در دهانشان زبان‌هایی از جنس طلا قرار داشت.  

مصریان باستان به این دلیل زبانی از جنس طلا در دهان مومیایی قرار می‌دادند که فرد متوفی بتواند در جهان پس از مرگ با «اُزیریس»، ایزد جهان زیرزمین و زندگی پس از مرگ در اساطیر مصر باستان ارتباط برقرار کند.

به گفته «مصطفی وزیری» ‌ ـ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر ـ مومیایی‌هایی که در این مکان کشف شده‌اند در شرایط خوبی قرار ندارند ‌اما برخی از آن‌ها با ورقه‌های طلا پوشانده شده بودندو در تابوت‌های چوبی قرار داشتند.

کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از طلا+ عکس


در جریان کاوش در این گورستان که مقبره‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخ مصر را در خود جای داده است، علاوه‌بر مومیایی‌ها، بقایای ظروف سفالین، ورقه‌های طلا به شکل سرگین‌غلتان و گل لوتوس و طلسم‌های سنگی نیز کشف شد.

کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از طلا+ عکس

کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از طلا+ عکس



گورستان «قویسنا» که یکی از مهم‌ترین محوطه‌های باستان‌شناسی «دلتای نیل» محسوب می‌شود و مقبره‌های دوره‌های مختلف تاریخی در آن وجود دارد، تغییرات در سبک معماری مقبره‌ها و روش‌های تدفین در گذر زمان را به نمایش می‌گذارد.

کاوش‌های پیشین باستان‌شناسان در این مکان به کشف مجموعه‌ای از مقبره‌ها، بقایای ساختمان‌ها، مومیایی‌ها، تابوت و تابوت‌دان‌ها، از جمله یک تابوت‌دان بزرگ پر نقش و نگار از جنس سنگ گرانیتی که برای یک راهب عالی رتبه تهیه شده بود، منجر شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار